וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעלת אופי מדיני": העליון דחה על הסף עתירה המתנגדת לעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 22.11.2023 / 19:40

בית המשפט העליון דחה על הסף את עתירת ארגון "אלמגור" נגד עסקת החטופים, בטענה כי מדובר בסוגיה בעלת אופי מדיני. "הסמכות הקשה להעמיד כאב מול כאב וסבל מול סבל מסורה לממשלת ישראל, ולא לנו". מטעם מגישי העתירה נמסר :"משדר אטימות מוחלטת כלפי הסבל שלנו"

נציג משפחת חטופים שיצא מהפגישה: "גנץ ואיזנקוט אמרו שהמטרה העליונה היא השבת החטופים - השאר לא"/ערוץ 13

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) על הסף את העתירה שהגיש ארגון "אלמגור" נגד עסקת החטופים. זאת, משום שלטענת השופטים מדובר בסוגיה בעלת אופי מדיני מובהק, שאין בה עילה להתערבות בית המשפט. "הסמכות להעמיד כאב מול כאב מסורה לממשלת ישראל, ולא לנו".

"כאב המשפחות שארגון 'אלמוג' עותר בשמן הוא כאב עמוק, כן ואמיתי; ועל כן לא נקל בו ראש", מסרו השופטים דוד מינץ, אלכס שטיין, ויחיאל כשר, "כאבן של משפחות אלו הוא כאבנו. ברם, סבלם היומיומי של החטופים והכאב שחשים בני משפחותיהם, חבריהם, ועמם רבבות אזרחי המדינה שחרדים לגורל החטופים - גם הם עמוקים, כנים ואמתיים."

דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
"כאבן של משפחות אלו הוא כאבנו", בית המשפט העליון./ראובן קסטרו

לאחר מכן, הסבירו השלושה מדוע דחו את העתירה על הסף. "הסמכות הקשה מנשוא להעמיד כאב מול כאב וסבל מול סבל, במקרים כגון זה שלפנינו, מסורה לממשלת ישראל - לה, ולא לנו. על כן, בהיעדר עילה להתערבות שיפוטית, דין העתירה להידחות", מסרו.

השופט שטיין הוסיף ונימק מדוע העתירה נדחתה. "הסוגיה הקשה שהעותרת הניחה לפתחנו נטועה, כל כולה, בלב לבם של שיקולי מלחמה-ושלום ומדיניות חוץ, שמסורים להחלטת הממשלה", הסביר השופט, "במילים אחרות: מדובר בסוגיה מדינית מובהקת שבית משפט זה אינו רואה להידרש לה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מפגן משפחות החטופים, מול הקריה, תל אביב. 28 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
מחאת משפחות החטופים/ניב אהרונסון

עו"ד מאיר סחיווסחורדר, המייצג את ארגון "אלמגור" מסר לוואלה בתגובה להחלטה כי "בית המשפט העליון מקיים דיונים פעם אחר פעם בהחלטות מדיניות וגם צבאיות מובהקות. לא לאפשר לנפגעי הטרור שצדקו בנבואות הזעם שלהם להשמיע את דברם וכאבם בפניו של בית המשפט העליון זה מעשה שמשדר אטימות מוחלטת כלפי הסבל שלנו. הזוי שבעתירה שהוגשה תוך כדי לחימה בדבר כניסה של חיילי צה"ל לביה"ח שיפא הם כן דנו ולא דחו על הסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully