וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' ובן גביר מתנגדים לעסקת החטופים: "יש להמשיך את הלחץ הצבאי על חמאס"

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 19:56

השרים הביעו התנגדות להפוגה בלחימה כחלק מעסקה לשחרור שבויים ברצועה. עם זאת, בקואליציה מעריכים כי עדיין יש רוב לאישור המהלך בממשלה. גם ח"כים בליכוד התבטאו נגד העסקה: "חמאס מוריד אותנו על הברכיים"

גיל דיקמן, שקרובות משפחתו נחטפו לעזה, בדיון על חוק עונש מוות למחבלים בכנסת./דוברות הכנסת

שרים בכנסת הביעו היום (שלישי) התנגדות חריפה להפוגה בלחימה כחלק מהעסקה המסתמנת לשחרור שבויים ברצועה. עם זאת, בקואליציה מעריכים כי אף על פי כן, יהיה רוב לאישור המהלך בממשלה, היות ומספר השרים המתנגדים לה מוערך ב-6, לעומת 38 תומכים. יצוין כי העסקה תובא לאישור הממשלה ולעמדתם של חברי הכנסת אין כל השפעה.

"ככל שהפרסומים לגבי עסקת החטופים נכונים, העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה", התנגד לעסקה שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ומפלגת הציונות הדתית. "רעה לביטחון ישראל, רעה לחטופים ורעה לחיילי צה"ל", נמסר מטעמו.

איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ', הכנסת, ירושלים. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
יתנגדו לעסקה. סמוטריץ' ובן גביר/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

"אנחנו רוצים לראות את כל החטופים בבית בריאים ושלמים, ודווקא בגלל זה מדובר בעסקה שאסור להסכים לה. חמאס נואש לימי הפוגה כדי להתארגן להמשך הלחימה תוך עריכת מניפולציות חוזרות ונשנות עם יתר החטופים, ועל כן צריך להמשיך את הלחץ ולוודא שכל החטופים משוחררים. אנו מעמידים אל מול פנינו את החטופים הנותרים, ובהם חיילי וחיילות צה"ל שהעסקה תפקיר אותם לפרק זמן בלתי ידוע, תעלה את "מחירם" ותיתן לחמאס את האפשרות להתארגן להסתרתם ולעמידה ממושכת יותר במתקפות צה"ל. אנו מעמידים אל מול פנינו את חיילי צה"ל שבימי הפסקת האש יהיו חשופים למתקפות ולאיומי חטיפה ורצח, עם יכולת תגובה מוגבלת, וסיכון חיים מוגדל עם חידוש הלחימה לאחר שחמאס התארגן מחדש", טען.

"הדרך היחידה להשבת כל החטופים היא דרך המשך הפעלת הלחץ הצבאי הבלתי פוסק על החמאס עד להכרעה מוחלטת. הציונות הדתית תעמוד כמו חומה בצורה על המשך המלחמה עד להשמדה מוחלטת של חמאס, החזרת החטופים כולם והסרת האיום הנשקף מרצועת עזה לעבר אזרחי ישראל", הוסיף השר.

עוד בוואלה!

גורם מדיני מאשר את פרטי עסקת החטופים: חמאס יכול להגיע לשחרור של 80 חטופים

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר השר לביטחון לאומי, דיון הוועדה לביטחון לאומי על עונש מוות למחבלים, 20 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"יש להביא את האויב לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

גם ממפלגתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, עוצמה יהודית, נמסרה התנגדות לעסקה. "ככל שהפרטים שפורסמו אודות תנאיה נכונים, עוצמה יהודית תתקשה מאוד לתמוך בעסקה", נמסר מטעמם. "הסכמת החמאס לעסקה מעידה שצה"ל מבצע כתישה אפקטיבית, יש להמשיך להכות באויב ולהביא אותו לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה".

בניגוד לאלו, שר התקשורת שלמה קרעי מהליכוד דווקא הצטרף לקולות ההד התומכים בעסקה לשחרור החטופים, זאת עוד טרם ישיבת הממשלה בנושא. "החלטה קשה. אך בניתוח רציונלי, קורע לב אך הכרחי, כשבמסגרת העסקה, נכללים גם המשך הלחימה לאחר ההפוגה בכל הכוח עד לחיסול החמאס והשבת כל החטופים, ובמקביל דאגה להגנה אקטיבית קפדנית על לוחמינו בשטח - נראה שהשבת תינוקות וילדים עכשיו לחיק משפחותיהם מכריעה את הכף", כתב בחשבון ה-X שלו. |בעיניי זו אפילו תמונת נציחון משמעותית. נמשיך להתפלל ולהילחם שכולם ישובו בריאים ושלמים וייצאו מאפלה לאור גדול. אנחנו מחוייבים להחזיר את כולם הביתה".

גם ו"ר ש"ס אריה דרעי טען כי שרי ש"ס יצביעו בעד המתווה לשחרור השבויים.

טלי גוטליב, דיון בג"ץ הנבצרות, ביהמ"ש העליון, 28 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
"חמאס מוריד אותנו על הברכיים". גוטליב/ראובן קסטרו

ח"כ אוהד טל מהציונות הדתית צייץ נגד העסקה: "עסקה חלקית שלא כוללת את כל חטופינו - היא טעות איומה וגזר דין מוות לכל מי שנשאר מאחור. בעת הזו - רק הגברת הלחץ על חמאס, ראשיו ובני משפחותיהם, עד שיתחנן שניקח את כולם'.

"אוי לבושה, איזו בושה", כתבה גם ח"כ טלי גולטיב ב-X. "חמאס מוריד אותנו על הברכיים בלי לתת לנו אות חיים מהחטופים. הפסקת אש חלילה תעלה לנו בחיי חיילנו. בלי השבת כל החטופים - אסור להפסיק את הלחימה". ח"כ משה סעדה מהליכוד הוסיף והתרעם: "אסור לאפשר לסינואר לבצע סלקציה בין אזרחי המדינה. אם אנחנו חפצים להשמיד את החמאס אל לנו להסכים להפסקת הפעילות האווירית ולעצום עיניים במשך ימי ההפוגה, כפי שאסור להסכים לנצירת האש ובכך לסכן את חיי חיילינו. מצפה מחברי הממשלה לא לקבל את תנאי העסקה".

שר התרבות והספורט מיקי זוהר התחייב כי יצביע בעד העסקה. "זו חובה מוסרית שלנו כיהודים להחזיר הביתה ילדים עם האמהות שלהם ולכן אצביע בעד מתווה שישיב אותם אלינו במהרה", מסר. "‏עם זאת, עלינו להבטיח את ביטחון חיילנו ברצועה ולוודא שמיד בתום ההפוגה, צה"ל ישלים את המשימה הכי חשובה: חיסולו המוחלט של החמאס. זו החובה שלנו כלפי כל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully