וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "חמאס מזהה שהחטופים הם נקודת החולשה שלנו - ומעלה את המחיר"

עודכן לאחרונה: 21.11.2023 / 9:19

שר הביטחון לשעבר בראיון ל-103fm: "אין ספק שהמשפחות נמצאות במצב קשה ומורכב מאוד, אבל איש לא מפקיר את החטופים. מאות אנשים עוסקים בנושא יום-יום, דקה-דקה". עוד התייחס לשאיפה לפגוע במנהיגי חמאס: "לא ברור למה הם יכולים להסתובב בקטאר ובאיסטנבול ללא חשש"

נציג משפחת חטופים שיצא מהפגישה: "גנץ ואיזנקוט אמרו שהמטרה העליונה היא השבת החטופים - השאר לא"/ערוץ 13

"האובססיביות שבה אנחנו דנים בנושאים השבויים רק מעלה את המחיר. חמאס מזהה שזה המקום החלש שלנו, ומנצל את זה עד תום" - כך אמר הבוקר (שלישי) שר הביטחון לשעבר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, ל-103fm.

בראיון עם ענת דוידוב ואודי סגל, אמר השר לשעבר כי הוא נותן אמון בגורמי המקצוע שינהלו את המגעים לעסקת שחרור חטופים באופן הראוי. "כמה שפחות פוליטיקאים יהיו מעורבים, ככה יותר בריא", אמר ליברמן.

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, סייר בקיבוץ כפר עזה, 16 באוקטובר 2023. ללא, אתר רשמי
"צה"ל עוד רחוק מהשלמת המשימה". השר לשעבר ליברמן בסיור בכפר עזה/אתר רשמי, ללא
משפחות החטופים מחוץ לקריה לאחר שלא הוכנסו לפגישה עם ראש הממשלה. 20 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"לא היה צריך להקפיד על קוצו של יוד". משפחות החטופים מחכות מחוץ לקריה בת"א, אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך הראיון התייחס יו"ר ישראל ביתנו לגבי הדיון שנערך אתמול (שני) בכנסת, שבו נרשמו חילופי דברים קשים בין חברי הכנסת מסיעת עוצמה יהודית לבין משפחות החטופים. עוד התייחס להמתנה של המשפחות אמש מחוץ לקריה בתל אביב במשך שעות ארוכות. "אין ספק שמשפחות החטופים נמצאות במצב קשה מאוד ומורכב מאוד, וצריך להתייחס אליהן ברגישות רבה", אמר, "לא היו צריכים להקפיד על קוצו של יוד - מי נכנס, מי לא נכנס, בטח לא לתת להן להמתין שם שעות".

ליברמן הוסיף, עם זאת, כי למרות הבנתו את תחושותיהם הקשות של בני משפחות החטופים, עליהם לדעת ש"אף אחד לא מפקיר אותם. מאות אנשים עוסקים בזה יום-יום, דקה-דקה. גם במערכת הפוליטית יש מי שעוסקים בזה, בשקט, בלי לייחצן".

הפעילות הקרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. 20 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"אפשר להיות קטלניים יותר ולהפחית סיכון לכוחות הקרקע". לוחמי צה"ל פועלים ברצועה/דובר צה"ל

עוד אמר ליברמן במהלך הראיון כי לגישתו, כוחות צה"ל "עוד רחוקים מהשלמת המשימה" בעזה. "בשכונות כמו זיתון או ג'באליה הייתי משתמש הרבה יותר בחיל האוויר ובארטילריה, כי כל מה שרצה לצאת - יצא, ומי שנשארו הם המחבלים עצמם, לפעמים בתחפושת, ותומכי טרור. בעניין הזה, אני חושב שצריך להיות הרבה יותר קטלניים ולסכן פחות את כוחות הקרקע. שנית, ההנהגה של חמאס ורמכז הכובד מרוכזים כרגע בדרום הרצועה, ושם עוד לא התחלנו לעבוד".

ליברמן רמז כי ייתכן שיש לנסות לפגוע גם בבכירי חמאס שמחוץ לרצועה. "הם נהנים מהפינוקים של בתי המלון המפוארים בעולם. אני לא יודע למה הם צריכים להרגיש כל כך בטוח, ולהסתובב ללא חשש בקטאר ובאיסטנבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully