וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על הממשלה במערכת הביטחון: "סינוואר מושך זמן במו"מ, חייבים לזרז את התמרון"

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 11:30

גורמים בכירים מזהירים כי מנהיג חמאס בעזה פועל להשהות ככל יכולתו את המו"מ על החטופים - ובכך מסכן אותם, את חיילי צה"ל ואת המשך הלחימה: "להמשיך עם הלחץ הצבאי ולצבור עוד הישגים". הערכה: ראשי הארגון עלולים להימלט לסיני, ומשם למדינות ערביות שיספקו להם מחסה

בווידאו: צה"ל ושב"כ חיסלו שלושה מפקדי פלוגה נוספים בארגון הטרור חמאס/דובר צה"ל

על רקע הכרזת הרמטכ"ל הרצי הלוי על דריכות לקראת הרחבת הלחימה לדרום רצועת עזה, גורמים במערכת הביטחון מותחים ביקורת על מהירות התמרון הקרקעי לעבר מרכזי הכובד של חמאס. הגורמים מתריעים מפני התמהמהות שעלולה לסכן את הישגי צה"ל ברצועה, וגרוע מכך, להחמיר את מצבם של החטופים המוחזקים בידי ארגון הטרור.


הגורמים מתריעים מפני תהליך לא מבוקר של מו"מ באמצעות מתווכים עם חמאס, שיכול, לדבריהם, "להפוך למלכודת זמן שתסכן את התמרון הקרקעי, תסכן את החטופים וגם את חיילי צה"ל - ותאפשר פתח מילוט להנהגת חמאס". לא זאת בלבד, אלא שאותם גורמי הביטחון לא פוסלים אפשרות שבכירי חמאס ינסו להימלט לסיני באמצעות מנהרות באזור פילדלפי, ומשם יגיעו למדינות ערביות שיספקו להם מחסה.


לכל העדכונים מהיום ה-45 למלחמה

יחיא סנוואר יושב על כורסה בביתו שהופצץ בעזה, 27 במאי 2021. מתוך טוויטר, מערכת וואלה
כל עיכוב משחק לטובתו. מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר/מערכת וואלה, מתוך טוויטר
כוחות צה"ל פעלו בשטח רצועת עזה לחיסול מחבלים, תוך הכוונת כלי טיס לחיסול מחבלים ותשתיות טרור ולאיתור אמצעי לחימה וציוד צבאי. דובר צה"ל
"לתמרן לעבר מרכזי הכובד כדי לפגוע בשליטת חמאס". כוחות צה"ל פועלים ברצועה/דובר צה"ל

"כל מה שיחיא סינוואר רוצה זה למשוך את הזמן במו"מ", אומר גורם ביטחוני נוסף, "הוא יעשה הכול כדי למרוח את התהליך כמה שיותר. מדוע? כדי לפגוע בלגיטימיות הישראלית למלחמה, לשחוק כוחות, לפגוע במשק הישראלי ולהקהות חושים. אסור שזה יקרה. אסור לאבד שום רגע. צריך ללחוץ על הארגון הזה כל דקה, ולהתקדם בצבירת ההישגים כדי לממש את מטרות המלחמה".

עוד הדגיש הגורם הביטחוני, כי חרף הדילמות שיש בתמרון הקרקעי לעבר דרום הרצועה, "צריך לתמרן לעבר מרכזי הכובד בעזה, ולטפל בהם בצורה יסודית כדי להשמיד את היכולת הצבאית של חמאס ואת היכולת שלו לשלוט".

תיעוד חטוף מובל על ידי מחבלי חמאס בבית החולים שיפא'. 07.10.23. דובר צה"ל
"אסור לאבד שום רגע". אנשי חמאס עם חטופים בבית החולים שיפא/דובר צה"ל
תיעוד חטוף מובל על ידי מחבלי חמאס בבית החולים שיפא. 07.10.23. דובר צה"ל
מחבלים התחפשו לפצועים ולגופות כדי להתחבא. חטוף מובל אל בית החולים שיפא/דובר צה"ל

הגורם העריך כי ביום שאחרי המלחמה, שיגיע ככל הנראה בעוד כמה חודשים, מי שישלטו בפועל ברצועה לא יהיו נציגי חמאס, אלא ראשי הערים, בעלי הממון, החברות המסחריות הגדולות וארגוני הסיוע הבינלאומיים.

בינתיים, עם התמשכות הלחימה, מצטברות עוד ועוד הוכחות לניסיון הציני של חמאס להפעיל טרור מתוך אוכלוסייה אזרחית, בדגש על בית החולים שיפא.ל"וואלה" נודע כי במהלך סריקות לוחמי שלדג בבית החולים אותרו פעילי חמאס שהתחפשו לפצועים והסתתרו במיטות בחלק מהמחלקות. במקרה אחר, אותר מחבל ששהה בחדר הקירור לצד גופות, וככל הנראה התכוון להסתתר שם מפני חיילי צה"ל. הפעילים הועברו לחקירת שב"כ בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully