וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההתקדמות בלחימה: אלו האתגרים של צה"ל בדרום הרצועה

עודכן לאחרונה: 20.11.2023 / 9:55

גורמי ביטחון הסבירו כי הלחימה תהיה מרוכבת בעקבות הצפיפות הרבה. על פי הערכות, המחבלים יהפכו את האזרחים שנמלטו מצפון עזה ל"מגן אנושי". עוד קיים חשש כי חמאס ישתמש בחטופים כ"כלי משחק". מנגד, קצינים בכירים מצביעים על הזדמנויות שיעלו מהלחימה באזור

בווידאו: חיסול מחבלים בהתקלויות, פשיטות על תשתיות טרור ואיתור אמצעי לחימה: לוחמי יחידת דובדבן ברצועת עזה/צילום: דו"צ

בימים האחרונים, לקראת מיצוי תהליכי המשא ומתן לשחרור חטופים, נערכים כוחות צה"ל לתמרון קרקעי אל עבר דרום רצועת עזה. זאת, ברקע אישור הרמטכ"ל להמשך הלחימה הקרקעית. אולם, מגורמים בצה"ל נמסר כי דרום רצועת עזה מורכבת יותר לתמרון.

לפי גורמי ביטחון, דרום הרצועה מורכב לתמרון מכמה סיבות. ראשית, חלק זה של הרצועה כולל בתוכו היקף גדול מאוד של פלסטינים שעזבו את בתיהם בצפון ומרכז הרצועה. כעת, מתגוררים אותם פלסטינים בצפיפות במחסות, באוהלים, או בבתים של קרובי משפחה וחברים.

כוחות צה"ל פעלו בשטח רצועת עזה לחיסול מחבלים, תוך הכוונת כלי טיס לחיסול מחבלים ותשתיות טרור ולאיתור אמצעי לחימה וציוד צבאי. דובר צה"ל
חחש כי חמאס ישתמש באזרחים שנסו לדרום כמגן אנושי/דובר צה"ל

בנוסף, על פי ההערכות, עם תחילת התמרון האגרסיבי של צה"ל בצפון הרצועה, נמלטו לדרום גם מחבלים רבים, כולל דרגי פיקוד שטח ופיקוד בכיר. אותם מחבלים צפויים לנצל את האוכלוסיה האזרחית שנסה לדרום ולהשמש בה כ"מגן אנושי".

עוד טוענים גורמים שונים כי מרבית החטופים הועברו גם הם למקומות מסתור בדרום הרצועה. כעת, עולה חחש כי החטופים יהוו "כלים" במשחק האכזרי של חמאס וכי המשא ומתן לשחרורם יתבצע במטרה לעכב או למנוע לחלוטין תמרון קרקעי של צה"ל לעומק השטח.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
פעילות צה"ל ברצועת עזה. 19 בנובמבר 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
הזדמנויות ליישם תובנות שנלמדו צפון ומרכז הרצועה/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

מנגד, קצינים בכירים בצה"ל טוענים כי אזור דרום הרצועה מאפשר לצבא הזדמנויות מבצעיות בתמרון הקרקעי. הגורמים טוענים כי כך ניתן יהיה ללמוד את סוג הקרקע שבאזור ואת מערכות התת-קרקע שנבנו בו. כמו כן, דרום הרצועה יהווה הזדמנות נוספת ליישם את שיטות הלחימה של צה"ל ואת התובנות שנלמדו מהלחימה בצפון ומרכז רצועת עזה.

ההתקדמות אל דרום הרצועה מגיעה לאחר הערכת המצב שבוצעה אתמול, במסגרתה אישר הרמטכ"ל הרצי הלוי את תוכנית פיקוד הדרום להמשך הלחימה הקרקעית בעזה. גורמים צבאיים מסרו לוואלה כי לאחר אישור הרמטכ"ל, מחכים בצבא לאישורו של נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully