וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים חטפו ספינה בבעלות ישראלית בים האדום: "מעשה טרור איראני"

המורדים הפרו-איראניים בתימן השתלטו על "גלקסי לידר", השייכת לחברה בבעלות רמי אונגר, עם 22 אנשי צוות לא-ישראלים. בישראל הזהירו כי מדובר הסלמה חמורה של החות'ים, שמצדם ממשיכים לאיים כל עוד המלחמה בעזה נמשכת. גורם אמריקני: "עוקבים מקרוב אחר המצב"

בווידאו: תיעוד שפרסמו החות'ים מתימן של הירי לעבר ישראל/ללא

המורדים בתימן השתלטו היום (ראשון) על ספינה בבעלות ישראלית חלקית בים האדום, בהסלמה חמורה מצד החות'ים הפרו-איראניים המנסים לפגוע ביעדים ישראליים מאז תחילת המלחמה נגד חמאס. הספינה "גלקסי לידר" היא בבעלותו של איש העסקים הישראלי ויבואן הרכב רמי אונגר, ועל סיפונה היו 25 אנשי צוות ממדינות שונות בעת חטיפתה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בחריפות את התקרית, ואמר כי זאת "התקפה איראנית נגד ספינה בינלאומית". "זהו מעשה טרור איראני נוסף המבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות של איראן כנגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינלאומיות לגבי ביטחון נתיבי השיט העולמיים", נמסר בהודעת לשכתו.

בצה"לו אמר כי "אירוע חטיפת ספינת המשא על ידי הח'ותים סמוך לתימן בדרום הים האדום הוא אירוע חמור מאוד ברמה העולמית. מדובר בספינה שיצאה מטורקיה בדרכה להודו עם צוות אזרחי בינלאומי, ללא ישראלים. לא מדובר בספינה ישראלית".

הספינה, המובילה רכבים, הייתה ללא מטען על סיפונה כשהייתה בדרכה אל הודו מאירופה. היא מופעלת על ידי חברה יפנית, ואנשי הצוות שלה הם אזרחים מהפיליפינים, בולגריה, אוקראינה, רומניה ומקסיקו. סוכנות הידיעות אי-פי ציטטה שני גורמי ביטחון אמריקניים שאמרו כי החות'ים השתלטו על הספינה בהשתלשלות ממסוק.

הספינה גלקסי לידר שנחטפה על ידי החות'ים אל תימן. רויטרס
הספינה הייתה בדרכה להודו. "גלקסי לידר"/רויטרס

דובר החות'ים כי אמר כי הספינה נלקחה לחופי תימן, וטען שהיא "ישראלית". עוד מסר הדובר כי פעולות הארגון "מאיימות רק על האויב הישראלי ועל ספינותיו", והוסיף כי "הפעולות נגד האויב הישראלי יימשכו עד שהתוקפנות בעזה תיפסק".

גורם ביטחוני אמריקני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "אנחנו מודעים למצב ועוקבים אחריו מקרוב". לארצות הברית יש נוכחות ימית צבאית משמעותית באזור, וספינותיה כבר יירטו כמה שיגורים של החות'ים לעבר ישראל.

מוקדם יותר איימו החות'ים כי כל הספינות בבעלות או בהפעלה של חברות ישראליות, או הנושאות את דגל ישראל, עלולות להיות מטרות. בשבוע שעבר הזהירו מנהיגי המורדים השולטים על צפונה של תימן כי כוחותיהם יבצעו תקיפות נוספות נגד ישראל וכי הם יוכלו לפגוע בספינות ישראליות בים האדום ובמצרי באב אל-מנדב.

עוד בוואלה!

המורדים בתימן מאשרים ששיגרו טילים לישראל: "נתקוף ספינות אם המלחמה בעזה תימשך"

לכתבה המלאה
הפגנה של המורדים החות'ים בתימן נגד הכנסתם לרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב, 20 בינואר 2021. רויטרס
"נמשיך עד שהתוקפנות בעזה תיפסק", המורדים החות'ים מתימן/רויטרס

לפני כשנתיים, בשנת 2021, הותקפו שתי ספינות ישראלית נוספת בבעלותו של אונגר. הספינה הראשונה, "ריי הליוס", נפגעה בעת ששתה במפרץ עומאן בחודש פברואר. כחודש וחצי לאחר מכן, באפריל של אותה השנה, נפגעה ספינת הובלת הרכבים היפריון" בסמוך לנסיכות אל-פוג'ירה, שהיא חלק מאיחוד האמירויות.

גורמים ביטחוניים שיערו אז שתקיפתן של הספינות נעשתה על ידי איראן בעזרת מל"ט או טיל. ההשערה הייתה שתקיפת הספינה נעשתה בתגובה לתקיפה ישראלית בעיר נתז שבאיראן. גם אז, על הספינה התנוסס דגל זר, והצוות שתפעל אותה לא כלל ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully