וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים בתימן מאשרים ששיגרו טילים לישראל: "נתקוף ספינות אם המלחמה בעזה תימשך"

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 8:24

בכיר בממשל החות'י טען כי חלק מהשיגורים בשבוע שעבר "הגיעו ליעדיהם", אף שבארה"ב אמרו כי כולם יורטו בידי ספינת קרב. שר ההגנה, שהודיע על פריסת מערכות הגנה אווירית באזור, הזהיר את איראן וגרורותיה מפני התקפות נוספות על כוחות אמריקניים: "העצה שלי - אל תעשו זאת"

בווידאו: שיירה שנייה של סיוע הומינטרי נכנסה דרך מעבר רפיח לעזה/צילום: רויטרס

בכיר בממשל החות'ים בתימן אישר היום (ראשון) כי המורדים השיעים הפרו-איראנים שיגרו טילים ומל"טים לעבר ישראל. ההתקפה, הראשונה מסוגה של המורדים על ישראל, יורטה על ידי ספינת קרב אמריקנית ביום חמישי, והיא סימנה עליית מדרגה בהסלמה האזורית. לטענת ראש הממשלה הזמנית בצנעא, עבד אל-עזיז בן חבתור, חלק מהשיגורים "הגיעו ליעדיהם", אף שאין לכך ביסוס. הוא הזהיר כי "אם תימשך התוקפנות בעזה, יותקפו ספינות ציוניות בים האדום".

בעקבות ההסלמה האחרונה והתקפות האחרונות על חיילים אמריקנים באזור על ידי מיליציות פרו-איראניות, הודיעה הלילה ארצות הברית כי היא תשלח למזרח התיכון מערכות הגנה אווירית נוספות. המערכות הנוספות שייפרסו באזור הן THAAD - מערכת הגנה מרחבית בגובה רב - ופטריוט, היכולות להתמודד עם טילים ארוכי טווח. אלו יצטרפו לכוחות הימיים הגדולים ששלחה וושינגטון למזרח התיכון בשבועות האחרונים, כולל שתי נושאות מטוסים, ספינות התמיכה שלהן וכ-2,000 נחתים. אלו אמורים להרתיע את איראן ואת חיזבאללה מלהצטרף למלחמה שבה פתח חמאס לפני שבועיים.

"לאחר דיונים מפורטים עם הנשיא ביידן על ההסלמה האחרונה מצד איראן וכוחות הפרוקסי שלה ברחבי המזרח התיכון, הוריתי היום על שורה של צעדים נוספים לחיזוק נוסף של עמדת משרד ההגנה באזור", מסר שר ההגנה לויד אוסטין בהצהרה.

ספינת הקרב האמריקנית "קארני", 2019. רויטרס
ספינת הקרב האמריקנית "קארני"/רויטרס

אוסטין אמר כי הוא מציב כוחות נוספים בכוננות לפריסה, אך לא ציין את היקפם. הפנטגון כבר הכניס כ-2,000 חיילים למצב מוכנות מוגבר למקרה שיצטרכו להתפרס באזור. "צעדים אלה יחזקו את מאמצי ההרתעה האזוריים, יגבירו את ההגנה על הכוחות האמריקניים באזור ויסייעו בהגנה על ישראל", הוסיף אוסטין.

"אנחנו מודאגים מהסלמה אפשרית. למעשה, מה שאנחנו רואים הוא סיכוי להסלמה משמעותית של התקפות על כוחותינו ואנשינו ברחבי האזור", אמר אוסטין במהלך היום לרשת ABC. "אם קבוצה כלשהי או מדינה כלשהי מעוניינת להרחיב את הסכסוך הזה, העצה שלנו היא - אל תעשו זאת".

בימים האחרונים, כולל הבוקר, שוגרו טילים ומל"טים לעבר בסיסים בעיראק ובסוריה שבהם מוצבים כוחות אמריקניים. פריסת מערכות ההגנה האווירית מתרחשת כשנתיים לאחר שממשל ביידן הסיג את מערכות ההגנה האווירית מהמזרח התיכון, בנימוק של הפחתת המתיחות עם איראן אך זו התלקחה מחדש בשבועות האחרונים.

שר החוץ של איראן, אמיר חוסיין עבדאלליהן שוב איים היום בהסלמה, ואמר כי אם ארצות הברית וישראל לא יעצרו מיד את "הפשעים נגד האנושות ורצח העם בעזה, כל האפשרויות פתוחות והאזור יצא משליטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully