וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השופטת מגיבה ליאיר נתניהו: טענות מופרכות, פרסומים שגויים ומטעים

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 14:51

בנו של ראש הממשלה פרסם טענות של חוקר מטעם פורום קהלת שנאמרו באולפן ערוץ 14, לפיהן בג"ץ שינה את הסדרי הביטחון והוראת הפתיחה באש בגבול רצועת עזה. בעקבות פניית וואלה! מבהירה דוברות הרשות השופטת: "אלו טענות מופרכות"

יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90

הרשות השופטת יוצאת נגד יאיר נתניהו בעקבות פרסום בטלגרם של בנו של ראש הממשלה, שציטט חוקר מפורום קהלת, שטען כי בג"ץ שינה את הסדרי הביטחון והוראת הפתיחה באש בגבול רצועת עזה.

מכיוון שהדברים הללו אינם נכונים למי שקורא את פסק הדין בנושא ובעקבות פניית וואלה!, ברשות השופטת הוציאו התייחסות ל"טענות המופרכות" והבהירו: "בעקבות פרסומים שגויים ומטעים אנו מבקשים להתייחס לטענות מופרכות בדבר שינוי הסדרי הביטחון והוראות הפתיחה באש בגבול רצועת עזה ע"י בג"ץ. בשנת 2018, בעקבות אירועים אלימים שהתרחשו סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, הוגשה לבג"ץ עתירה בה נטען כי מדיניות הפתיחה באש שצה"ל נוקט, והכוללת ירי חי במקרים מסוימים - אינה חוקית.

"העתירה נדחתה פה אחד על ידי בית המשפט העליון. בית המשפט ציין בפסק הדין כי מתחם התערבותו בנושאים מעין אלה הוא מצומצם וצר ביותר וממילא אין שום יסוד לטענה כי הוראות הפתיחה באש שונו עקב פסיקת בג"ץ", נכתב בהודעות דוברות הרשות השופטת.

פרסום בעמוד הטלגרם של יאיר נתניהו. yairnetan, צילום מסך
פרסום בעמוד הטלגרם של יאיר נתניהו/צילום מסך, yairnetan

הדברים באים לאחר שנתניהו פרסם בערץ הטלגרם שלו ראיון מערוץ 14 של עו"ד דוד פטר מפורום "קהלת" בו טען שבג"ץ שינה את הסדרי הביטחון והוראות הפתיחה באש בגבול רצועת עזה ואמר בין היתר כי "אין אח ורע בשום מדינה בעולם שבית משפט מתערב בעניינים ובהחלטות צבאיות ומבצעיות. זה התחיל עם המהפכה של אהרן ברק בשנות ה-90 שקיבל החלטה ללא סמכות ובניגוד לחוק ש"הכול שפיט" לרבות בתחום האזרחי הפוליטי והצבאי. בג"ץ ביטל עד היום 22 חוקים של הכנסת, רובם בתקופת אהרן ברק. אך במאות מקרים הוא שינה חוקים, כללים ונהלים למרות שהוא דחה כביכול עתירות שהוגשו לו. קוראים לזה הונאת הציבור".

נתניהו ציטט את עו"ד פטר שטען בנוסף ש"הטקטיקה שבג"ץ נוקט בה היא כזאת: בתחילה הוא מקיים דיון פומבי ולאחר מכן מנהל מו"מ מאחורי הקלעים ומגיע להסדר עם העותרים והמדינה ולבסוף הם דוחים את העתירה, כביכול לאחר שהגיעו להחלטה לפי ראות עינם ודעתם האישית - שהיא בדרך כלל שמאל פרוגרסיבי .כך זה קרה עם שינוי הוראות פתיחה באש בגבול עזה. בתחילה היה טווח ביטחון (פרימטר) של 300 מטר, שנשחק והגיע למצב שמחבלים הגיעו עד לקו הגדר ועשו ככל העולה על רוחם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

עוד על יאיר נתניהו

דוברות הרשות השופטת הכחישה את הדברים מכל וכל והוסיפה כי "הטענה כאילו לאחר הדיון בבג"ץ התקיים כביכול דיון כלשהו בסוגיה בה עסק פסק הדין, מאחורי הקלעים, אף היא טענה חסרת שחר.
"כך גם הניסיון המופרך לקשור בין פסק הדין לבין ביקור שנערך לאחר מתן פסק הדין, ביום 7.6.2018, על ידי נשיאת בית המשפט העליון דאז, השופטת אסתר חיות והמשנה לנשיאה דאז, השופט חנן מלצר, ביחידת בתי הדין הצבאיים בקריה. במהלך הסיור לא נדונו ולא עלו לדיון תיקים תלויים ועומדים או כאלו שנדונו בבית המשפט העליון, ואף לא שאלת יישומם.

"כפי שכבר נמסר בתגובת דובר צה"ל משנת 2018, מדובר בביקור שנערך ביוזמת האלוף דורון פיילס, נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, שמטרתו היכרות עם שופטי בתי הדין הצבאיים ושופטי בתי המשפט הצבאיים באיו"ש ואשר במהלכו התקיים גם מפגש היכרות עם הרמטכ"ל, בהשתתפות הפרקליט הצבאי הראשי".

דוברות הרשות השופטת מסכמת באומרה: "שופטי בית המשפט העליון דנים בעתירות המוגשות לבית המשפט באולם בית המשפט ואינם מקיימים ישיבות עם צד זה או אחר בעניינים הנוגעים לעתירות במסגרת אחרת, לא לפני ולא לאחר מתן פסק הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully