וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוטר שהיה אחראי על אבטחת המסיבה ברעים: "אמרתי לכולם לברוח - ניצלו מאות חיים"

עודכן לאחרונה: 19.11.2023 / 16:12

סנ"צ ניבי אוחנה היה אמון על אבטחת הנובה בשבת השחורה. ב-6:30 סיים את משמרת הלילה שלו והמתין לחילוף כשלפתע החלו התרעות צבע אדום. "ראינו את הטילים מעלינו והחלטתי לעצור את המוזיקה", סיפר. "אמרתי לאנשים שהמסיבה כבר לא תחזור ושיתפנו במהירות - חלק הספיקו להימלט"

תיעוד קשה לצפייה מהטבח ברעים/מעריב

"ביקשתי תגבור אבטחה לפני המסיבה, רציתי שיהיו עוד אנשים עם נשקים", שחזר סנ"צ ניבי אוחנה, מפקד תחנת אופקים. בבוקר השבת השחורה אוחנה סיים משמרת לילה כמאבטח של המסיבה ברעים והיה אמור להיות מוחלף על ידי קצין האגם של התחנה. "הייתי מפקד האירוע של המסיבה", הוא מספר. "הצבא אישר את קיום האירוע ולא היו התרעות חריגות. בכל זאת התעקשתי לתגבר את הכוחות וקיבלתי שמונה לוחמי יס"מ עם נשקים ארוכים ועוד ארבעה בלשים. בדיעבד - זה הציל חיים".

בשש וחצי בבוקר, משמרת בוקר של שוטרים הגיעה אל אזור המסיבה. חלקם איחרו בשל האזעקות שהחלו לפקוד את הארץ - ובעיקר דרומה. "ב-6:31 היו בשטח המסיבה 42 שוטרים, שמונה מהם לוחמי יס"מ", אמר אוחנה. "התחלנו לשמוע ירי ואזעקות. הורתי על הפסקת המוזיקה ואמרתי לקהל לשכב על הארץ. ראינו את הטילים עפים מעלינו וחשבתי שאולי צה"ל חיסל בכיר בחמאס בלילה ומדובר בתגובה של המחבלים".

סנ"צ ניב אוחנה. באדיבות המצולמים
החלטתו הצילה מאות חיים. אוחנה/באדיבות המצולמים

אוחנה סיפר כי השוטרים החלו לעבור בין המבלים במסיבה והורו להם אחד אחד להשתטח על הארץ. "חלק שאלו מתי מחזירים את המוזיקה ועניתי להם שהמסיבה הסתיימה ולא תחזור", אמר. בהחלטתו של סנ"צ אוחנה להפסיק את המסיבה - הציל מאות חיים שהחלו לצאת מהמתחם. "הורתי לשוטרים לפתוח את צירי הפינוי והחירום", המשיך. "שלחתי כוחות להכווין תנועה ולהוציא אנשים מהמסיבה. ב-20 הדקות הראשונות זה עבד. חלק גדול מהמבלים הצליחו לצאת מהאזור ונענו למשטרה".

ב-6:50 אוחנה קיבל דיווח מהחפ"ק על אזרח שראה רכב ירוי באזור אורים. השוטרים עדיין לא הבינו מה הסיבה להרוגים ברכב - אם מדובר בפח"ע או אירוע פלילי, אך בהמשך אוחנה מקבל דיווח נוסף על שני רכבים נוספים שבהם יש אזרחים ירויים. "אני מבין שמדובר במחבלים ורץ לחפ"ק", אמר אוחנה. "ראיתי את השוטרת דבי דבורה אברהם, שבהמשך נהרגה במסיבה, והיא הצליחה להודיע על חדירת מחבלים לכל הגזרה".

עוד בוואלה!

"שמרת עלינו אבל לא הצלחנו לשמור עלייך": אלפים בלווית התצפיתנית נועה מרציאנו

לכתבה המלאה
תיעוד מבלים במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים. עידו דרבי וליאב פרנקו, אתר רשמי
מבלים במסיבת הטבע ליד קיבוץ רעים לפני הטבח/אתר רשמי, עידו דרבי וליאב פרנקו

בינתיים באותה שעה, מפקד תחנת אופקים והשוטרים לא שומעים ירי במתחם - אך לפתע אוחנה
קיבל דיווח על מחבלים באופקים. "קצין האגם מגיע להחליף אותי במשמרת הבוקר ואני מורה לו לקחת אחריות על פיזור הקהל בלי לאסוף ציוד - פשוט לצאת מהמקום", ממשיך לספר. "אנחנו בכלל לא שומעים ירי ומבינים שמדובר בחדירה באזור אופקים".

סגן ניצב אוחנה יוצא עם אחד השוטרים לכיוון אופקים ובדרך מקבל דיווח על מחבלים שיורים באזרחים על הכבשים סמוך לאופקים. "אני עובר את קיבוץ רעים ורואה שדה קטל, מבחין באזרחים ורכבים מחוררים מיריות, בודק אם יש את מי להציל אך לצערי המחבלים השפלים עשו וידוא הריגה בכולם", משחזר. בצומת אורים מבחין אוחנה באמבולנס שבו חובש מטפל בפצוע ירי. איש הרפואה צעק לעברו כי יש מחבלים עם טנדרים שמתקדמים לכיוון אופקים. "קצין משטרה בכיר שגר באופקים מחייג אליי ואומר שהם מנהלים קרב יריות בתוך העיר. אני שולח כוחות מהתחנה לאזור הקרב".

אילן אברהם נחטף ע"י חמאס לעזה, אבל הציל את אשתו/תיעוד ממצלמת אבטחה

ניבי מגיע לאופקים עם אקדח שלוף, נכנס לתוך העיר ועל פי הכוונה של הקצין נכנס לשכונת הקרב. בדרך יורים לעברם טיל RPG וצרורות ירי שלא מפסיקים. "אני מזהה את השוטרים שלי, חלק מהם עם כפכפים ותחתונים ולידם אזרחים עם סכינים שהצטרפו אליהם, הם פשוט קפצו מהבית", מספר. אוחנה לוקח פיקוד על האירוע ומדווח כי יש שוטר שנהרג - שמחולץ תחת אש על ידי מפקד התחנה. אוחנה מזהה מחבלים במרחק של כחמישים מטרים מאחד הבתים ונערך להסתערות על אחד מהגגות. "אני מסתער וחוטף רימון רסס, רסיס נכנס לי לכתף אבל הצלחתי להתגלגל ומצאתי את עצמי בתוך בית של אזרחים", המשיך. בהסתערות אוחנה והשוטרים מחסלים מחבלים - אך הוא נפצע ונמצא ללא הכרה.

אוחנה רק לאחר מכן מבין ששוטרי היס"מ שהוא התעקש עליהם שיגיעו למסיבה - חיסלו ברעים עשרות מחבלים והצילו חיים. עם זאת, חלקם נהרגו בקרב במסיבה. "כל הזמן הזה אני פצוע מעורפל הכרה", סיפר אוחנה. "פתאום תנ"צ מפקד מרחב נגב אפי שימן יצא מרכב ממוגן וחילץ אותי". מפקד התחנה אוחנה מפונה לבית חולים ורואה שיש עומס במקום. "אני מקבל מורפיום וזריקות וחוזר לתחנה. אני לא יודע איך הגעתי".

סנ"צ ניב אוחנה בזירה באופקים לאחר שנפצע בקרבות השבת השחורה. 7 באוקטובר 2023. באדיבות המצולמים
סנ"צ ניב אוחנה בזירה באופקים לאחר שנפצע בקרבות השבת השחורה/באדיבות המצולמים

ניבי חוזר להילחם עם חבריו מהתחנה כשהוא עם כתף חבולה שיצאה ממקומה ועדיין פצוע מהרסיס שחדר אליה. בתוך התחנה נמצאים שכובים חבריו של ניבי ופקודיו שנהרגו. "שוטרי המחוז הדרומי, מג"ב והיחידות המיוחדות של משטרת ישראל שהצטרפו אלינו הם הגיבורים שהצילו ביום הזה את מדינת ישראל כולה והפכו לקו ההגנה הראשון והאחרון. אלמלא גבורת השוטרים היו נרצחים אלפי אזרחים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully