וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמרת עלינו אבל לא הצלחנו לשמור עלייך": אלפים בלווית התצפיתנית נועה מרציאנו

עודכן לאחרונה: 17.11.2023 / 14:14

גופתה של מרציאנו אותרה סמוך לבית החולים שיפא ברצועה, בעזרת מידע מודיעיני שהתקבל מהשב"כ. מסע לוויתה יצא מבית המשפחה במודיעין אל בית הקברות בעיר. תושבים הגיעו לחלוק לה כבוד אחרון ועמדו בצידי הדרך כשהם אוחזים בדגלי ישראל. "הייתה ילדה של החיים - תמיד חייכה"

הלוויתה של התצפיתנית נועה מרציאנו/ערוץ 13

אלפים הגיעו היום (שישי) ללוויתה של התצפיתנית נועה מרציאנו, שגופתה אותרה סמוך לבית החולים שיפא בעזה. מסע הלוויה יצא מבית המשפחה במודיעין לבית העלמין בעיר, כשאת צידי הדרך פקדו תושבים רבים שחלקו כבוד אחרון לנועה ואחזו בידיהם בדגלי ישראל.

אמא של נועה, עדי, ספדה לה וסיפרה כי בתה הייתה ילדה של גומות וחיוכים. "נועה שלנו, בעולם נורמלי ומתוקן אנחנו לא אמורים לעמוד כאן עכשיו אבל אנחנו לא בעולם מתוקן", אמרה. "בת 19 בדיוק היית במותך, נחטפת ונקטפת מאיתנו בטרם עת. הראש מסרב לקלוט וממען לקבל. מיום השבת השחורה אין לנו מנוחה. הכאב שלנו הפך לכאב של המדינה. ניסינו הכול, 40 יום בהם הפכנו כל אבן, חיפשנו בכל שביל וטיפסנו על כל עץ והיום אנחנו מבקשים סליחה, סליחה שלא הצלחנו. את שמרת עלינו אבל אנחנו לא שמרנו עלייך. נפלה בחלקנו זכות ענקית לגדל ילדה שכמותך, ערכית וחכמה. אחת ומיוחדת שאין דומה לה, ילדה של מוזיקה וספרים עם אהבה לטבע וטיולים, ילדה של משפחה וחברים, ילדה של אהבה וחיים, ילדה של גומות וחיוכים. לא סתם הסלוגן שלך בוואטסאפ הוא חייכו כאילו אין מחר".

מוקדם יותר היום הותר לפרסום כי צה"ל איתר את הגופה בזכות מידע מודיעיני משב"כ - והביא אותה ארצה. מותה נקבע לפני כשלושה ימים, לאחר שחמאס פרסם סרטון שלה בשבי.

הלוויתה של רב"ט נועה מרציאנו שנפלה בשבי חמאס. ערוץ 13, צילום מסך
"הייתה ילדה של צחוק וחיוכים". יובל על קברה של אחותה נועה, היום/צילום מסך, ערוץ 13

"שלום לכולם, מודה אני לפנייך מלך חי וקיים שזכיתי בעודי לגדל את בתי נועה בת עדי", ספד האב אבי. "במהלך השבועות האחרונים בניסיון לשחרר את נועה מהשבי נתקלתי בארץ ישראל היפה. אלפי אנשים ניסו לנחם אותי ושאלו אותי תמיד 'אבי מה חסר לך, מה אתה צריך, מה שתבקשו נעזור לכם'. התשובה שלי תמיד הייתה שיש לי הכול אבל אין לי כלום. יש לי משפחה נפלאה, יש לי אישה אדירה, יש לי ילדים נפלאים, יש לי חברים בית ועבודה, יש לי הכול אבל אין לי את נועה. אין לי שמחה. אין לי נחמה. אבל עכשיו, עכשיו יש לי מלאך בשם נועה. נועה המסע שלנוו נגמר היום אבל היום המסע שלנו מתחיל מחדש. תמיד אזכור את הטוב לב שלך, את היופי שלך, את הגומות שלנו, את הנדיבות שלך, את העזרה לזולת, את הנתינה בלי סוף".

האחות יובל ספדה אף היא וסיפרה כי חיה והגשימה את עצמה. "נועה שלי, נוני, אני לא טובה בזה כמוך, את בטח בהלם מזה שאני מדברת ככה מול כולם אבל היה לי חשוב להגיד", ספדה. "נוני שלי סוף סוף אנחנו נפגשות, לא חשבתי שזה יהיה ככה, אני לא מאמינה שזה הסוף. באלי לשבת איתך בספה ולראות את הסדרות שהיינו רואות בתור ילדות מיליון פעם ושנצחק ונדבר. נראה חממה או אליפים ונדבר על זה. אני מתגעגעת לצחוק המתגלגל שלך שאי אפשר שלא לשמוע אותו ולצחוק יחד איתך".

עוד בוואלה!

התיעוד האחרון של נועה בשבי: הפרסום של חמאס שקדם לבשורה המרה

לכתבה המלאה
הלווית רב"ט נועה מרציאנו, בית העלמין מודיעין, 17 בנובמבר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"ילדה עם הגומות הכי יפות". הלווית נועה מרציאנו, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

רועי יום טוב, חברה של נועה, אמר כי היא הייתה האדם המדהים ביותר שזכה להכיר. "היית נקודת האור בחיים שלי, תודה על החיוך האהבה והצחוק", ספד לה. "אני אוהב אותך נועה. באמת לא אשכח אותך בחיים שלי".

רב״ט נועה מרציאנו, בת 19, ממודיעין, בקרית איסוף יבשתי בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, חללת צה״ל חטופה בידי ארגון טרור.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"ילדה של החיים". נועה מרציאנו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ליה, חברה טובה של נועה, הצטרפה לדברים ואמרה כי היא מתקשה לסכם 14 שנים של חברות - שנגדען ברגע אחד. "אני עומדת כאן מולך בגוף רועד ולב פועם, מנסה לדבר אבל פשוט לא נתפס שזהו", אמרה. "המחשבה שרק אני ואת יודעות את הקשר העמוק שנוצר ביננו, קשר שלא יעלם לעולם. את הכוח שלי, העוגן שלי. את עכשיו נמצאת למעלה בגן עדן, בממלכה שלך הכי קסומה שיש".

"אין אדם שלא שמע ולא הכיר את טוב הלב שלך והחיוך עם גומות החן הכי יפות", המשיכה עדי. "רק בשבילך אני קמה כל יום ומבטיחה שכל טוב הלב שלך יפיץ לעולם וכולם ידעו מי זו נועה ומה היא עשתה עבור כולם ואיזה אור היא השאירה לכולם. אוהבת אותך לנצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully