וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל האוויר על האיחור בהזנקת כלי טיס ב-7 באוקטובר: "נכשלנו במשימה"

עודכן לאחרונה: 16.11.2023 / 17:01

אלוף תומר בר אמר שעל חיל האוויר, כמו לכל צה"ל, יש אחריות למחדל. בתגובה לשאלת וואלה! על תחקור איחור העלייה לאוויר בשבת השחורה אמר: "מבטיח שבסוף המלחמה נהפוך כל אבן, ונחקור למה נכשלנו". על סוגיית ההתייצבות למילואים: "מתחילת המלחמה כלל האנשים הגיעו"

בווידאו: מפקד חיל האוויר מבהיר של כל פצצה שהוטלה בעזה מבוססת מודיעין/צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, התייחס היום (חמישי) לראשונה למתקפת הפתע של חמאס ב-7 באוקטובר, ואמר כי לחיל האוויר, כמו לכל צה"ל, יש אחריות למקרה. "נכשלנו במשימה", אמר האלוף בר בתגובה לשאלת וואלה! על תחקור איחור העלייה לאוויר בשבת השחורה. "אני מבטיח לכם שבסוף המלחמה נהפוך כל אבן, לחקור, להבין, לא נחסוך שום דבר כדי להבהיר לעצמנו ולדעת במה ואיך נכשלנו", הוסיף.

לכל העדכונים מהיום ה-41 למלחמה

בנוסף התייחס לתקיפות שמבצע חיל האוויר ברצועת עזה. "כל פצצה מעשרות אלפי הפצצות שהטלנו היא מטרה מבוססת מודיעין", אמר בבסיס תל נוף, "היא פוגעת בפעילי חמאס, במפקדיו, בתשתיות הארגון ובמפקדותיו. אנו פועלים באינטנסיביות ובעצימות. פני עזה השתנו. פגענו באלפי מחבלים, אך יש עוד דרך ארוכה. נמשיך לפגוע בחמאס עד שנשלים את המשימה שהוטלה עלינו. יש לנו לשם כך מודיעין מעולה ושיתוף פעולה מצוין עם פיקוד הדרום, אמ"ן ושב"כ".

אלוף תומר בר  מפקד חיל אוויר, בסיס תל נוף,  16 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
"פני עזה השתנו". מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר/ראובן קסטרו
מוכנות חיל האוויר, מלחמת עזה. 16 בנובמבר 2023. ראובן קסטרו
מטוסי חיל האוויר בבסיס תל נוף/ראובן קסטרו

על הסיוע לתמרון הקרקעי: "מהרגע שנכנס הצבא לתמרון, החיל עוטף אותו במטרייה אווירית עוצמתית במיוחד. החלוקה הפשטנית וההיסטורית של האוויר והיבשה היא נחלת העבר. מעולם הקשר בין מפקד טנק וטייס לא היה ישיר והדוק כל כך".

בר הגיב גם לשיגורים של החות'ים בתימן לעבר ישראל: "אנחנו פועלים בעוצמה בעזה, זה היעד המרכזי שלנו. אבל מתפקידיו הטבעיים של חיל האוויר זה להסתכל על כל הזירות, להיות ערוכים לכל הזירות וכך אנחנו פועלים. אנחנו פועלים להגנה וכמובן שיש תוכניות להתקפה שלא אפרט אותם כאן. אנחנו יכולים להגיב כשיתאים לנו".

פצצות חיל האוויר עם כיתוב, בסיס תל נוף. 16 בנובמבר 2023/ראובן קסטרו

בהתייחסו להתייצבות אנשי המילואים אמר: "מרגע תחילת המלחמה כלל אנשי המילואים התייצבו - מעל 100 אחוז בשדה ובמטה, ביחידות ובכל המקומות. נדע לתת מענה לכל משימה בהמשך הדרך. יש לנו משרתים מופלאים, מספיק חימושים ורוח לחימה שמקורה בעם ישראל המופלא הזה. אנחנו נמשיך עד להשגת כלל יעדי המלחמה. אנחנו נמשיך עד שמשפחותינו יחזרו לבתיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully