וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הטייסת שהוזנק לשטח זיהה את גודל האסון בדרום - ופתח במצוד אחר מחבלים

עודכן לאחרונה: 16.10.2023 / 0:01

עם תחילת מתקפת חמאס, הוזנקו לעזה 3 מסוקי קרב - על אחד מהם סא"ל א', מפקד טייסת 190. הסתפק בירי אזהרה. רק כשנחשף לפרצות הענק בגדר הגבול, ולהמון הפלסטיני שעובר דרכם, הבין את חומרת האירוע אליו נקלע - והחל לתקוף. יום הקרב של מפקד טייסת "מגע הקסם" - שעה אחר שעה

בווידאו: תקיפות חיל האוויר בעזה/צילום: דובר צה"ל

בבוקר שבת, עם תחילת מתקפת חמאס על יישובי הדרום, זוג מסוקי קרב מסוג "שרף" הוזנקו ראשונים מבסיס רמת דוד שבחיפה והגיעו לאזור רצועת עזה, עוד לפני שמונה בבוקר. כחצי שעה לאחר מכן, מסוק שלישי הוזנק מבסיס רמון והגיע למקום, כשעליו נמצא מפקד טייסת 190 - "טייסת מגע הקסם", סא"ל א'. תחילה, הוא הורה תחילה לירות לעבר שטח פתוח - כדי להרתיע את הפולשים ולאפשר למסוק נוסף להנחית לוחמים ליד קיבוץ בארי.

הנווט שהטיס את המסוק יחד עם א', דיווח למפקדו כי מרחוק רואים המון פלסטיני מגיע מכיוון השטחים הבנויים לגדר הגבול - בדומה להפרות סדר אלימות שנערכו לאורך החודשים האחרונים. א' מחליט לשגר שני טילים ולירות פגזים מתותח - כאמצעי הרתעה בלבד, ולא על מנת להרוג.

רק כשהשניים ניווטו את מסוקם לנחל עוז, נחשפו לפרצות הענק שנפערו בגדר הגבול - וההמון הפלסטיני שרץ לתוך שטח ישראל. אז, הבינו את גודל האירוע אליו נקלעו - יחד עם המדינה כולה.

מסוק אפאצ'י של חיל האוויר בשמי גבול ישראל - עזה 7 באוגוסט 2022. רויטרס
מסוק חיל האוויר/רויטרס

ב-08:58 א' כבר משגר טיל ישיר לעבר טנדר לבן ועליו גדוד מחבלי חמאס. מיד לאחר מכן, הוא יורה לעבר אספסוף פלסטיני ורכב סמוך - במטרה לפגוע. אז, במסוק התקבלה קריאה לסייע לחיילי מעבר ארז, אך ממבט עילי ראו רק חיילים ישראלים מסתובבים ברחבי הבסיס. בדיעבד, התברר כי אלו היו מחבלי חמאס לבושים במדי צה"ל.

א' השיב את המסוק לנחל עוז, ושוב נתקל בנחיל של פלסטינים - חלקם משולהבים נעים לכיוון ישראל, ואחרים שבים לשטח הרצועה כשבידיהם שלל שבזזו. הוא מורה לתקוף גם אותם.

בד בבד, מפקד הטייסת מנחה את כל טייסיו לירות לעבר מטרות - גם ללא אישור ממנו. הוא הנמיך את גובה מסוקו לאחר שאזל לו מצבור הטילים, כדי לדייק בירי פגזי התותח שנותרו ברשותו.

ב-10:20, מסוקו של א' אוזל לחלוטין מתחמושת והוא לבסיס רמון. בינתיים מגבה אותו זוג מסוקי קרב נוסף שיוצא לשטח. במשך 20 דקות על הקרקע, אנשי הטייסת מחמשים מחדש את מסוק הקרב שלו - והוא שב לרצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
האמר צה"לי עולה באש, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האמר צה"לי עולה באש, דרום הארץ. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחבלים נכנסים לשטח ישראל באמצעות אופנועים. 7 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עד 12:00 עסקו טייסי מסוקי הקרב בעיקר בהגנה על יישובים, בראשם ניר עוז ובארי. אחד המסוקים נפגע מירי מקלעים וצוותו נאלץ להשיב אותו לתיקון בבסיס.

כמה חיילי צה"ל זוהו כשהם נצורים באזור הקיבוץ סופה, וגם שם התקשו הטייסים להבחין בינם לבין מחבלים מחופשים. בדיעבד, התברר כי מפקדי חמאס הנחו את המחבלים לא להתחמק כשיורים עליהם כדי לחשוף את זהותם האמיתית.

מפקד הטייסת ביקש ממפקד החטיבה לתקוף מטרות במוצב הסמוך לקיבוץ, אך נענה בשלילה. גם פנייתו למפקדת הגדוד נתקלת בדרישה לא לירות על המוצב, מאחר שמסוק שייטת 13 מתכונן לנחות במקום. א' פתח באש חיפוי כדי לאפשר את הנחיתה, כשכוח בפיקודו של סגן מפקד עוצבת אדום הסתער על מחבלים במקום, בגיבוי ירי תותחים של מסוק הקרב.

אחד הבתים שנשרפו והושחתו, קיבוץ ניר עוז. באדיבות המצולמים
אחד הבתים שנשרפו והושחתו, קיבוץ ניר עוז/באדיבות המצולמים

לאחר מכן, מפקד הטייסת הוזנק לאזור כרם שלום כדי להחליף מסוק קרב שנגמרה לו התחמושת. הוא ירה עשרות פגזים וחזר לסופה. שם, ירה על מחבלים שפשטו על פרדס וחיסל ארבעה. לוחמי השייטת שנכנסו לפרדס בעקבותיו, ירו למוות בשלושה מחבלים נוספים.

ב-14:30 תקפו מסוקי הקרב טנדר של גדוד חמאס באזור נחל עוז, ולאחר מכן ירו לעבר כוח צמוד. לפי הערכות נהרגו בתקיפה הזו 15 מחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully