וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס פרסם תיעוד ראשון של חטופה ישראלית: "יש בידינו 250 שבויים"

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 17.10.2023 / 0:26

"אני בסדר", חמאס פרסם תיעוד של שבויה. ראש הממשלה נתניהו שוחח בטלפון עם הנשיא פוטין, ששוחח גם עם בכירים בעולם הערבי. חמאס: נשחרר שבויים בעלי אזרחות זרה כשהמצב יאפשר לנו. נתניהו ובלניקן נאלצו להתפנות למרחב המוגן בזמן אזעקה בתל אביב | עדכונים שוטפים

סרטון ראשון של חטופה ישראלית בשבי חמאס . 16 באוקטובר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מתחילת הלחימה, נרצחו ונפלו יותר מ-1,300 חיילים ואזרחים ויותר מ-4,000 נפצעו. פוטין שוחח עם נתניהו ועם בכירים בעולם הערבי. חמאס פרסם תיעוד ראשון של חטופה ישראלית מעזה שאמרה: "טיפלו ביף אני בסדר".

חמאס: יש ברשותינו כ-200 שבויים, כמה מהם קצינים בכירים, נשחרר שבויים בעלי אזרחות זרה. ירי רקטות כבד אל עבר גוש דן והשפלה. נתניהו ובלניקן נאלצו להתפנות למרחב המוגן בזמן אזעקה בתל אביב. ירי רקטות לעבר גוש דן והשפלה.

סיקור מיוחד של כתבי וואלה!: אמיר בוחבוט, יניר יגנה, שלומי הלר, ברק רביד, ארז הראל, אורי סלע, גיא אלסטר, מירב כהן, טל שלו, אלי אשכנזי, יקי אדמקר, ביני אשכנזי, ינון שלום יתח ויואב איתיאל.

לאירועי היום התשיעי למלחמה

6754* - מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים

0:21 - נתניהו לפוטין: "ישראל לא תעצור עד שתשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של חמאס"

בשיחת הטלפון שנערכה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הבהיר נתניהו כי בכוונתו להוביל למיטוט שלטון חמאס ברצועת עזה. "ישראל הותקפה על ידי רוצחים שפלים ואכזריים, ויצאה למלחמה כשהיא נחושה ומאוחדת. היא לא תעצור עד שתשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של חמאס", אמר נתניהו.

23:50 - ביידן שוחח עם קאנצלר גרמניה לפני נסיעתו לישראל ומצרים

הבית הלבן אמר הערב כי הנשיא ביידן שוחח בטלפון עם קנצלר גרמניה אולף שולץ, לפני נסיעתו של האחרון לישראל ולמצרים ודן עמו במלחמה בעזה. כמו כן, ביידן שוחח בטלפון עם עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, והשניים הסכימו כי יש חשיבות להגנת האזרחים והעברת סיוע הומניטרי לעזה. לשכת נשיא מצרים: "הנשיא א-סיסי והנשיא ביידן הסכימו כי המצב הנוכחי מסוכן ביותר ויש לצאת ממנו כדי למנוע את הרחבת העימות לשאר המזרח התיכון".

23:45 - דיווח פלסטיני: צה"ל חיסל את בכיר חמאס שהיה אחראי על תיק גלעד שליט

מקורות פלסטיניים דיווחו הלילה כי צה"ל חיסל את בכיר חמאס אוסמה אל-מזיני. אל-מזיני היה בעבר חבר הלשכה המדינית שהיה אחראי בעבר על תיק גלעד שליט.

23:40 - "חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני, בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני"

מדובר צה"ל נמסר הערב, לאחר פרסום הסרטון של מייה שם על ידי חמאס, כי "למשפחתה של מייה שם נמסרה ההודעה בדבר חטיפתה בשבוע האחרון על ידי נציגי צה"ל. בשעה זו נציגי צה"ל עומדים בקשר עם המשפחה. צה"ל פועל בכלל האמצעים המודיעיניים והמבצעיים להשבתם של החטופים. בסרטון חמאס מנסה להציג עצמו כארגון הומני בעוד שמדובר בארגון טרור רצחני, האחראי על רציחתם וחטיפתם של תינוקות, נשים, ילדים וזקנים".

23:30 - בהרב-מיארה: הטענות שהייעוץ המשפטי מתנגד לסגירת אל ג'זירה בארץ "מסולפות"

היועצת המשפטית לממשלה אמרה הערב, בתגובה לטענות שהיא מתנגדת לסגירת תחנת אל ג'זירה בישראל, כי הטענות הן "מסולפות ומטעות". בהודעה שהתפרסמה מטעמה נאמר: "רק אתמול בצהריים הועברו לייעוץ המשפטי חוות דעת של גורמי הביטחון בעניין. הייעוץ המשפטי עמל על העמדת תשתית משפטית מתאימה. היועמ"שית תציג לקבינט נוסח תקנות שעת חירום, המסמיכות את שר הביטחון, באישור הקבינט, לסגור משרדים ולמנוע שידורים בישראל של כלי תקשורת זר הפוגע בביטחון המדינה".

22:55 - שר החוץ של איראן: "צפויות 'פעולות מנע' של ציר ההתנגדות בשעות הקרובות"

22:38 - חמאס פרסם תיעוד של חטופה מתוך עזה: "טיפלו בי, אני בסדר"

22:26 - דיווחים על הפסקות חשמל בחולון עקב נפילות רסיסים, לא התקבלו דיווחים על נפגעים

22:12 - חמאס טוען שכ-250 שבויים מוחזקים בעזה: "נשחרר אזרחים זרים כשהתנאים יבשילו"

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אומר כי הארגון ישחרר שבויים בעלי אזרחות זרה כשהנסיבות יאפשרו זאת, לטענתו, חמאס מתייחס לשבויים בהתאם "למוסר ולחוק הבינלאומי". הוא הוסיף כי יש בין 200 ל-250 שבויים ישראלים בעזה, מתוכם כ-200 מוחזקים בידי חמאס והשאר בידי ארגונים אחרים. במקביל, מנהיג חמאס לשעבר, חאלד משעל, טען הערב כי בין השבויים שבידי הארגון נמצאים "קצינים בכירים". בריאיון לערוץ אל-ערבי הוסיף משעל כי חמאס ישקיע את כל המאמצים כדי להשתמש בשבויים כאמצעי לחץ לשחרור 6,000 אלפים אסירים פלסטינים המוחזקים בבתי הכלא בישראל.

21:45 - ירי רקטות על המרכז, דיווחים על נפילות בראשון לציון

ירוטי כיפת ברזל, מבצע חרבות ברזל ה-8 באוקטובר 2023. אבי רוקח, מערכת וואלה
ירוטי כיפת ברזל, מבצע חרבות ברזל ה-8 באוקטובר 2023/מערכת וואלה, אבי רוקח

21:00 - שתי נפילות זוהו בשדרות. פגיעה ישירה בבית, אין נפגעים

21:03 - מטח כבד נורה אל עבר השפלה

20:43 - דיווחים על פיצוצים בדמשק, ככל הנראה מדובר בתקיפה נוספת של ישראל

20:39 - בלינקן: על ישראל לוודא שלא יהיה משבר הומניטרי בעזה

שר החוץ של ארה"ב, טוני בלינקן, אמר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך פגישתם היום כי על ישראל לוודא שלא יהיה משבר הומניטארי בעזה, כדי לשמור על תמיכה ולגיטימציה בינלאומית לפרק זמן ארוך של לחימה ,כך אמר בכיר ישראלי שמעורה בפרטי הפגישה. "האמריקנים מבינים את הצורך למוטט את חמאס, אבל מדגישים שכדי להשיג את לזה ישראל צריכה לוודא שלא יהיה משבר הומניטארי בעזה", אמר הבכיר הישראלי.

מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן וראש הממשלה בנימין נתניהו.  16 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן וראש הממשלה בנימין נתניהו./לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

20:34 - אונר"א חוזרת בה ובציוץ בטוויטר טוענת כי מתקניה בעזה לא נבזזו וכי מדובר בהעברת ציוד רפואי לגופים שונים בעזה

20:15 - דובר צה"ל: 299 חללי צה"ל

התיעוד הראשון מכוונת הטנק: חיסול מחבלים ע"י כוחות השריון ביומה הראשון של המלחמה

בווידאו: תיעוד ראשון של חיסול מחבלים על ידי יחידת השיריון/צילום: דובר צה"ל

20:04 - התראות בגוש דן

19:59 - נתניהו ובליקנן התפנו למרחב מוגן בזמן אזעקה

19:42 - קרן וקסנר ניתקה את קשריה עם אוניברסיטת הרווארד

קרן וקסנר הודיעה על ניתוק הקשרים עם אוניברסיטת הרווארד בעקבות סירובה של האוניברסיטה לגנות את מתקפת החמאס. ראשי הקרן הודיעו על כך במכתב רשמי ששלחו לאוניברסיטה. ניתוק הקשרים עם האוניברסיטה מגיע אחרי 35 שנים בהם הוכשרו מאות מבכירי שירות המדינה בשתי תכניות לימודים בהרווארד.

19:21 - נתניהו שוחח בטלפון עם פוטין לפני זמן קצר

הקרמלין מסר כי מוקדם יותר היום פוטין שוחח בטלפון עם נשיא איראן ראיסי, נשיא סוריה אסד, נשיא מצרים א-סיסי והנשיא הפלסטיני אבו-מאזן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין בסוצ'י, 12 בספטמבר 2019. רויטרס
נתניהו ופוטין/רויטרס

19:12 - גלנט לבלינקן: אנו לא נעצור את המלחמה עד שנביא הישגים

שר הביטחון יואב גלנט, סיים לפני זמן קצר פגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן בלשכתו בקריה. בפגישה השתתפו מנכ"ל משרד הביטחון האלוף (במיל') אייל זמיר, ראש אגף אסטרטגיה בצה"ל האלוף אליעזר טולדנו ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

בפגישתם אמר השר גלנט: "אנחנו ננצח, כי העם בישראל חייב לנצח. אנו לא נעצור את המלחמה עד אשר נביא את ההישגים ונשלים את המשימה שמדינת ישראל חייבת לעמוד בה". בעוד זמן קצר, בלניקן יצטרף לקבינט המלחמה המצומצם בראשות ראש הממשלה נתניהו.

מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן ושר הביטחון יואב גלנט בהצהרה משותפת. 16 באוקטובר 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מזכיר המדינה של ארצות הברית אנתוני בלינקן ושר הביטחון יואב גלנט בהצהרה משותפת. 16 באוקטובר 2023/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

18:25 - אושר בקריאה ראשונה: הבחירות לרשויות המקומיות יידחו בשלושה חודשים

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות, 10 חברי כנסת תמכו, לא היו מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.

18:22 - 4,000 איש נפצעו מאז פרוץ המלחמה

משרד הבריאות מעדכן את מספר הפצועים מאז פרוץ המלחמה ל-4,121. מהם 26 במצב אנוש ו-311 במצב קשה. נכון להיום, מאושפזים בבתי החולים 344 פצועים מהמלחמה, מהם 82 במצב קשה.

18:21 - ראש השב"כ: אנחנו מצויים במלחמה ומלחמה מסיימים בהכרעה ובשינוי המצב. אין מגבלת גבול, אין מגבלת זמן.

הנחיות פיקוד העורף שיצאו ב-16.10.2023. פיקוד העורף,
הנחיות פיקוד העורף/פיקוד העורף

18:06 - ירי בגבול לבנון אל עבר צה"ל

ירי מנשק קל בוצע במהלך חצי השעה האחרונה לעבר מספר מוצבי צה"ל בגבול לבנון. בנוסף, בוצע ירי נ"ט לפני זמן קצר לעבר טנק צה"ל, אין נפגעים לכוחותינו. בתגובה, צה"ל תוקף באמצעות ארטילריה את מקור הירי.

17:44 - נתניהו שוחח אמש עם נשיא איחוד האמירויות

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש עם נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד. שני המנהיגים דנו בהתפתחויות האזוריות בעקבות המתקפה הרצחנית של חמאס נגד אזרחי ישראל. ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי ישראל נחושה להשמיד את יכולותיו הצבאיות והשלטוניות של החמאס, ועושה כל מאמץ למנוע פגיעה בבלתי-מעורבים. שני המנהיגים סיכמו לשמור על קשר ביניהם.

לפי סוכנות הידיעות של איחוד האמירויות, בן זאיד אמר לנתניהו כי יש שמירה על חיי אזרחים, ובמיוחד נשים, ילדים וזקנים צריכה להיות בראש סדר העדיפויות, וכי יש לשחרר את כל בני הערובה.
בו זאיד אמר עוד לנתניהו כי יש לפתוח מסדרונות הומניטאריים בעזה ללא דיחוי כדי להעביר סיוע רפואי ומזון. נשיא איחוד האמירויות הדגיש עוד כי יש לעשות כך מאמץ כדי למנוע מהמשבר בעזה להסלים עוד יותר ולהביא להרחבת המלחמה לחלקים אחרים של המזרח התיכון.

מוחמד בן זאיד| בנימין נתניהו. ראובן קסטרו, רויטרס
מוחמד בן זאיד| בנימין נתניהו/רויטרס, ראובן קסטרו

17:28 - גורמים בחאזבאללה אומרים כי הם מתכוונים לפגוע בחמש עמדות ישראליות בגבול לבנון

17:21 - ישיבת מליאת הכנסת הופסקה פעם נוספת עקב אזעקה

מליאת הכנסת מתרוקנת בזמן אזעקת צבע אדום. 16 באוקטובר 2023.. יקי אדמקר
מליאת הכנסת מתרוקנת בזמן אזעקת צבע אדום. 16 באוקטובר 2023./יקי אדמקר

17:17 - אזעקות באזור גוש דן

17:05 - בת 54 נפצעה בינוני מפגיעת רסיסים בחולון

17:00 - ירי לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון, אין נפגעים מכוחותינו. צה"ל משיב אש

16:48 - הכנסת התפנתה בעקבות אזעקות בירושלים

אזעקת ירי רקטות הופעלה בזמן המליאה בפתיחת מושב הכנסת השני. חברי הכנסת התפנו מאולם הכנסת ותפסו מחסה במרחב מוגן.

מליאת הכנסת מתרוקנת בזמן אזעקת צבע אדום. 16 באוקטובר 2023.. ללא, יקי אדמקר
מליאת הכנסת מתרוקנת בזמן אזעקת צבע אדום. 16 באוקטובר 2023./יקי אדמקר, ללא
ירוטים בשמי ירושלים, בזמן מליאת הכנסת.16 באוקטובר 2023.. ענר טאוסיג, TPS
ירוטים בשמי ירושלים, בזמן מליאת הכנסת.16 באוקטובר 2023./TPS, ענר טאוסיג

16:30: נתניהו מתחייב בכנסת למוטט את חמאס: "מלחמת העצמאות טרם הסתיימה" | ישיר

ראש הממשלה נתניהו נאם לפני זמן קצר בפתיחת המושב השני של הכנסת. בנאומו אמר: "חמאס הוא חלק מציר הרשע, מטרתם להשמיד את מדינת ישראל ולרצוח את כולנו. זה מאבק בין בני האור לבני החושך, בין אנושיות לחיתיות. כעת רבים בעולם מבינים מול מי עומדת ישראל. הם מדבינים שחמאס זה דעאש ונאציזם. כמו שהעולם התאחד כדי להביס את הנאצים, כך חייב העולם להתאחד כדי להביס את חמאס".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתיחת מליאת הכנסת . 16 באוקטובר 2023. ערוץ כנסת, צילום מסך
ראש הממשלה, בנימין נתניהו בפתיחת מליאת הכנסת . 16 באוקטובר 2023/צילום מסך, ערוץ כנסת

16:15 - הרצוג בכנסת: המדינה חייבת ליישר קו עם הסטנדרטים שהעם הציב בשעתו הקשה | ישיר

הנשיא הרצוג נאם לפני זמן קצר במליאת הכנסת. עוד אמר הרצוג בנאומו: לעם יש ציפיות מוצדקות - לבירורים נוקבים, הפקת לקחים ומסקנות

16:02 - המושב השני של מליאת הכנסת נפתח היום בנוכחות הנשיא הרצוג

הישיבה נפתחה בדקת דומיה לזכרם של 1,300 נרצחים וחללים במלחמה.

דקה דומייה במליאת הכנסת. ללא, צילום מסך
דקה דומייה במליאת הכנסת/צילום מסך, ללא

15:44 - סוכנות הפליטים הפסלטינים באו"ם: דלק וציוד רפואי נגנב מהמחסנים שלנו בעזה

סוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם - אונר"א, הודיעה כי קבוצת אנשים שטענו שהם משויכים למשרד הבריאות של חמאס בעזה הגיעו עם משאיות למתקן של אונר"א בעזה, וגנבו דלק ומלאי של ציוד רפואי. מקור ישראלי דיווח גם הוא כי אנשי החמאס גנבו 24 אלף ליטר של דלק וכמות גדולה של ציוד רפואי.

15:43 -צבא לבנון הודיע כי איתר 20 משגרי רקטות בדרום המדינה, בינהם ארבעה המוכנים לשיגור

מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023. אמיר בוחבוט, עיבוד תמונה
מוצב חיזבאללה משקיף על שתולה, 100 מטר ממוצב צה"ל, 22 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, אמיר בוחבוט

15:40 - הנשיא הרצוג נפגש כעת עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן

15:20 - פוטין צפוי לשוחח עם נתניהו

בכיר בלשכת ראש הממשלה אמר כי נתניהו צפוי לשוחח בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הערב. זו תהיה השיחה הראשונה בין השניים מתחילת המלחמה.

14:42 - הבית הלבן: ביידן דחה נסיעה כדי לעקוב אחר המצב בישראל

הבית הלבן מסר כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן דחה נסיעה לקולורדו. הפגישה תוכננה להיום ובוטלה כדי שיוכל להמשיך לעקוב אחרי המצב בישראל ולקיים פגישות ביטחוניות.

14:35 - לשכת רה"מ: לא הסכמנו לסיוע הומניטרי לחמאס

לשכת ראש הממשלה הצהירה כי אינה אישרה בשום שלב סיוע לרצועת עזה. "ישראל לא הסכימה לתת שום סיוע הומניטרי לחמאס", מסרה. "אנחנו במלחמה וממשיכים בכל העוצמה - עד לניצחון".

13:59 - אזעקות באשקלון ובעוטף

אזעקות נשמעו באשקלון ,כרמיה, מבקיעים ונתיב העשרה.

13:44 - צה"ל: 500 אלף פלסטינים נעו דרומה

דובר צה"ל דניאל הגרי מסר כי 500 אלף פלסטינים נעו דרומה מהעיר עזה."חמאס עושה הכל כדי שזה לא יקרה, הוא צריך אותם כמגן אנושי", אמר. "אנחנו נמשיך לעודד אותם (האזרחים) בכל דרך שאנחנו יכולים".

13:43 - אזעקות בבאר שבע ובעוטף

אזעקות נשמעו בבאר שבע ובשגב שלום שבעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

בווידאו: תיעוד ממצלמות האבטחה: המחבלים נכנסים לקיבוץ בארי/מצלמות אבטחה

13:36 - צה"ל תוקף בעזה: מחבלים חוסלו, הושמדו מפקדות ועמדו שיגור

תקיפות צה"ל ברצועת עזה ממשיכות ובשעות האחרונות הושמדו עשרות מפקדות מבצעיות ועמדות שיגור של פצצות מרגמה. בין היתר הושמדה מפקדתו הצבאית של עלי קאצ'י, אחד מהמפקדים בכוח הנח'בה של ארגון הטרור חמאס שחוסל לפני מספר ימים. במקביל מטוסי קרב של צה"ל חיסלו כמה מחבלי חמאס בעת ששהו במתחם צבאי של ארגון הטרור.

ספינה באמצעותה יפונו אזרחי ארה"ב המתגוררים בישראל, נמל חיפה, 15 באוקטובר 2023. שלומי גבאי
13:03 - הספינה בה יפונו אזרחי ארה"ב לקפריסין עוגנת בנמל חיפה/שלומי גבאי

12:45 - תושבים בגוש דן מדווחים על פיצוץ חזק ללא אזעקה, חמאס: ירינו על תל אביב

תושבים בגוש דן מדווחים על פיצוץ חזק בעוד שלא נשמעו אזעקות. חמאס טענו כי ירו על תל אביב, אך ככל הנראה השיגור נפל בים.

12:40 - מזכ"ל התנועה הקיבוצית: הקימו מנהלת לשיקום עוטף עזה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להקים בדחיפות מנהלת לשיקום יישובי עוטף עזה. "הפקרתם את קיבוצי הנגב המערבי פעם אחת. לא ניתן לכם להפקירם פעם נוספת", מסר. לאחר פגישתו אתמול עם משה אדרי, שמונה לעמוד בראש מנהלת השיקום, גילה מאיר כי ראש הממשלה חזר בו מכוונתו להקים מנהלת שתרכז את עבודת השיקום. "אני המום מהתנהלות הממשלה. מדובר בבזיון".

12:32 - שר החינוך הנחה לבנות מתווה הקלות והתאמות לתלמידי העוטף

שר החינוך יואב קיש הנחה את ועדת החינוך לבנות מתווה שייטיב עם תלמידי העוטף ויאפשר להם התאמות או הקלות בבגרויות. עוד הוסיף קיש כי מועדי בגרויות החורף והקיץ ידחו לכל התלמידים לתקופה של חודש לפחות.

בווידאו: חיזבאללה מפרסם תיעוד מהתקיפות של אמצעי המעקב בגבול אתמול/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

12:14 - צבע אדום בעוטף עזה

צבע אדום נשמע בנחל עוז בעוטף עזה. לא דווח על נפגעים או נזק.

12:04 - בלינקן נחת בישראל בפעם השניה מאז שהחלה מלחמה

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל, בפעם השניה מאז שהחלה המלחמה. בלינקן ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה יצחק הרצוג, שר הביטחון יואב גלנט, שרי המחנה הממלכתי בני גנץ וגדי איזנקוט, וכן עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד.

בווידאו: משרד התחבורה החל בפינוי כלי רכב נטושים ושרופים מכבישי העוטף/אנצ'ו

11:28 - גורם מדיני: אין הפסקת אש

גורם מדיני הבהיר כי אין הפסקת אש בדרום הרצועה. "אין הכנסת סחורות מכל סוג שהוא אבל יש דרישות אמריקניות בנושא ההומניטרי", מסר. "בשלב זה הותר להכניס רק מים לדרום הרצועה שבו אמור להיות אזור לפינוי הומניטרי".

11:23 - צה"ל: אין הפסקת אש, המעברים סגורים

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר כי "אין הפסקת אש, המעברים סגורים, אם משהו ישתנה נבוא ונעדכן את הציבור", זאת בתגובה לדיווחי הפסקת האש ההומניטרית. המשאיות עדיין ממתינות במעבר רפיח ובחצי האי סיני.

11:22 - צה"ל: אם חיזבאללה ינסה לבחון אותנו - התגובה תיהיה קטלנית

דובר צה"ל דניאל הגרי אמר בהצהרתו כי אם חיזבאללה ינסה לבחון אותנו - התגובה תיהיה קטלנית. "חיזבאללה מימש אתמול מספר פיגועי ירי על מנת לנסות להסיט את המאמצים שלנו מהדרום, תוך עזרה איראנית, מסר. "תגברנו ופרסנו כוחות בצפון ואנו מגיבים באופן התקפי. לא ניקח סיכונים על תושבי הצפון".

11:20 - צה"ל: עודכנו 199 משפחות חטופים

דובר צה"ל מסר היום כי 199 משפחות חטופים עודכנו עד כה. עוד 291 משפחות של חללי צה"ל קיבלו הודעה מהגורמים הרלוונטים.

11:10 - אזעקות במודיעין והשפלה

אזעקות נשמעו בכפר בן נון, כפר שמואל, כרמי יוסף, מודיעין - ישפרו סנטר ומשמר איילון.

11:07 - כוחות הביטחון עצרו 40 מבוקשים ביו"ש, ביניהם 20 פעילי חמאס

כוחות הביטחון עצרו 40 מבוקשים ביהודה ושומרון, מתוכם כ-20 פעילים של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, נאטם בית דפוס שהפיק חומרי הסתה לארגון הטרור. המבוקשים הועברו לחקירה.

11:00 - הקבינט המדיני ביטחוני יכונס ב-20:00

הקבינט המדיני ביטחוני יכונס הערב ב-20:00.

10:47 - אדלשטיין: "הפרוטוקולים לא משקרים, מי שאשם - ישלם"

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, רמז כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להתפטר בעקבות המחדל בגבול עזה. "הפרוטוקולים לא משקרים, מי שאשם - ישלם", פרסם בדף הפייסבוק שלו. "מדינת ישראל במלחמה. כולה, כולל כולם. הזמן לתחקירים והפקת לקחים עוד יגיע, ובהן צדקי - אין גורם שלא יחקר".

10:33 - שגרירות ארה"ב תפעיל הפלגת חילוץ לאזרחיה מנמל חיפה

שגרירות ארצות הברית בישראל תפעיל במהלך היום הפלגת חילוץ מנמל חיפה לאזרחיה המעוניינים לצאת מהארץ. על ההפלגה צפויים לעלות כמה מאות נוסעים - שחייבים להיות אזרחי ארצות הברית או בעלי בן משפחה קרוב בעל אזרחות. לכל נוסע הותר להביא תיק עד 22 קילוגרם בתוספת תיק קטן אחד.

בווידאו: אזרחי ארה"ב בישראל מתפנים לקפריסין בשל המצב הביטחוני/שלומי גבאי
שלט בחירות של תמר סימן טוב צדק, נרצחה עם משפחתה,15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
10:23 - שלט בחירות לראשות אשכול של תמר סימן טוב צדק, שנרצחה עם משפחתה/ראובן קסטרו

10:17 - דיווח: שיירות הסיוע ההומניטרי עדיין נמצאות בחצי האי סיני

שיירות הסיוע ההומניטרי המיועדות לרצועת עזה עדיין נמצאות בחצי האי סיני - כך דיווח ערוץ אל-ערביה הסעודי. עוד צויין כי המשאיות לא נכנסו לרצועה על רקע אי ההסכמה להפסקת האש ההומניטרית.

נזקי ההרס, קיבוץ בארי, 15 באוקטובר 2023. ראובן קסטרו
10:13 - נזקי ההרס לאחר הלחימה בקיבוץ בארי/ראובן קסטרו

10:09 - קנצלר גרמניה צפוי להגיע מחר לביקור בישראל

קנצלר גרמניה אולף שולץ צפוי להגיע מחר לביקור בישראל.

10:00 - נשיא ארגנטינה נפגש עם משפחות החטופים

נשיא ארגנטינה אלברטו פרננדס נפגש אתמול במשך 50 דקות עם משפחות החטופים והנעדרים ושמע את העדויות שלהם. פרננדס הצהיר כי יעשה ככל באפשרותו כדי להחזיר אותם הביתה בשלום, במקביל לעליית מספר החטופים עם אזרחות ארגנטינאית ל-20.

טנקים ישראליים בגבול לבנון. 16 באוקטובר 2023. רויטרס
09:53 - טנקים ישראליים בגבול לבנון/רויטרס

09:37 - לשכת רה"מ: אין כרגע הפסקת אש

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחישה את הדיווחים על הפסקת אש. "אין כרגע הפסקת אש וסיוע הומניטרי ברצועת עזה תמורת הוצאת זרים", נמסר.

09:30 - בן 30 נפצע קל מרסיסים בעוטף עזה

גבר כבן 30 נפגע קל מרסיסים בעוטף עזה. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ראשוני ופינה אותו לבי"ח סורוקה עם פגיעה בגפיים התחתונות.

09:25 - בן גביר: כל הקלה לרצועת עזה תובא לדיון בקבינט

ברקע הדיווחים על הפסקת אש הומניטרית והעברת סיוע לרצועה, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר העביר דרישה לראש הממשלה בנימין נתניהו כי כל הקלה לרצועת עזה כגון פתיחת מים, הכנסת סחורות, וכל הקלה אחרת, תובא לדיון בקבינט. אין צפי כרגע לכינוס הקבינט.

משאיות הנושאות סיוע הומניטרי לפלסטינים בעיר אל-עריש שבחצי האי סיני ממתינות לפתיחתו מחדש של מעבר הגבול ברפיח כדי להיכנס לעזה. Stringer, רויטרס
09:23 - משאיות סיוע של מצרים ממתינות מחוץ למעבר רפיח/רויטרס, Stringer

09:05 - התכנית לפינוי תושבי הצפון יצאה לפועל

התכנית לפינוי תושבי הצפון שגרים במרחק עד שני קילומטרים מגבול לבנון יצאה לפועל. התושבים יפונו לבתי הארחה בסבסוד המדינה. 28 היישובים הכלולים בתכנית הם: רג'ר, דישון, כפר יובל, מרגליות, מטולה, אביבים, דובב, מעיין ברוך, ברעם, מנרה, יפתח, מלכיה, משגב עם, יראון, דפנה, ערב אל עראמשה, שלומי, נטועה, יערה, שתולה, מתת, זרעית, שומרה, בצת, אדמית, ראש הנקרה, כפר גלעדי וחניתה.

08:55 - במצרים מדווחים על הפסקת אש הומניטרית בדרום עזה מ-09:00

בסוכנות הידיעות רויטרס דווח על הפסקת אש הומניטרית בדרום רצועת עזה מ-09:00 שסוכמה בין ישראל, ארצות הברית ומצרים. לפי הדיווח, הפסקת האש אמורה להתרחש במקביל לפתיחת גבול רפיח לפלסטינים בעלי אזרחות זרה. בחמאס הודיעו כי הדיווח לא מוכר.

08:42 - צבע אדום בנחל עוז

צבע אדום נשמע בנחל עוז. הירי חודש לאחר שעות של שקט בעוטף עזה. לא דווח על נזק או נפגעים.

08:40 - משפחות הנעדרים: לעצור את מעבר הסחורות לעזה עד להחזרת החטופים

פורום משפחות החטופים והנעדרים תקף את החלטת הממשלה לפתיחת מעבר רפיח להכנסת סחורות לעזה. "לא יתכן שבזמן שחמאס מחזיק עדיין בחטופים יועברו סחורות לעזה", מסרו. צביקה מור, שבנו נעדר, אמר כי "לראות הבוקר את שיירות הסחורות נכנסות לעזה במעבר רפיח, זה לא נתפס. בנינו ובנותינו חטופים בעזה, ושהם יקבלו סחורות?".

08:36 - צה"ל החל לתגבר את גבול הצפון במערכות תקשוב

צה"ל החל לתגבר את גבול הצפון במערכות תקשוב בדגש על לוחמה אלקטרונית אמצעי קשר מוצפנים ומערכות תצפית של הגנת גבולות. זאת על רקע החשש מתקיפה של חיזבאללה על המערכות הקיימות על הגבול כפי שהתרחש בגבול רצועת עזה. אתמול תקף חיזבאללה מצלמות של חמ"לי האיסוף בעוצבת הגליל, חלק מהן תוקנו.

08:15 - דיווח בלבנון: ארה"ב הציעה סיוע הומניטרי תמורת שחרור החטופים

ארצות הברית העבירה לחמאס דרך קטאר הצעה לשחרור האזרחים החטופים ברצועת עזה, בתמורה להכנסת סיוע הומניטרי - כך דיווח העיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה. עם זאת, בעיתון דווח כי חמאס העמיד כמה דרישות - בהן רשימה של האזרחים החטופים הזרים כדי לוודא שהם לא היו לוחמים - וכן הפסקת אש הומניטרית ממושכת, שאינן היו מקובלות על האמריקנים. גם ישראל לא צפויה להסכים לדרישות האלו.

08:01 - חילופי אש בין כוחות צה"ל לחמושים ביריחו, מחבל אחד חוסל

חילופי אש בין כוחות צה"ל חמושים במחנה הפליטים עקבת ג'אבר ביריחו. שלושה מחבלים נפגעו מאש צה"ל, אחד מהם חוסל.

07:43 - מצלמות לאורך הגבול הצפוני נפגעו מהתקפות חיזבאללה

מצלמות לאורך הגבול הצפוני נפגעו מהתקפות חיזבאללה. גורם ביטחוני אמר כי נפגעו מספר רב של מצלמות שמשמשות את חמ"ל התצפיות בעוצבת הגליל, אך חלקם כבר תוקן.

מחבלי חמאס שחוסלו על ידי צה"ל ושב"כ. דובר צה"ל
07:21 - בכירי חמאס שחוסלו עד כה במלחמת חרבות ברזל/דובר צה"ל

06:54 - חיל האוויר תקף מתחם לחימה של חמאס בג'בליה שבצפון עזה

הפלסטינים דיווחו הבוקר (שני) כי במהלך הלילה הופצץ ביתו של היועץ הבכיר להנהגת חמאס מוחמד פהמי אלנג'אר. לפני כשעה תקף חיל האוויר מתחם לחימה של חמאס בג'באליה שבצפון רצועת עזה. יעדים נהרסו לחלוטין בארבעה רחובות. אתרים נוספים שהותקפו הם מחנה הפליטים נוסיראת, חאן יונס ותל אל הווא מדרום- מערב לעזה.

06:30 - קצין צה"ל נהרג מירי נ"ט בגבול הצפון

הבוקר הותר לפרסום כי סגן אמתי צבי גרנות בן 24, מתל אביב, מפקד צוות בגדוד 75, עוצבת סער מגולן, נפל בפעילות מבצעית כתוצאה מירי נ"ט סמוך למוצב נורית בגבול הצפון.

05:45 - מקורות פלסטיניים: ההפצצות בעזה הלילה - הכבדות ביותר

מקורות פלסטיניים דווחו הלילה כי הפצצות צה"ל, בעיקר סביב שני בתי החולים בעיר עזה, הן הכבדות ביותר מתחילת המלחמה. מספר ההרוגים, על פי המניין הפלסטיני, עומד על 2,670, ומספר הפצועים על כ-10,000.

05:40 - מקור בארה"ב: מעבר רפיח ייפתח היום לכמה שעות

מקור ביטחוני אמר הלילה לרשת ABC כי הושג הסכם לפתיחת מעבר רפיח למספר שעות, לצורך כניסה למצרים של בעלי אזרחות כפולה, וכן למעבר של סיוע הומניטרי לעזה. על פי המקור, המעבר ייסגר אחר הצהרים.

במערכת הביטחון קיים חשש כי במסגרת הכנסת ציוד הומניטרי לרצועת עזה יצליחו חמאס והג'יהאד האסלאמי להבריח תחמושת ואמצעי לחימה. מאות משאיות נושאות ציוד הומניטרי ממתינות במצרים לאישור כניסה ותיאום עם ארגוני הסיוע הבינלאומי.

04:19 - הוועדה לביטחון לאומי אשרה תקנות מקלות לקבלת רישיון נשק

הוועדה לביטחון לאומי אשרה הלילה תקנות המקלות את תנאי הסף לקבלת רישיון לנשיאת נשק. במהלך הדיון עלה כי כ-41 אלף בקשות לרישיון נשיאת נשק הוגשו מאז תחילת הלחימה. יו"ר הוועדה צביקה פוגל: "כחלק מהמאמץ המלחמתי אנו מאפשרים לאזרחי מדינת ישראל להעלות את הביטחון האישי והיישובי. אין לי ספק שתחושת הביטחון והצורך לדאוג באופן האישי והצורך 'לדאוג למשפחתי' לא תרד בשנה הקרובה אלא תתעצם ואנחנו חייבים לתת מענה לתחושה הזו".

02:18 - ביידן: כיבוש עזה יהיה בגדר טעות גדולה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה כי הוא מאמין שיש להשמיד את ארגון חמאס לחלוטין. ואולם, הוסיף ביידן, כיבוש מחדש של רצועת עזה יהיה בגדר טעות גדולה, וחייבת להיות דרך במקביל להקמת מדינה פלסטינית. בנאומו אמר ביידן כי המסר לאיראן הוא שאל לה לעבור את הגבול ולהביא להסלמת המצב. עוד אמר ביידן כי הוא משוכנע שישראל תנהג "על פי חוקי המלחמה", וכי פריסה של חיילים אמריקנים באזור אינה נחוצה.

01:38 - האו"ם: הדלק בבתי החולים בעזה יספיק ל-24 שעות נוספות בלבד

האו"ם הודיע הלילה (שני) כי עתודות הדלק בבתי החולים בעזה עתידות להספיק רק לעוד 24 שעות. "כיבוי גנרטורי הגיבוי יעמיד חיים של אלפי מטופלים בסכנה", נאמר בהודעה.

1:06 - צה"ל תקף תשתיות של חיזבאללה בלבנון

דובר צה"ל הודיע כי צה"ל תקף לפני זמן קצר מטרות של חיזבאללה בלבנון, בתגובה לירי שבוצע אתמול לעבר שטח ישראל.

00:49 - שר ההגנה האמריקני שוחח שוב עם גלנט

שר ההגנה האמריקני אוסטין שוחח ביום ראשון בערב פעם נוספת עם שר הביטחון גלנט ודו עמו במלחמה בעזה. אוסטין הדגיש כי ארה"ב מחויבת להרתיע כל מדינה או ארגון שינסו להביא להסלמה במלחמה, כך נמסר מהפנטגון.

00:05 - הבית הלבן מאשר שנשקל ביקור ביידן במזה"ת

בכיר במשל האמריקני אמר לוואלה! כי הבית הלבן שוקל לקיים ביקור של הנשיא ביידן במזרח התיכון השבוע (ישראל, מצרים ואולי עוד מדינות) אך הדגיש כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בעניין.

00:01 - אבו מאזן קרא לשחרור "כל האזרחים והאסירים משני הצדדים"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן קרא הלילה לשחרור "כל האזרחים והאסירים משני הצדדים".

22:47 -בצל המלחמה: נתניהו וא-סיסי הזמינו את ביידן לביקורים בישראל ובמצרים בימים הקרובים

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזמין את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבקר בישראל, כך אמרו היום (ראשון) לוואלה! שני בכירים ישראלים. הם הוסיפו כי ביידן עשוי להגיע לישראל עוד השבוע. בכיר ישראלי אחד אמר כי המועד שנשקל לביקור הוא יום רביעי הקרוב. על ההזמנה דווח לראשונה בחדשות 12. מהבית הלבן נמסר בתגובה: "אין לנו הודעה על ביקורים מתכוננים". בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס לדברים. מקורות מצרים אמרו כי הנשיא א-סיסי הזמין את ביידן להשתתף בוועידה בינלאומית שמצרים תכנס בשבת בנוגע למלחמה בעזה.

22:19 - צה"ל חיסל היום בכיר בחמאס

חוסל היום מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס. צה"ל ממשיך לתקוף מטרות רבות בצפון רצועת עזה. כמו כן, הושמדו עשרות מפקדות צבאיות, שורת עמדות תצפית וכן מספר עמדות שיגור רקטות של ארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האיסלאמי הפלסטיני.

בהכוונה מודיעינית של צה"ל ושב״כ, חוסל מעתז עיד, מפקד המחוז הדרומי בביטחון הלאומי של חמאס. 15 באוקטובר 2023/דובר צה"ל

22:06 - צה"ל תוקף מטרות של ארגון חאזבאללה בלבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully