וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהכחישה שבוצע טבח ואונס: הח"כית מרע"ם צפתה בסרטון הזוועות - ובכתה

15.11.2023 / 16:36

כ-20 חברי כנסת וח"כים לשעבר נכחו בהקרנה במשכן, בהם גם ראשי חד"ש תע"ל וח"כ אימאן חטיב יאסין, שהכחישה בעבר שבוצעו מעשי טבח בנשים וילדים. לפי ח"כים שנכחו באולם ח"כ יאסין ועודה בכו במהלך ההקרנה: "יצאו מזועזעים"

חברת כנסת אימאן חטיב יאסין מרע"ם: "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים ב-7 באוקטובר"/ערוץ הכנסת

בכנסת נערכה היום (רביעי) הקרנה נוספת של סרטון הזוועות של דובר צה"ל מה-7 באוקטובר. בהקרנה צפו כ-20 חברי כנסת וחכים לשעבר, בהם גם ראשי סיעת חדש תעל ח"כ איימן עודה ואחמד טיבי וח"כ אימאן חטיב יאסין, שהכחישה בעבר כי בוצעו מעשי טבח ואונס בילדים ונשים. לפי חברי כנסת שהשתתפו בהקרנה, גם חטיב יאסין וגם עודה בכו במהלך ההקרנה. בכירים בחד"ש תע"ל אמרו לוואלה כי "טיבי ועודה יצאו מזועזעים מהסרט".

אימאן חטיב יאסין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
לא יכלה לעמוד במראות. ח"כ חטיב יאסין/ראובן קסטרו

בתחילת השבוע שעבר עוררה ח"כ חטיב יאסין סערה, כשאמרה כי במהלך הטבח של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים". יאסין אמרה את הדברים בריאיון לערוץ הכנסת על אף שהודתה שלא צפתה בסרטון הזוועות שהוצג לחברי הכנסת. זאת, כיוון שלא הייתה מסוגלת לצפות בתכני שנראים בתיעודים. "לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים", אמרה. כשנשאלה האם צפתה בסרט שהוקרן לח"כים, השיבה יאסין: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון".

בעקבות הדברים, יו"ר רע"ם מנסור עבאס, שצפה בשבוע שעבר בסרטון, שוחח עם יאסין, הביע זעם על דבריה ודרש ממנה להתפטר. "הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח'טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האסלאמית. רע"ם מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד", אמר עבאס.

בהמשך התנצלה יאסין: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע ב-7 באוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו".

מאוחר יותר החליטה ועדת האתיקה של הכנסת להרחיק את ח"כ חטיב יאסין (לחודש מהכנסת ולשלול ממנה שכר של שבועיים בעקבות התבטאויותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully