וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת כנסת מרע"ם: "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים ב-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 22:09

אימאן חטיב יאסין אמרה כי לא ראתה את סרטון הזוועות שהוצג לח"כים כיוון שהיא "לא יכולה לצפות בו", אך טענה כי חלק מהפשעים שביצעו מחבלי חמאס כלל לא נעשו. עבאס שוחח עמה ודרש ממנה להתפטר. בהמשך היא התנצלה: לא הייתה לי שום כוונה להמעיט בטבח המזעזע

חברת כנסת אימאן חטיב יאסין מרע"ם: "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים ב-7 באוקטובר"/ערוץ הכנסת

ח"כ אימאן חטיב יאסין (רע"ם) אמרה היום (ראשון) כי במהלך הטבח של מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים". יאסין אמרה את הדברים בריאיון לערוץ הכנסת על אף שהודתה שלא צפתה בסרטון הזוועות שהוצג לחברי הכנסת. זאת, כיוון אינה מסוגלת לצפות בתכני שנראים בתיעודים.

"לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים", אמרה. כשנשאלה האם צפתה בסרט שהוקרן לח"כים, השיבה יאסין: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון".

בעקבות הדברים, יו"ר רע"ם מנסור עבאס שוחח עם יאסין, הביע זעם על דבריה ודרש ממנה להתפטר. "הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח'טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האסלאמית. רע"ם מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד", אמר עבאס.

בהמשך התנצלה יאסין: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע ב-7 באוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו".

אימאן חטיב יאסין, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
עוררה סערה. ח"כ אימאן חטיב יאסין/ראובן קסטרו

שר המשפטים יריב לוין תקף את יאסין בעקבות דבריה. "הזדעזעתי מדבריה החמורים של ח"כ אימאן חטיב יאסין, שיש בהם משום הכחשה של הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס", צייץ השר. "כבר לפני מספר ימים, עוד בטרם הדברים של חברת הכנסת, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד המשפטים לגבש הצעת חוק שתאסור את הכחשת הטבח ותקבע ענישה מחמירה למי שיעשה כן", הוסיף.

גם השר חילי טרופר הגיב בחריפות: "דבריה של חברת הכנסת יאסין הם חרפה איומה. אסור להכחיש או להתכחש לזוועות והטבח האיום שבוצע בידי מחבלי החמאס בילדים, בנשים, בגברים ובקשישים. טוב עשתה הנהגת רע"מ שהודיעה לחברת הכנסת יאסין שעליה להתפטר. אין לה מקום בכנסת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully