וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלילת שכר והרחקה לחודשיים: העונשים של הח"כיות מהמפלגות הערביות

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 12:49

שתי חברות הכנסת הערביות נענשו על ידי ועדת האתיקה של הכנסת בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת - ח"כ יאסין הכחישה את הטבח ב-7 באוקטובר וח"כ סלימאן האשימה את צה"ל בפגישה בחפים מפשע

חברת כנסת אימאן חטיב יאסין מרע"ם: "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים ב-7 באוקטובר"/ערוץ הכנסת

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק את ח"כ אימאן חטיב יאסין (רע"מ) לחודש מהכנסת ולשלול ממנה שכר של שבועיים בעקבות התבטאויותיה על הכחשת הטבח ב7 באוקטובר. ח"כ יאמין אמרה לערוץ הכנסת כי במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים". למרות שהודתה שלא צפתה בסרטון הזוועות שהוצג לחברי הכנסת, כיוון שאינה מסוגלת לצפות בתכנים שנראים בתיעודים היא התעקשה ש"לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים". כשנשאלה האם צפתה בסרט שהוקרן לח"כים, השיבה יאסין: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון".

בהמשך התנצלה יאסין: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע ב-7 באוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו".

למרות ההתנצלות בכנסת החלו להחתים ח"כים לטובת הדחתה, אולם כדי להתחיל בהליך ההדחה נדרשות חתימות של 70 חברי כנסת, מתוכם לפחות 10 מהאופוזיציה. כדי לבצע את ההדחה בפועל נדרש אישור של 90 חברי כנסת במליאה. עד כה חברי כנסת החרדים התנגדו למהלכי הדחה דומים וספק אם מהלך כזה נגד ח"כ ח'טיב יאסין ייצא לפועל.

חברות הכנסת עאידה תומא סלימאן ואימאן ח'טיב יאסין. ראובן קסטרו
חברות הכנסת עאידה תומא סלימאן ואימאן ח'טיב יאסין/ראובן קסטרו

במקביל הוחלט גם להטיל סנקציה על ח"כ עאידה תומא סלימאן (המשותפת) על ציוץ בו האשימה את צה"ל בפגיעה בחפים מפשע בבית החולים שיפא - על פי ההחלטה היא תורחק לחודשיים מישיבות הכנסת והמליאה וגם לה יישלל שכר לתקופה של שבועיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

בחשבון X שלה (לשעבר טוויטר) העלתה ח"כ תומא סולימאן ביום שבת סרטון תעמולה של חמאס וכתבה: "מעדויות מבי"ח אלשיפא: חדרי ניתוח מופצצים, ריח זרחן באוויר, מבין 48 מנתחים נשארו 7, ירי חי על העקורים 'במסדרונות ההומניים', ועדיין מתעקשים פה: הצבא 'המוסרי בעולם' לא פוגע בחפים מפשע ולא תוקף בתי חולים".

לאחר פרסום עונשה הגיבה חה"כ עאידה תומא-סלימאן ואמרה: "החלטת ועדת האתיקה אינה השתקה אישית שלי בלבד. אלא השתקה של ציבור שלם אותו אני מייצגת והשתקה של כל מי שמעז להשמיע קול שאינו בקונצנזוס.

"אני רואה בחומרה רבה את החלטת הועדה שנותנת יד לריסוק חופש הביטוי בתוך משכן הכנסת ומחוצה לו ורואה לנכון להזהיר מההשלכות הרות הגורל שיהיו לכך גם על נציגים בפרלמנט וגם על הציבור בכללותו לרבות המיעוט הערבי. לא במקרה הסנקציות שהושתו עליי הן בדמות הרחקה, השתקה ושלילת זכותי וחובתי להשתתף בוועדות הכנסת והמליאה ולבצע בקרה בפועל על החלטות שלטוניות - שכן ברור לי שהמטרה אינה שמירה על כבוד הכנסת ומעמדה אלא השתקת כל ביקורת שאינה מתיישבת עם דעת הרוב.

היא סיכמה ואמרה: "אמשיך לייצג את עמדותיי ולפעול לפי עקרונותיי כנגד מלחמות ונגד פגיעה באוכלוסייה האזרחית ובעד פתרון פוליטי בתוך הכנסת ומחוצה לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully