וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים פועלים להדחת חברת הכנסת שטענה ש"לא שחטו תינוקות ואנסו נשים"

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 13:20

ח"כ אושר שקלים מהליכוד החל להחתים ח"כים לטובת הדחתה של ח"כ אימאן ח'טיב יאסין מרע"מ" לא יכול להיות שח"כ יאסין תמשיך לכהן בפרלמנט הישראלי בעת שאחינו ואחיותינו נמצאים בחזית ומשפחות שלמות איבדו או מחכות ליקיריהן"

חברת כנסת אימאן חטיב יאסין מרע"ם: "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים ב-7 באוקטובר"/ערוץ הכנסת

בכנסת החלו להחתים ח"כים לטובת הדחתה של ח"כ אימאן ח'טיב יאסין מרע"מ לאחר שאמרה אתמול (ראשון) כי במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר "לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים". יוזם ההדחה הוא ח"כ אושר שקלים מהליכוד ואת טופס ההדחה הוא שלח היום לכל חברי הכנסת מכל הסיעות, וחלק מחברי הכנסת כבר חתמו עליו.

כדי להתחיל בהליך ההדחה נדרשות חתימות של 70 חברי כנסת, מתוכם לפחות 10 מהאופוזיציה. כדי לבצע את ההדחה בפועל נדרש אישור של 90 חברי כנסת במליאה. עד כה חברי כנסת החרדים התנגדו למהלכי הדחה דומים וספק אם מהלך כזה נגד ח"כ ח'טיב יאסין ייצא לפועל.

בפנייתו ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, כתב ח"כ שקלים כי "דבריה המקוממים של חה"כ יאסין לא יכולים לעבור על סדר היום הפוליטי-פרלמנטרי וכן על סדר היום הציבורי-תקשורתי. לא יכול להיות שח"כ יאסין תמשיך לכהן בפרלמנט הישראלי בעת שאחינו ואחיותינו נמצאים בחזית ומשפחות שלמות איבדו או מחכות ליקיריהן".

אימאן חטיב יאסין, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע". ח"כ אימאן ח’טיב יאסין/ראובן קסטרו

בריאיון לערוץ הכנסת הודתה חברת הכנסת שלא צפתה בסרטון הזוועות שהוצג לחברי הכנסת, כיוון שאינה מסוגלת לצפות בתכנים שנראים בתיעודים. "לא שחטו תינוקות, לפחות ממה שהיה בסרט, ולא אנסו נשים", אמרה. כשנשאלה האם צפתה בסרט שהוקרן לח"כים, השיבה יאסין: "לא יכולה לצפות, אני שמעתי ממקור ראשון".

בעקבות הדברים, יו"ר רע"ם מנסור עבאס שוחח עם יאסין, הביע זעם על דבריה ודרש ממנה להתפטר. "הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח'טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום. אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האסלאמית. רע"ם מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד", אמר עבאס.

בהמשך התנצלה יאסין: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע ב-7 באוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully