וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דנון על מזכ"ל האו"ם: "לא יודע אם הוא דובר האו"ם או דובר חמאס"

עודכן לאחרונה: 15.11.2023 / 9:35

ח"כ דני דנון תקף את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש על רקע פעילות צה"ל ברצועה: "הוא לקח עמדה עוינת וחצה קווים. הוא פועל נגד ישראל וצריך להיות פרסונה נון גרטה - מישהו שלא מקבלים אותו, לא בישראל ולא בוושינגטון"

מזכ"ל האו"ם נפגש משפחות של בני ערובה המוחזקים בעזה/רויטרס

הלילה החלו כוחות צה"ל לפעול בבית החולים שיפא ברצועת עזה, זאת לצד הביקורת בעולם בעקבות התמרון הקרקעי, שלא בוששו לבוא. שגריר ישראל באו"ם לשעבר חבר הכנסת דני דנון, יו"ר ועדת המשנה לענייני עורף בוועדת חוץ וביטחון, שוחח ב-103FM עם ענת דוידוב ואודי סגל והתייחס לדברים. "מבחינה בינלאומית זה אירוע שאנחנו מתמודדים איתו יחסית בהצלחה", טען. "יש לנו מידעים שבאזור היו ואולי ישנם חטופים".

בהמשך דבריו תקף באופן אישי את מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שאמר בנאום כי מתקפת הטרור של חמאס "לא התרחשה בוואקום" וציין שהעם הפלסטיני היה "נתון ל-56 שנים של כיבוש חונק". לאחר מכן טען כי דבריו הוצאו מהקשרם וסלופו אך לאחר מספר ימים הזהיר כי רצועת עזה הופכת ל"בית קברות לילדים".

ח"כ דנון אמר: "יש לחץ של האו"ם, ודרך אגב - זה לא רק מהמדינות החברות באו"ם. ראינו את מזכ"ל האו"ם שלקח עמדה מאוד עוינת לישראל. לפעמים אני לא יודע אם הוא דובר של האו"ם או דובר של החמאס. כל יום הוא מוציא הודעות נגד ישראל, הוא לא מציין את החטופים בכלל, הוא חושב שיצאנו למבצע הזה כי רצינו, זה מקומם. אבל בפועל אני חושב שהתמיכה המסיבית של ארה"ב, שהיא החשובה ביותר, היא עדיין נשמרת, היא קיימת, וגם אם אנחנו נצטרך להתעמת עם מדינות העולם - אין לנו ברירה. הפעם אנחנו חייבים להשלים את המשימה ולהכריע את החמאס. צריך להזכיר לציבור שאנחנו פועלים כרגע בחלק מאוד קטן מרצועת עזה".

המראיינים תהו האם זה שחבר כנסת בישראל קורא למזכ"ל האו"ם 'דובר של החמאס, עוזר לקדם את המטרות שלנו בעולם ודנון המשיך לתקוף את גוטרש: "הוא חצה קווים, ואני מכיר אותו אישית. אירחתי אותו בביתי לארוחות שבת. הוא סייר איתי בעוטף, היינו בתוך המנהרות של חמאס, הוא יודע במה מדובר ולכן הצד החד צדדי שהוא אימץ זה חמור מאוד. לכן גם קראתי לאנשים בארה"ב לומר לו - או שהוא יוצר איזון, או שהוא פשוט צריך להיות פרסונה נון גרטה - מישהו שלא מקבלים אותו, לא בישראל, בוושינגטון שלא יקבלו אותו, כי הוא באמת, באופן חד צדדי, פועל נגד ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully