וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעוז הרוח הצלתם קהילה שלמה": ההספד המרגש להרוגי כיתת הכוננות שהצילו את היישוב השכן

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 12:58

שלשום נערך טקס האזכרה במלאת 30 יום לנפילת חברי כיתת הכוננות של היישוב שלומית. אל הטקס הגיעו גם מספר חברי היישוב פרי גן, אותו יישוב שניצל מטבח בזכות חברי הכוננות של שלומית שבאו להילחם בו: "שמעתם את זעקתנו לעזרה, את תחנונינו להצלה"

עשרות כלי נשק ואמצעי לחימה של חמאס אותרו במרחב הימי של עוטף עזה/דובר צה"ל

שלשום נערך טקס האזכרה במלאת 30 יום לנפילת חברי כיתת הכוננות של היישוב שלומית. אל הטקס הגיעו גם מספר חברי היישוב פרי גן, אותו יישוב שניצל מטבח בזכות חברי הכוננות של שלומית שבאו להילחם בו.

הדס זנזורי, תושבת פרי גן, נשאה באזכרה נאום מרגש:

"אחינו ואחיותינו תושבי שלומית. נסתרות דרכי האל שיסביר את החיבור בין שתי הקהילות שלנו - פרי גן ושלומית. החיבור שהחל בסיבוב פורים משעשע ומרגש שלכם. עברתם ברכבים עם הילדים מחופשים, מוזיקה שמחה וחילקתם משלוחי מנות. מאז אנחנו מחכים כל שנה לתהלוכה ביום שמח זה. ושוב בפורים, במצוות הקראת המגילה, מסורת שהתחלנו ביחד בבית הכנסת שלנו במושב. הייתם מגיעים לשמח אותנו ואת הילדים וכל בית הכנסת היה רועש בקריאות גדולות 'ארור המן'.

"הביקור בשלומית בימיה הראשונים, המראה של שורות הקראוונים באמצע החול והילדים שמתרוצצים סביב העלו בנו זיכרונות טובים של חלוציות, ציונות והתיישבות בנגב. כמו אז, בפרי גן שהוקמה בחולות סיני, כך בדיוק עם שורות של קראוונים בחול וילדים מתרוצצים סביב - אני הייתי אחת מהילדים האלו.
החיבורים והקשרים העמיקו עם השנים, חברויות חדשות, עסקים משותפים והכרויות של יום יום בגני הילדים".

ראובן שישפורטיש, אביעד כהן. ללא, אתר רשמי
ראובן ואביעד שנפלו בקרב בפרי גן/אתר רשמי, ללא

"יצרנו שכנות טובה ושותפות בין הקהילות שלנו", המשיכה וכתבה זנזורי. "מהביחד הזה, תחושת השייכות וקירוב הלבבות, אנו מאמינים שבאתם לעזרתנו, שמעתם את זעקתנו לעזרה, את תחנונינו להצלה. ידעתם והכרתם את אנשי פרי גן וההבנה שיש מחבלים ביישוב והאנשים בסכנה גדולה, מכאן התגייסתם במהרה למשימה להציל אותנו.

"בעוז הרוח וקדושת החיים הצלתם קהילה שלמה. והפורים שלנו - מיגון גדול לשמחה ומעצב ליום טוב.
זוהי התזכורת, זהו הסימן וההסבר. נאחל ונקווה ששמחת החיים תמלא את הלב ותאמץ בחום את העצב שבעיניים, שילוו אותנו לעד. לא נשכח את אהובינו, את חברינו האהובים והגיבורים - השם יקום דמם. בהוקרה גדולה ועמוקה, בשכנות טובה וקשר אחים. קהילות מאוחדות לנצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בכור סויד. ללא, אתר רשמי
בכור סויד/אתר רשמי, ללא

בכיתת הכוננות של שלומית ישנם 16 חברים. שלושה מהם נהרגו וארבעה נפצעו בזמן שקפצו לשכנים שלהם מהקיבוץ הסמוך פרי גן. בשלומית נרצחו גם אוריאל ביבי שיצא מהיישוב ליחידתו ונהרג על ידי מחבלים בדרך, ובכור סוויד שיצא ממושב שובה לעבר חבריו בפרי גן ונרצח בדרך.

אוריאל ביבי. ללא, אתר רשמי
אוריאל ביבי/אתר רשמי, ללא
הדס זנזורי. יעל בוחבוט, תמונות גולשים
הדס זנזורי/תמונות גולשים, יעל בוחבוט
נתניהו בפגישה עם תושבי שלומית. ללא, אתר רשמי
נתניהו ותושבי שלומית/אתר רשמי, ללא

"נתניהו היה קשוב אך שמע דברים נוקבים"

אתמול התקיימה פגישה בין ראש הממשלה נתניהו לבין תושבי היישוב. "הפגישה חולקה לשניים: פגישה אחת עם האלמנות, היתומים והיתומות וההורים ופגישה שנייה עם כלל תושבי שלומית. המפגש הראשון היה מאוד מרגש, קשה ומורכב. נתניהו בעיקר הקשיב והיה מאוד קשוב, אבל גם שמע דברים קשים ונוקבים. הוא ניחם והקשיב", סיפר יוני, תושב היישוב.

הפגישה השנייה החלה בדקת דומיה ולאחר מכן התקיים מפגש. סך הכול היה נתניהו עם אנשי היישוב כ-3 שעות והמפגש הסתיים בשירת התקווה. "אנחנו רוצים לחזור הביתה בידיעה אחת ברורה שאין טרור בחצר שלנו", סיפר יוני. "אמרתי לראש הממשלה שבמקום להשקיע כסף במיגוניות ובמרחבים מוגנים, להשקיע כסף בהשבת החיים ולהפוך את עוטף עזה לפנינה של המדינה. לא רק שלומית. כל העוטף. זה מה שהבהרנו לו אתמול".

תושבי שלומית, יישוב ממלכתי-דתי, הם הראשונים מתושבי העוטף שנפגשים עם נתניהו. מפרוץ המלחמה נפגש ראש הממשלה עם משפחה אחת: משפחתו של סגן פדיה מרק מעתניאל שנפל בקרבות בעזה. על כך נשמעה ביקורת שלפיה נתניהו בחר להיפגש רק עם משפחות מה"בייס" שלו. "ראש הממשלה הוא של כולם", אמר יוני. "ראוי ונכון שיפגוש את כל מפוני העוטף והמשפחות גם אם יש ביקורת קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully