וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס עצר את המו"מ על שחרור החטופים בעקבות "המתקפות על בית החולים שיפא"

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 17:21

רויטרס דיווחה כי חמאס אמר שהוא משהה את השיחות על השבויים, בעקבות תקיפת צה"ל באזור בית החולים המרכזי בעיר עזה. מוקדם יותר, מסרו בכירים ישראלים ואמריקנים כי ישנם מגעים לעסקה בה ישוחררו 80 נשים וילדים שמוחזקים בעזה

ווידאו: חמאס מפעיל מפקדת טרור מתחת לבית החולים "שיפא" בעזה/צילום: דוברות צה"ל

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (ראשון) כי חמאס הודיע שהוא משהה את המשא ומתן בנושא החטופים, בגלל "הטיפול של ישראל בבית החולים שיפא בעיר עזה" - כך על פי גורם פלסטיני שתודרך בנושא שיחות בני הערובה.

לכל העדכונים על המלחמה

בית החולים שיפא שברצועת עזה ספג לאחרונה אש כשכוחות ישראלים התקרבו למתקן. על פי צה"ל, מתחם בית החולים משמש כיבוי למפקדה של בכירי חמאס. ארגון הטרור הכחיש האשמות אלו. בשבוע האחרון, החלו אלפים מתושבי עזה שברחו מבתיהם להצטופף במתחם בית החולים, שהפך כעת למחנה פליטים מאולתר.

אוהלים בחניון בית החולים שיפא ברצועת עזה, 7 בנובמבר 2023. רויטרס
בית החולים שיפא שבעזה/רויטרס

בכירים ישראלים ואמריקנים מסרו מוקדם יותר השבוע כי אחד הרעיונות שנדונים כעת, במסגרת המגעים לשחרור החטופים, היא עסקה במסגרתה ישוחררו 80 נשים וילדים שמוחזקים כבני ערובה בעזה. בתמורה ישראל תשחרר אסירות פלסטיניות וקטינים פלסטינים שמוחזקים בבית הכלא בישראל - רובם בשל מעורבות בפיגועים בעיקר בגדה המערבית.

לפי הבכירים הישראלים, עסקה כזו צפויה לכלול גם הפוגה של כמה ימים בלחימה. כמו כן, תיתכן גם הכנסת כמות מסוימת של דלק לרצועה. הבכירים הישראלים והאמריקנים הדגישו כי מדובר ברעיון שנדון וכי הם אינם צופים הגעה לעסקה בטווח הזמן המיידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully