וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול מאות מחבלים במחנה הפליטים הצפוף: צה"ל כובש את המעוז של הנייה בעזה

עודכן לאחרונה: 13.11.2023 / 10:00

כוחות צה"ל פועלים בתוך מחנה הפליטים שאטי, מהאזורים המזוהים ביותר עם חמאס ברצועה. קצין בכיר אומר כי מחבלים מסתתרים באתרים רגישים ומנצלים אזרחים לצרכי הגנה, אך מדגיש: "השלב הקשה מאחורינו"

בווידאו: הלחימה של כוחות צה"ל במחנה הפליטים שאטי/צילום: דובר צה"ל

צוותי קרב חטיבתיים של אוגדה 162 ואוגדה 36 מובילים ביומיים האחרונים את כיבוש אחד מסמלי חמאס המובהקים ברצועת עזה - מחנה הפליטים שאטי. זאת, מול מאות מחבלים שמתרכזים במספר מוקדים, כשחלקם מסתתרים בפירים ומנהרות ומרביתם במבני מחסה ואתרים רגישים כגון בתי ספר, מרפאות, ומשרדי ארגוני סיוע בינלאומיים. בצה"ל מעריכים כי במקום מוצבות ארבע פלוגות קומנדו של חמאס (נוחבה), ולפי ההערכות, שתיים מהן כבר נמחקו לגמרי.

היום ה-37 למלחמה - כל העדכונים

מחנה הפליטים מזוהה עם משפחתו של בכיר חמאס איסמעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס ולשעבר ראש ממשלת חמאס בעזה. "מדובר בסמל של התנגדות בעבור חמאס. קריסה שלו וטיהור השטח תעביר מסר לבאות על מה שיתחולל בשאר מחנות הפליטים. זה המעוז של משפחת איסמעיל הנייה ומקורביו", אמר קצין בכיר בפיקוד הדרום והוסיף, "מדובר באחד ממחנות הפליטים הצפופים בעולם, שכולל 80,000 פלסטינים בשגרה. ברחו ממנו עשרות אלפים, ונותרו אלפים שחלקם משמש מחסה למחבלים".

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילותו כוחות צה"ל ברצועת עזה, אתמול/דובר צה"ל

"צוותי הקרב החטיבתיים מבצעים פעולות איטיות ויסודיות כדי לכבוש את השטח. השלב הקשה מאחוריהם", אמר הקצין הבכיר. "יש התנגדות אבל תוקפים אותה מהאוויר ומהקרקע בעוצמה. כיבוש השטח יאפשר את המשך התמרון".

עוד בוואלה!

לצה"ל אין ברירה: עליו לעבור את המחסום ולהשמיד את התשתיות הצבאיות מתחת לשיפא

לכתבה המלאה

הקצין סיפר כי במהלך התמרון בשטח הצפוף, ניסו המחבלים לנצל בצורה צינית את האזרחים וגרמו להם לצאת מבתים ומכולות. זאת, כדי לאפשר למחבלים לנוע ממקום למקום. בשני מקרים שונים החליט מח"ט גבעתי אל"מ לירון בטיטו לעצור את הלחימה ולאפשר לאזרחים לנוע דרומה. "מדובר בלחימה מורכבת. צה"ל לא שוכח את הערכים שלו", אמר הקצין הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully