וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצה"ל אין ברירה: עליו לעבור את המחסום ולהשמיד את התשתיות הצבאיות מתחת לשיפא

עודכן לאחרונה: 12.11.2023 / 9:58

צה"ל מכתר את בית החולים באמצעות כוחות חי"ר הנדסה ושריון, שמקלפים באיטיות וביסודיות את שכבות ההגנה במקום שמבחינת חמאס הוא מפקדה צבאית לכל דבר, ורק אחר כך בית חולים. ההערכה כעת היא שהשתלטות עליו תהווה את "אפקט הדומינו" שיפיל את חמאס

ווידאו: חמאס מפעיל מפקדת טרור מתחת לבית החולים "שיפא" בעזה/צילום: דוברות צה"ל

הפעילות בשבוע האחרות של כוחות צה"ל, באוויר ביבשה ובים, תומכת את הרעיון של הגעה לכיתור בית החולים שיפא בלב העיר עזה, הנמצא 600 מטרים מהים וכמאה מטר ממחנה הפליטים שאטי. ראשונה להגיע אל פאתי בית החולים היתה חטיבת גבעתי בהובלה של המח"ט אל"מ לירון בטיטו. לאחר מכן הצטרפו לוחמי חטיבת גולני בפיקודו של אל"מ יאיר פלאי.

ב-48 השעות האחרונות, החלו כוחות חי"ר, הנדסה ושריון, לכתר את בית החולים ולפעול במרחב כדי לבודד אותו בשלבים מהגעה של מחבלים. לדברי קצינים בפיקוד הדרום, הפעילות שמתבצעת ביממה האחרונה במחנה הפליטים הצפוף נועדה לרסק תשתיות טרור, אבל גם למנוע מעתודת מחבלים לתקוף את כוחות צה"ל שפועלים מסביב לשיפא.

באיטיות וביסודיות מקלפים את שכבות ההגנה של בית החולים, שלמעשה מבחינת חמאס הוא מפקדה צבאית לכל דבר, ולאחר מכן גם בית חולים. כפי שאמר לוואלה קצין בכיר בפיקוד הדרום: "בית החולים שיפא הוא לב הטרור".

בית החולים שיפא שבעזה. רויטרס
בית החולים שיפא שברצועת עזה/רויטרס

כאמור, מדובר בבית חולים שנבנה לפני קום המדינה עוד בימי המנדט הבריטי ולאורך עשרות שנים התפתח למתחם רפואי ולמספר מגדלים. בשנות השמונים היתה זו ישראל ששיפצה והרחיבה את בית החולים לרווחת הפלסטינים, באמצעות קומות תת קרקעיות לפי תוכניות אדריכליות ישראליות. ההתרחבות ההנדסית של שיפא היה כל כך משמעותי שבתי חולים ברצועת עזה נסגרו והתכנסו במתחם הזה.

במהלך מבצע עופרת יצוקה פעלה קומות המרתף של בית החולים שיפא כמפקדות של חמאס, והיוותה מקום מסתור לבכירים מהתקפות ישראליות. כמו כן, התגלה כי בקומה זו קיימים חמ"לים, מערכות תקשוב לשליטה ובקרה, מצבורי נשק, ונתיב מילוט מהם ניתן להגיע לחלקים אחרים ברצועת עזה.

עוד בוואלה!

"אני מעליך, מוכן לסיוע": כך נראה שיתוף הפעולה בין חיל האוויר לכוחות היבשה

לכתבה המלאה
פעילות קרקעית של כוחות צה״ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
השתלטות על החמ"לים מתחת לשיפא תביא ל"אפקט דומינו". כוחות צה"ל ברצועה/דובר צה"ל

לפני שבוע החליטו בצה"ל לחשוף את הפרטים המודיעיניים על מה שמתחולל מתחת לבית החולים. צה"ל הדגיש בחשיפה כי מאותו בית חולים מתנהלת כלכלת החימושים של אתרי השיגור השונים של החמאס וההכרעות על המשך הלחימה מול צה"ל.

כעת, ההערכה היא שברגע שצה"ל ישתלט על החמ"לים של חמאס מתחת לשיפא, פרט לפגיעה מורלית במחבלי חמאס בגדודים השונים, שיבוש הפיקוד והשליטה של הזרוע הצבאית, יהיה מדובר ב"אפקט דומינו". השתלטות זו תמנע מהגדודים שמגנים על העיר עזה לאחד כוחות נגד צה"ל ולווסת את הפלוגות של חמאס מול התמרון של צה"ל בשכונות השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully