וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראשי הרשויות בעוטף: "צה"ל יחזיק ברצועה גם אחרי המלחמה"

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 16:37

בפגישה הראשונה עמם מאז תחילת המלחמה ראש הממשלה ציין כי "ישראל לא תסמוך על כוחות בינלאומיים" ביום שאחרי. בנוסף, הבטיח שאחרי חיסול חמאס, הרצועה תעבור פירוז מלא כדי לעצור כל איום מעזה. "נדאג שחמאס לא יחזור"

נתניהו נפגש עם ראשי רשויות מהעוטף לראשונה מתחילת המלחמה/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (שישי) עם ראשי רשויות מעוטף עזה בפעם הראשונה מאז תחילת המלחמה, ואמר להם כי "צה"ל ימשיך להחזיק ברצועת עזה גם אחרי המלחמה לתקופה מסוימת". לדבריו, "ישראל לא תסמוך על כוחות בינלאומיים בתקופה לאחר הלחימה". נתניהו אמר לראשי הרשויות שאחרי חיסול חמאס תהיה שליטה ביטחונית ישראלית כוללת על רצועת עזה, כולל פירוז מלא, כדי להבטיח שלא יהיה יותר איום מעזה על אזרחי ישראל.

בתום הפגישה אמר נתניהו: "האנשים האלה, ראשי היישובים והתושבים בעוטף, גילו חוסן אדיר. נלחמו אזרחים לצד חיילים בציפורניים. יש כאן נחישות גדולה מאוד שלהם ושל הממשלה להחזיר עוד יותר ממה שהיה. לשקם, לבנות, להצמיח. קודם כל להחזיר את הביטחון - לדאוג שאין חמאס ושלא יחזור החמאס - אבל גם לדאוג שיהיו חיים חזקים אחרי".

לכל העדכונים על המלחמה

בנימין נתניהו בפגישה עם ראשי רשויות מהעוטף. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"גילו חוסן אדיר". ראשי הרשויות בפגישה עם נתניהו, 10 בנובמבר 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

נתניהו וראשי הרשויות של החבל, ששמו שונה ל"חבל התקומה", עמדו בפתח הישיבה דקת דומיה לזכרו של ראש מועצת שער הנגב אופיר ליבשטיין, שנהרג בשבת השחורה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הם העלו בעיות מהותיות וביקשו לקבל מענה שיאפשר להם לספק לתושבים את השירותים הנדרשים לעמוד בתקופת הלחימה. נתניהו ציין שכל נושא הטבות המס ייבחן מחדש ויורחב מעבר לתחומי החבל. כמו כן, לדבריו, יורחב המענה בתחומים חינוך, בריאות ורווחה.

בישיבה עם נתניהו נכח, בין השאר, ראש עיריית שדרות, אלון דוידי שאמר לראש הממשלה: "המלחמה תסתיים כשצה"ל יכריע את חמאס והג'יהאד, והמדינה תחזיר את כל החטופים לשטחנו. גם אז ישראל צריכה להישאר שם ולשלוט ביטחונית על הרצועה, ושלא יהיה שום איום על שדרות, העוטף וכלל יישובי הדרום, ותושבינו יוכלו לחזור בשקט ובבטחה לבתיהם".

עוד אמר דוידי שצריך כבר לתכנן את החודשים הקרובים לקראת המשך גידולה של העיר שדרות והכפלתה, וחזרתם של התושבים לבתיהם לאחר הסרת האיום.

ראש מועצת חוף אשקלון איתמר רביבו. ללא, אתר רשמי
"דורשים מציאות ביטחונית אחרת". ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו/אתר רשמי, ללא

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון איתמר רביבו, אמר לאחר הפגישה עם רה"מ נתניהו: "התנאי המרכזי ליכולתו של צה"ל להשלים את משימתו הינו עורף חזק ומעטפת תמיכה כלכלית בבודדים, משפחות וקהילות שנפגעו. בינתיים, זה קורה באופן חלקי ומתמיה. אנו במועצה האזורית חוף אשקלון, כמו כל העוטף, מתמודדים בראש מורם עם האתגרים בעת הזאת. לצד הכאב והשכול, והטיפול בחוסן של הקהילות והיישובים אנו מביטים לעבר העתיד ודורשים מציאות ביטחונית אחרת, שתבטיח חיים בטוחים ושקטים".

רביבו הוסיף: "לצורך כך יש להכריע באופן מוחלט את ארגוני הטרור ברצועה ולא לחדול עד להשגת המשימה. אנו תובעים מראש ממשלת ישראל את מלוא המעטפת האזרחית המגיעה לנו לטובת חיזוק ההתישבות ומתן מענה לכל תושבי המועצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully