וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשלחות לפולין בוטלו, במשרד החינוך רוצים להכניס את הטבח בדרום למפגשי ההכנה

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 14:35

ההחלטה לבטל את מאות המסעות שתוכננו לסבב החורף נומקה במצב הביטחוני ובריבוי האירועים האנטישמיים מסביב לעולם. במשרד בוחנים חלופות, ומבקשים "לחדד מחדש את התכנים הנלמדים במסגרת ההכנה למסע ובמהלך המסע עצמו"

משרד החינוך הודיע היום (שישי) על ביטול המשלחות בפולין עד לחודשי הקיץ, בצל המצב הביטחוני וריבוי האירועים האנטישמיים מסביב לעולם. מדובר ב-215 מסעות מתוכננים, שבהם היו צפויים לקחת חלק כ-24 אלף תלמידים ואנשי חינוך, החל מפברואר 2024 ואילך. מדובר במכה נוספת למפעל המשלחות, שבשנים האחרונות תדירותם פחתה מאוד בצל מגיפת הקורונה וסכסוך ממושך עם ממשלת פולין באשר לתכני הסעות, שתם רק בחודשים האחרונים באופן שנוי במחלוקת.

במשרד נימקו את ההחלטה גם בשאיפה כי היא "תמנע נזק כלכלי להורים, שילדיהם מתוכננים לצאת למשלחות, ולספקים השונים בתחום שירותי התעופה, האירוח והלינה למשלחות". במשרד בוחנים כעת חלופות למסעות, "שישלבו את זיכרון השואה והתקומה עם החיבור לעם, למולדת ולערכי ההתנדבות והלכידות החברתית", כלשון הודעת משרד החינוך.

ואולם, זו אינה ההשפעה היחידה של אירועי החודש האחרון על המסעות. במשרד החינוך מתכננים להכניס לתכני ההכנה למסעות גם התייחסויות למתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר. "המשרד פועל לחדד מחדש את התכנים הנלמדים במסגרת ההכנה למסע, ובמהלך המסע עצמו, לקראת סבב הקיץ של המסעות לפולין", נכתב בהודעת המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully