וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יירוט מבצעי ראשון והיסטורי של מערכת "חץ 3" נגד טיל שנורה לאילת | פרסום ראשון

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 0:02

זהו היירוט המבצעי הראשון באמצעות מיירט 'חץ 3', שנכנס לשירות מבצעי בשנת 2017. המערכת משמשת להגנה אווירית מתקדמת באמצעות יירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה, כשהתעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק

יירוט מחוץ לאטמוספירה- תיעוד: משהב"ט וה-MDA האמריקני השלימו ניסוי טיסה של מערכת חץ 3/צילום: משהב"ט, עריכה: יאיר דניאל

בפעם הראשונה בהיסטוריה לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר שיגרו הערב את מיירט "חץ 3", שיירט בהצלחה טיל בליסטי ששוגר על ידי הח'ותים בתימן. היירוט בוצע במרחב ים סוף הרחק משטח ישראל. זהו היירוט המבצעי הראשון באמצעות מיירט 'חץ 3', שנכנס לשירות מבצעי בשנת 2017. הוא מצטרף ליירוט המבצעי הראשון של מיירט 'חץ 2' בשבוע שעבר.

מערכת 'חץ 3', שמפותחת ומיוצרת במשותף ע"י מנהלת 'חומה' במפא"ת והסוכנות האמריקנית להגנה מטילים (MDA), בהובלת התעשייה האווירית, הינה מערכת הגנה אווירית מתקדמת ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה. "חץ 3" הינו מיירט אקסו-אטמוספרי בעל יכולת יירוט ארוכת טווח, בגובה רב מעל לאטמוספירה.

התעשייה האווירית הינה הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק, מיירטי ה'חץ' ומכ"מי הגילוי. חברת 'אלביט מערכות' מפתחת את מערכת השליטה והבקרה. החברה הממשלתית למערכות הנעה רקטית- 'תומר' וחברת רפאל הינן קבלניות משנה עיקריות לפיתוח וייצור מיירט 'חץ 3'.

תמונת ארכיון של מיירט 'חץ 3'.. אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון, משרד הביטחון
יירוט מבצעי ראשון בהיסטוריה. מיירט "חץ 3"/משרד הביטחון, אגף דוברות וקשרי ציבור, משרד הביטחון

זאת לא הפעם הראשונה שמערכת "חץ 3" עושה היסטוריה, כשבחודש אוגוסט הודיעה ישראל כי תמכור לגרמניה מערכות הגנה אווירית מסוג חץ 3 בסכום של 14 מיליארד שקלים, לאחר שארצות הברית הודיעה לישראל כי היא מאשרת את הסכם המכירה ההיסטורי של מערכת ההגנה האווירית ליירוט טילים בליסטיים בחלל בעסקה הביטחונית שתהפוך לגדולה בתולדות המדינה.

חץ 3 היא מערכת הגנה אווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה. היא מבוססת על פגיעה פיזית ישירה בטיל התוקף, והשמדתו על ידי אנרגיה קינטית מבלי להיזדקק לחומר נפץ. זאת, להבדיל מהחץ 2, שראש הקרב שלו נושא מרעום קרב המשמיד את טיל המטרה באמצעות מטען של חומר נפץ.

עוד בוואלה!

מנכ"ל התעשייה האווירית לאחר השיגורים לערבה: "עכשיו רואים כמה טוב שיש חץ"

לכתבה המלאה
מערכת ההגנה האווירית תוצרת ישראל, "חץ 3", תימכר לגרמניה. 17 באוגוסט 2023. משרד הביטחון
מבצע יירוט בגובה רב מעל האטמוספירה. מערכת ההגנה האווירית "חץ 3"/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully