וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה: גרמניה תקנה חץ 3 ב-14 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 17.8.2023 / 9:27

ארצות הברית הודיעה לישראל כי היא מאשרת את הסכם המכירה ההיסטורי של מערכת ההגנה האווירית ליירוט טילים בליסטיים בחלל, יכולת השמורה למדינות בודדות בעולם. השר גלנט בירך על העסקה: "כל יהודי מבין מה זה שגרמניה מסתייעת בישראל להגנתה"

מערכת ההגנה האווירית תוצרת ישראל, "חץ 3", תימכר לגרמניה. 17 באוגוסט 2023/משרד הביטחון

ישראל תמכור לגרמניה מערכות הגנה אווירית מסוג חץ 3 בסכום של 14 מיליארד שקלים, בעסקה הביטחונית שתהפוך לגדולה בתולדות המדינה - כך נודע הבוקר (חמישי). זאת, לאחר שארצות הברית הודיעה הלילה לשר הביטחון יואב גלנט כי היא מאשרת את העסקה.

חץ 3 היא מערכת הגנה אווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה. היא מבוססת על פגיעה פיזית ישירה בטיל התוקף, והשמדתו על ידי אנרגיה קינטית מבלי להיזדקק לחומר נפץ. זאת, להבדיל מהחץ 2, שראש הקרב שלו נושא מרעום קרב המשמיד את טיל המטרה באמצעות מטען של חומר נפץ.

יכולותיו של הטיל מקטינות את הסכנה שראש הקרב, חומרי לחימה כימיים או ביולוגיים או שרידיו של טיל התקיפה, יתפזרו מעל שטח המדינה שמחזיקה בו. על פי הערכות מומחים, חץ 3 מסוגל ליירט גם לוויינים, יכולת השמורה לקומץ מדינות בעולם. בניסוי שנערך ב-2019 הוכח כי המערכת מסוגלת ליירט בחלל גם טילים בליסטיים בעלי ראש קרב גרעיני מתפצל.

שר הביטחון, יואב גלנט, בירך על העסקה עם גרמניה: "האישור האמריקני שהתקבל הלילה, למכירת מערכת היירוט חץ 3, מהווה הבעת אמון ביכולותיהן יוצאות-הדופן של התעשיות הביטחוניות בישראל. מדובר בהחלטה משמעותית שתסייע לבניין כוחה הטכנולוגי והכלכלי של ישראל. בעיניו של כל יהודי יש משמעות מיוחדת לכך שגרמניה מסתייעת להגנתה במדינת ישראל".

מערכת ההגנה האווירית תוצרת ישראל, "חץ 3", תימכר לגרמניה. 17 באוגוסט 2023. משרד הביטחון
מערכת חץ 3/משרד הביטחון

גלנט הוסיף: "מערכת חץ 3, היא מערכת פורצת דרך, המתקדמת מסוגה בעולם, והיא מהווה מכפיל כוח במאמץ ההגנה האווירית בישראל. ובקרוב גם באירופה. שיתוף הפעולה עם הממשל האמריקאי היווה מרכיב חשוב לכל אורך תהליך הפיתוח של המערכת וקידומה של עסקת הענק. זו הוכחה נוספת לעוצמת הקשרים הביטחוניים בין ישראל וארה"ב, אני מודה לידידי, מזכיר ההגנה לויד אוסטין, על חלקה המרכזי של ארה"ב בתהליך זה".

הטיל פותח במפעל מלמ של התעשייה האווירית לישראל. מכ"ם המערכת הוא "אורן אדיר" מתוצרת "אלתא מערכות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully