וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקדים בכירים לרמטכ"ל: "חמאס לא ישכח את התמרון, מעצבים את צה"ל ל-50 שנה קדימה"

עודכן לאחרונה: 8.11.2023 / 7:39

המסר שהעבירו המפקדים בדיוני הערכת המצב: "בצוק איתן שיבשנו את תשתיות הטרור, הפעם נשמיד". בצבא האיצו את שלב תכנון השלב הבא בלחימה נגד מרכזי הכובד: "לא נעביר את הטיפול בחמאס הלאה, נסיים את המשימה בעצמנו. אנחנו אומנם פועלים לאור הדין הבינלאומי, אבל זה יהדהד"

בווידאו: תיעוד וקולות קשר חיסול מחבלים שירו לעבר כוחות צה״ל על ידי מסוק קרב/צילום: דובר צה"ל

מפקדים בכירים בצה"ל העבירו מסר ברור לרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי בזמן הביקורים בשטח ובדיוני הערכת המצב, כי מפקדי הגדודים ומפקדי החטיבות מלאי מוטיבציה אחרי חודש של מלחמה, להשלים את משימת השמדת יכולות צבאיות ואזרחיות של חמאס ברצועת עזה.

"לא נעביר את הטיפול בחמאס הלאה, נסיים את המשימה בעצמנו", אמר אחד הקצינים הבכירים. "במבצע צוק איתן לא אפשרו לנו לסיים את המשימה אז שיבשנו את תשתיות הטרור. הפעם אנחנו נשמיד. אנחנו מעצבים בימים אלו את צה"ל ל-50 השנים הבאות".

ליד גלגל ענק ואוניברסיטה: צוות קרב חטיבת הצנחנים חשפו פירי מנהרות ואמצעי לחימה במבצע בצפון רצועת עזה. 7 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
מוטיביציה גבוהה. חיילים בעומק רצועת עזה/דובר צה"ל

גדודי ההנדסה פתחו בתהליך סדור ורחב היקף שאישר מפקד פיקוד הדרום, האלוף ירון פינקלמן, לטיהור מרחב הלחימה מגבול הרצועה ועד למרכזי הכובד של חמאס בלב העיר עזה. גדודי ההנדסה, בתמיכה של מפקדת חיל הנדסה ובהובלה של יחידת יהל"ם, ביצעו מיפוי של תשתיות בסיוע אמ"ן ושב"כ הכוללים: מנהרות, פירים, משגרי רקטות, בתי פעילים, מפקדות, חמ"לים ועמדות צבאיות, והחלו להשמידו אותם.

ביממה האחרונה הושמדו מהקרקע כמאה אתרי שיגור רקטות (בכל אחת מהם עשרות רקטות). גורם צבאי אמר לוואלה! כי "במקומות שבהם יחליטו המפקדים בשטח לחקור את המנהרה כי היא ערכית ומובילה למקום חשוב, יעשה טיפול באמצעות רובוטים. כבר עכשיו אפשר להגיד שבסיוע המודיעין יש התקדמות משמעותית בהבנה היכן נמצאות מנהרות בעלות ערך רב לחמאס. יש פירים, יש מנהרות, ויש גזע מנהרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ליד גלגל ענק ואוניברסיטה: צוות קרב חטיבת הצנחנים חשפו פירי מנהרות ואמצעי לחימה במבצע בצפון רצועת עזה. 7 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל בעזה/דובר צה"ל

מפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן נכנס היום לעיר עזה כדי לקיים הערכת מצב עם מפקדי החטיבות, ולדון על השלבים באים לקראת אישור התוכניות הבאות בתוך העיר. "במקביל לשלב טיהור השטח מתשתיות טרור, מבצע צה"ל פשיטות על מוצבי חמאס. ביממה האחרונה נהרגו עשרות מחבלים", אמר גורם צבאי בכיר באוגדה 162 לוואלה!.

"כבר עכשיו אפשר להגיד בזהירות שחמאס מתקשה להוציא לפועל התקפות מסודרות של עשרות מחבלים. הפיקוד והשליטה של חמאס על השטח נפגעו מאוד. יש להם פגיעה מוראלית וקושי להבין מה קורה מעל פני הקרקע", הוסיף.

חיילים ברצועת עזה. רויטרס
חיילים ברצועת עזה/רויטרס

בצה"ל מייחסים חשיבות רבה לתכנון הפעולות הבאות שישולבו, בהן תחבולה והונאה, כדי להתקדם בשלבים תוך שמירה על חיי הלוחמים. "צה"ל מניב מידע מודיעיני קריטי מהשבויים שנמצאים בחקירת שב"כ ואמ"ן, אך גם אוסף מודיעין מהשטח. שב"כ עושה עבודה נפלאה. אנשיו בשטח מביאים מודיעין מעולה שבונה את התמונה בצורה מדהימה ומדייק את הפעולות של התמרון. הפגיעה המתכוננת תהיה קשה מאוד לחמאס. זה לא משהו שהם חלמו עליו. זה מעבר לפגיעה בסמלים. הם לא ישכחו את התמרון הקרקעי של צה"ל. אנחנו אומנם פועלים לאור המוסר, ערכי צה"ל והדין הבינלאומי אבל זה יהדהד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully