וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעבור מנהרה-מנהרה ונשמיד, יש לנו זמן": כך פועלים לוחמי ההנדסה בפאתי העיר עזה

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 9:39

בראיון משדה הקרב בפאתי העיר עזה, מבטיח מפקד גדוד 614 של חיל ההנדסה, סא"ל אדונירם: "אם בצוק איתן רק שיבשנו מנהרות, היום אנחנו הורסים אותן". בין פיר טרור אחד למשנהו, הלוחמים נתקלים בהוכחות לאכזריות של חמאס: "גילינו אתר ייצור רקטות בחצר גן ילדים"

בווידאו: תיעוד פעילות לוחמי ההנדסה ברצועה/צילום: דו"צ

נדבך משמעותי בהכרעת חמאס מתרחש מתחת לפני הקרקע, ולא מעליה - ובדיוק כאן באות לידי ביטוי היכולות של לוחמי חיל ההנדסה. סא"ל אדונירם, מפקד גדוד 614 של החיל, מספק הצצה לפעילות של הכוחות ומראה כיצד נראית הלחימה מנקודת מבטם.

גדוד 614 נכנס ללחימה עם תחילת התמרון הקרקעי לעומק השטח הפלסטיני בצפון רצועת עזה, במסגרת פעילותה של אוגדה 162. "המשימה שלנו היא לאפשר את התמרון ולהתגבר על מכשולים כמו מטענים וקרקע מאתגרת", מספר סא"ל אדונירם ל"וואלה!" בראיון משדה הקרב בפאתי העיר עזה, "ולצד זה, כחלק מהשאיפה להשמיד את הכוח הצבאי של חמאס, יש לנו משימות נוספות - כמו לוחמה בתווך התת-קרקעי ופגיעה באמל"ח של האויב ובמקומות שמהם הוא מנהל את הלוחמה".

דחפורי חיל ההנדסה סוללים את הדרך לכוחות צה"ל ברצועת עזה. 2 בנובמבר 2023. דובר צה"ל, עיבוד תמונה
"המטרה שלנו - לעזור לכוחות להתגבר על מכשולים". דחפורי חיל הנדסה ברצועת עזה, השבוע/עיבוד תמונה, דובר צה"ל

לוחמי הגדוד נתקלים, לדבריו ב"לא מעט רקטות שמכוונות לעבר עורף מדינת ישראל ומשמידים אותן. רק היום השמדנו עשרות כאלה. אנחנו פוגעים במתקנים לייצור אמל"ח ובמתקני אימונים. אנחנו גם פוגשים אויב, ויוצאים כשידנו על העליונה".

ככל שמתקדם התמרון, סא"ל אדונירם נתקל ביותר ויותר ראיות לאכזריות של חמאס, להיעדר המצפון של פעיליו ולנכונות שלהם להשתמש באוכלוסייה האזרחית כמגן אנושי. "אנחנו רואים עוד ועוד שימוש בתשתיות אזרחיות, דוגמת מסגדים, מוסדות או"ם, מתקנים של אונר"א, גני ילדים וגני שעשועים. היום השמדנו מנהרה שמוקמה בחצר של גן ילדים, ויצאו ממנה מחבלים. ממש בחצר של גן הילדים ייצרו רקטות. במקרה אחר, חשפנו מצבורי אמל"ח במסגד, שגם בו היתה מנהרת טרור".

לכל העדכונים מהיום ה-32 למלחמה

דחפורי חיל ההנדסה סוללים את הדרך לכוחות צה"ל ברצועת עזה. 2 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
"אנחנו פוגשים אויב ויוצאים כשידנו על העליונה". לוחמי ההנדסה ברצועה/דובר צה"ל

הציניות של המחבלים שוברת שיאים, מסביר סא"ל אדונירם. הם לא מסתפקים בהטמנת אמל"ח בתשתיות אזרחיות מובהקות, אלא מרחיקים לכת אף מעבר לכך. "חמאס מקים מחסומים בדרום העיר עזה, כדי למנוע מאזרחים לעבור לדרום הרצועה", הוא מספר, "עשרות נשים וילדים מגיעים אל כוח צה"לי, ואז, מתוך ההמון הזה, חמאס תוקף את החיילים. זה ניצול ציני ואכזרי של האזרחים. מבחינת חמאס, לקחת ילד ולהשתמש בו ככלי עזר זה לגיטימי. כוחותינו מבינים את זה, וכשנותנים לזה מענה מקפידים על הערכים שלנו. לא נשנה ערכים ולא נפגע בהם".

חלק נכבד מהנכסים של חמאס, מסביר מפקד הגדוד, "נמצאים מתחת לקרקע. אנחנו מפעילים מגוון טכניקות כדי לשלול מהם את היכולת להפתיע את כוחותינו ולפגוע בהם. יש לנו שיטות משוכללות, והן משתפרות. במבצע צוק איתן רק שיבשנו מנהרות, והיום אנחנו משמידים אותן. נעבור מנהרה-מנהרה ונשמיד, יש לנו זמן. נניח שמצאתי מנהרה ודרכה גיליתי שבעה פירים נוספים - גם אותם אשמיד. אנחנו רוצים שיאפשרו לנו להשמיד את הכל".

פצצות תאורה מעל בית החולים שיפא בעיר עזה. 6 בנובמבר 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הציניות של המחבלים חסרת גבולות. פצצות תאורה מעל בית החולים שיפא בעיר עזה, אמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לוחמי ההנדסה, כך לפי סא"ל אדונירם, "מרגישים את התמיכה של העורף, פיזית ומנטאלית. האחדות בעם חשובה לנו, וזה מחזק מאוד את מי שנלחם. כולנו מבינים כאן על מה אנחנו נלחמים ומגינים. המערכה הזו שונה בקצב ובמשימות ממערכות קודמות. צה"ל מתכוון להכריע את חמאס ולהשמיד אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully