וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת הפירים" נמשכת: המבצע ההנדסי הגדול להשמדת מנהרות ברצועת עזה

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 11:22

כוחות הנדסה משתמשים ברובוטים ואמצעי חבלה מגוונים כדי להרוס את המנהרות באזורים שאליהם צה"ל כבר נכנס, ויותר מ-100 מהן כבר קרסו. קצין בכיר בפיקוד דרום: "זה יהפוך לשטח השמדה, המחבלים ימותו במנהרות"

תיעוד מפעילות כוחות אוגדה 162 ברצועת עזה. 1 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

כוחות הנדסה פתחו היום (חמישי), החל משעות הבוקר, במבצע הנדסי גדול בעומק רצועת עזה, במטרה לטהר את השטח שאליו נכנס צה"ל ולפוצץ את הפירים והמנהרות באזורים אלו. זהו המבצע הגדול ביותר מסוג זה מאז החל התמרון.

היום ה-27 למלחמה - כל העדכונים

בכל חטיבות המילואים של צה"ל שנכנסו לרצועת עזה שולבו כוחות הנדסה (פלסים), המתמחים בפינוי והשמדת מוקשים ומטעני חבלה, וצוותים של יחידת יהל"ם המתמחים בטיפול במנהרות. כעת, כוחות ההנדסה יפעילו רובוטים מסוגים שונים, ויעזרו באמצעי חבלה מגוונים כדי להרוס פירים ומנהרות, לפוצץ מטעני חבלה שממתינים לכוחות, ולהרוג מחבלים. הכוחות יבחנו חלק מן הפירים, כדי להבין את ההסתעפויות של המנהרות ולראות האם חלק מהן מוביל לעזה.

"אולי בטווח הקצר הם הצליחו לזנב בנו, לעקוץ באמצעות ירי מפירים, אבל אחרי שביססנו את השליטה בשטח, התחיל המבצעי ההנדסי", אמר לוואלה! קצין בכיר בפיקוד דרום על תחילת המבצע ההנדסי הגדול. "נקריס עליהם את הפירים והמנהרות. זה יהפוך לשטח השמדה. הם עשו טעות, הם בחרו בשטח שאי אפשר לברוח ממנו. הם ימותו במנהרות".

פעילות קרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה. 2 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה, השבוע/דובר צה"ל

בימים הראשונים לכניסה, הכוחות התקשו לגרור את "החטפן" - אמצעי פריצה שמותקן על גבי נגמ"שים, שנועד להשמדת צירים באורך 100 מטרים שבהם הוטמנו מטעני חבלה ומוקשים על ידי חמאס. קציני ההנדסה בפיקוד הדרום שיבחו קצין מילואים שפיתח בזמן ההמתנה לתמרון אמצעי חדש ויעיל המקשר בין הנגמ"ש ל"חטפן" כדי להביא אותו ביעילות ובמהירות לשטח אויב.

בפיקוד הדרום הבהירו כי עד כה פוצצו גורמי ההנדסה יותר ממאה פירים מנהרות. נתון זה לא כולל מאות פירים ומנהרות שנהרסו בהפצצות חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully