וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קודקוד גולני, כאן חיל הים - מוכן על העורק שלך": תיעוד הסיוע הימי לכוחות היבשה בעזה

עודכן לאחרונה: 7.11.2023 / 21:23

כלי שיט מלווים כבר יותר משבוע את הפעילות הקרקעית בעומק הרצועה בחיפוי באש, בתצפיות ובהכוונה. בחלק מהמקרים נתקפו מהים איומים על הכוחות המתמרנים תוך 30 שניות. מתחילת המלחמה חיסל חיל הים כ-200 מחבלים בים וביבשה, ביניהם רבים מהקומנדו הימי של חמאס

בווידאו: תקיפות חיפוי של חיל הים בעזה, והמפגש עם כוחות גולני/צילום: דובר צה"ל

צה"ל פועל כבר יותר משבוע בתוך רצועת עזה, ועם הרחבת הלחימה הורחב גם שיתוף הפעולה הרב זרועי לטובת הסיוע לכוחות היבשה. כוחות זרוע הים משתתפים בסיוע ובחיפוי על ידי תקיפות סיוע באש ותקיפות מטרות אשר הוכוונו ע"י כוחות היבשה. בתיעוד שפרסם היום (שלישי) דובר צה"ל ניתן לראות את פעילות הסיוע הימי לכוחות היבשה. "קודקוד גולני כאן חיל הים. אני עיניים בשטח, מבודד לך צפונה, מוכן כאן על העורק שלך".

כחלק ממאמץ שיתוף הפעולה הרב זרועי הוצבו קצינים בכירים מחטיבות היבשה במוצבי השליטה של הזירה הימית הדרומית, והובילו יחדיו תקיפות מדויקות בהכוונת כוחות חי"ר ושריון.

ספינות טילים של זרוע הים הגיעו למרחב ים סוף. 1 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
ספינות טילים של זרוע הים/דובר צה"ל

בנוסף, כלי השיט מלווים את הפעילות הקרקעית בחיפוי באש, בתצפיות ובהכוונה. הכוחות נמצאים בקשר ישיר בזמן אמת ופועלים בתיאום המשמש כמכפיל כוח לפעילות היבשתית. בחלק מהמקרים נתקפו מהים איומים על הכוחות המתמרנים תוך 30 שניות, במעגלי עבודה קצרים שהביאו לחיסול מחבלים והגנה על כוחות היבשה.

מאז תחילת הלחימה, פעלה זרוע הים בזירה הימית הדרומית במאמצי הגנה, התקפה וסיוע. כלי שיט תקפו מאות מטרות טרור ביניהן, עמדות תצפית, חוליות נ"ט, כלי שיט, מוצבים ותשתיות צבאיות. הכוחות חיסלו עד כה בים וביבשה כ-200 מחבלים, ביניהם מחבלים רבים מהקומנדו הימי של חמאס. בנוסף בוצעו מבצעים מיוחדים ופשיטות של כוחות שייטת 13 בשטח הרצועה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
ספינת דבורה, סיור ימי לאורך חופי רצועת עזה, 7 בנובמבר 2023. אמיר בוחבוט
ספינת דבורה לאורך רצועת עזה/אמיר בוחבוט

"זרוע הים פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הכוחות המתמרנים מאז הכניסה הקרקעית לרצועת עזה", אומר מב"ס אשדוד, אל"ם איתן פז. "לכל אחת מהאוגדות המתמרנות צוות כוח של דבורות, סטי"לים ולוחמי שייטת 13, שמאפשר מתן סיוע באש ותצפית לכוחות. שיתוף הפעולה הוביל אותנו לסגירת מעגלי אש תוך דקות בודדות ולתקיפה מטרות טרור רבות. זאת, במקביל למאות תקיפות השמדה של תשתיות טרור שמבצעים כוחות זרוע הים מאז תחילת המלחמה".

מפקד פלגה 916, סא"ל מתן: "בחודש האחרון כוחות זרוע הים סיכלו עשרות מחבלים ותקפו יעדי טרור ברצועת עזה. אנחנו ממוקדים בשלושה מאמצים: מאמץ ההגנה, המוטו שלנו זה 'קיר ברזל בהגנה' על מנת לוודא ששום דבר לא חודר אותנו דרך הים. המאמץ השני, מאמץ ההתקפה, כוחות זרוע הים תוקפים ברצף יעדי טרור ברצועת עזה ומסכנים את פעילי החמאס ובכיריהם ברצועה. המאמץ השלישי, זה מאמץ הסיוע לתמרון, אנחנו פועלים 24/7 מלווים מהים את הכוחות המתמרנים ומסייעים גם בתצפית וגם באש. אנחנו ערוכים, אנחנו נחושים ואנחנו ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully