וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך יורים מדויק כשהגלים מטלטלים את ה"דבורה"? כתבנו הצטרף לכוחות חיל הים סמוך לחופי עזה

עודכן לאחרונה: 14.11.2023 / 17:52

מחבלי חמאס מנסים ללא הרף לחדור לישראל דרך הים, אבל נבלמים בכל פעם מחדש בידי צה"ל. מה כוחותינו עושים בזירה וכיצד מתנהלת הלוחמה שלהם בארגון הטרור? צפו

בווידאו: תדרוך בנושא פעילות חיל הים בזירה הימית הדרומית/אמיר בוחבוט

בתחילת השבת השחורה החלו לוחמי חיל הים לפעול במלוא המרץ, ומאז לא הפסיקו לרגע. מה בעצם הם עושים בזירת עזה ואיך זה נראה? כתב "וואלה!" הצטרף לכוח צה"ל על גבי "דבורה" של חיל הים, מלווה בספינת טילים של החיל, לפעילות התקפית לאורך חופי הרצועה.

ספינת דבורה, סיור ימי לאורך חופי רצועת עזה, 7 בנובמבר 2023. אמיר בוחבוט
על הכוונת: פירי טרור שמשמשים את צוללני חמאס. לוחמי חיל הים בפעולה/אמיר בוחבוט

כשפרצה המלחמה, פתחו 35 מחבלי כוח נוחבה, כוח העילית של הזרוע הצבאית של חמאס, בפשיטה על חופי ישראל. שלוש סירות ועליהן מחבלים הושמדו בדרכן לשטח ישראל, אך סירה רביעית הגיעה אל החוף, ו-11 מחבלים נעו לעבר קיבוץ זיקים והצליחו לרצוח אזרחים על החוף. כיתת הכוננות של קיבוץ זיקים חיסלה שישה מהם, ומחבלים נוספים חוסלו בידי לוחמי גולני. שניים נוספים, ששבו לקו החוף והסתתרו, חוסלו בידי לוחמי מגלן רק אחרי יומיים.

לכל העדכונים מהיום ה-32 למלחמה

עוד בוואלה!

שעתיים לפני הטבח הועברה הפקודה הראשונה למחבלים: כך המתקפה של חמאס נשמרה בסוד

לכתבה המלאה

בימים שלאחר מכן בוצעו שלוש פשיטות של מחבלי נוחבה על חופי ישראל. הן נבלמו במים, למעט ניסיון פיגוע אחד, שבו הצליחו לוחמי חיל הים לחסל שני מחבלים על קו החוף, רגע לפני שהגיעו אל היבשה. במסגרת ההתקפה הרחבה של חמאס על העורף הישראלי, חדרו מחבלים דרך נקודה בגדר הסמוכה לחוף, שיגרו טילי נ"ט לעבר עמדות תצפית של חיל הים וניסו לפגוע בצינורות קצא"א ובבסיסי החיל.

אבל העבודה של חיל הים, כאמור, רחוקה מלהסתיים. "המאמץ הראשון", מסביר גורם צבאי בכיר, "הוא למנוע יציאה מכל סוג מחופי רצועת עזה למצרים או לפשיטות על ישראל, וגם לבלום ניסיונות של מחבלים ובני משפחותיהם לברוח מעזה או להחדיר לעזה אמצעי לחימה".

אמיר בוחבוט ומפקד בסיס אשדוד אל"מ איתן פז על גבי ספינת דבורה, סיור ימי לאורך חופי רצועת עזה, 7 בנובמבר 2023. אמיר בוחבוט
"המטרה: למנוע יציאה מעזה למצרים או לפשיטות על ישראל". כתבנו עם כוחות חיל הים/אמיר בוחבוט

המאמץ השני, לפי הגורם, הוא תקיפות מכמה סוגים: "השמדת יכולות צבאיות של חמאס, השמדת מטרות שלטוניות של הארגון כדי שלא ישלוט בשטח, ותמיכה בתמרון הקרקעי לאורך ציר החוף. פגענו בחוליות מחבלים שניסו לתקוף את כוחות היבשה, אחרי שהמודיעין הצביע עליהם כמטרות זמן אמת. יש לנו זווית ראייה מקו החוף שאין לאף אחד אחר, והשילוב של טילים, תותחים ומקלעים מספק לנו כוח אש משמעותי. בחופי עזה, חמאס מאיים על כוחותינו באמצעות טילים, מקלעים, רקטות וניסיונות להפעיל נגדנו צוללים או כלי שיט מסוגים שונים. אנחנו משמידים לכוח הימי של חמאס את כל המטרות, ותומכים במאמץ לצוד בכירים בארגון".

כתבנו הצטרף לכלי שיט של חיל הים מול חופי עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל, 7 בנובמבר 2023. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
"כוח אש משמעותי". כוחות חיל הים מול חופי עזה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

במהלך הפעילות של חיל הים במלחמה, זיהו לוחמי הדבורה עצמים חשודים בעומק הים ופתחו באש כדי לשלול אפשרויות של חדירה. כמו כן, לוחמי ספינת הטילים ביצעו ירי לעבר קו החוף כדי לסייע לתמרון היבשתי, הכולל טנקים ונגמ"שים שנעים על ציר החוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully