וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות חמורה בשיבא: 7 נשים אחרי לידה קיבלו נוגדנים נגד כלבת

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 23:11

בעקבות טעות אנוש, ניתנו לנשים נוגדנים שונים מאלו שהיו אמורים לקבל. הן נמצאות תחת מעקב, לא נשקפת סכנה לחייהן והן לא פיתחו תופעות לוואי. נסיבות המקרה נחקרות והוא דווח למשרד הבריאות

המרכז הרפואי תל השומר. ראובן קסטרו
הכניסה למרכז הרפואי שיבא תל השומר/ראובן קסטרו

שבע נשים אחרי לידה בבית החולים שיבא תל השומר קיבלו נוגדנים נגד כלבת במקום נוגדנים מסוג "אנטי די" - כך נודע הערב (שני) לוואלה. מבדיקת המקרה עולה כי האירוע נגרם בגלל טעות אנוש. כלל הנשים המעורבות עודכנו, נמצאות במעקב ולא נשקפת כל סכנה לחייהן, כשאף אחת מהן לא פיתחה תופעות לוואי.

מטעם המרכז הרפואי נמסר כי נסיבות המקרה נחקרות והוא דווח למשרד הבריאות. כמו כן, לוואלה נודע כי הטעות קרתה משום שהמכלים של הנוגדנים דומים. כעת, יצאה הוראה להרחיק את המכלים, כדי לא ליצור עוד מקרים דומים.

באוקטובר שנה שעברה נכשל ניתוח להשתלת לב בבית החולים שיבא תל השומר, בעקבות טעות של אחד מאנשי הרפואי. לפני הניתוח, איש הצוות הכניס בטעות את הלב שנתרם לחומר השימור הלא נכון, ופגע בו. צוות חדר הניתוח זיהה את הטעות ועצר את ההשתלה. המטופל נכנס שוב לרשימת ההמתנה לתרומות איברים, כשהוא יציב אבל צמוד למכונת לב-ריאה.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר אחרי המקרה: "במהלך השתלת לב במטופל במצב מורכב עם לב מלאכותי, אירע אירוע חריג הקשור בשימור הלב הנתרם. הניתוח הסתיים והמטופל מחובר למכונת לב-ריאה (אקמו) ומאושפז במצב יציב במחלקת טיפול נמרץ ניתוחי לב. לאחר תחקור ראשוני של המקרה הוסקו מסקנות ראשוניות שכבר מיושמות ובמקביל הקים מנהל המרכז הרפואי ועדת בדיקה. המקרה דווח כמקובל למשרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully