וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות חמורה בבית החולים שיבא: לב להשתלה נפגע רגע לפני הניתוח

עודכן לאחרונה: 9.10.2022 / 19:33

איש צוות רפואי הכניס בטעות את האיבר שנתרם לחומר השימור הלא נכון. כעת, מנסים לטפל בלב כדי לראות אם אפשר לתקן את הנזק ולהשתמש בו. בינתיים, המטופל נכנס שוב לרשימת ההמתנה לתרומת איברים, מצבו יציב, אך הוא עלול לחכות זמן רב

מרכז הלב בבית חולים שיבא תל השומר, 8 ביולי 2020. ראובן קסטרו
מרכז הלב בבית החולים שיבא/ראובן קסטרו

ניתוח להשתלת לב בבית החולים שיבא תל השומר נכשל היום (ראשון), בעקבות טעות של אחד מאנשי הרפואי. לפני הניתוח, איש הצוות הכניס בטעות את הלב שנתרם לחומר השימור הלא נכון, ופגע בו. צוות חדר הניתוח זיהה את הטעות ועצר את ההשתלה, וכעת הלב מקבל תרופות, כדי לראות אם אפשר לתקן את הנזק, ולהשתמש בו.

בינתיים, המטופל נכנס שוב לרשימת ההמתנה לתרומות איברים, כשהוא יציב אבל צמוד למכונת לב-ריאה. לכן, הוא אינו יכול להשתחרר מהמרכז הרפואי עד שלא יימצא פתרון. אם הצוות הרפואי לא יצליח לטפל בלב שנפגע, המטופל עלול לחכות זמן רב עד שיימצא תורם נוסף, שכן תרומת לב אינה שכיחה כמו תרומות איברים אחרות.

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר כי "במהלך השתלת לב במטופל במצב מורכב עם לב מלאכותי, אירע אירוע חריג הקשור בשימור הלב הנתרם. הניתוח הסתיים והמטופל מחובר למכונת לב-ריאה (אקמו) ומאושפז במצב יציב במחלקת טיפול נמרץ ניתוחי לב. לאחר תחקור ראשוני של המקרה הוסקו מסקנות ראשוניות שכבר מיושמות ובמקביל הקים מנהל המרכז הרפואי ועדת בדיקה. המקרה דווח כמקובל למשרד הבריאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully