וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע שנים לאחר הרצח: 27 שנות מאסר לנער שרצח את וג'דאן אבו חמיד

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 15:37

27 שנות מאסר נגזרו על תלמיד י"ב לשעבר מהכפר סמיע, שהורשע ברצח הנערה בת ה-17 וג'דאן אבו חמיד בשנת 2016. על פי כתב האישום, הנער הוביל את אבו חמידלפארק סמוך לבית ספרם, שם דקר אותה 46 פעמים

צעדה לזכרה של וג'דאן אבו חמיד בת ה-17 שנרצחה השבוע/ספק 500

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) 27 שנות מאסר על מי שהיה תלמיד י"ב מהכפר סמיע, שהורשע ברצח בכוונה תחילה של תלמידת כיתה י"א, וג'דאן אבו חמיד מכפר כיסרא. הנער רצח את אבו חמיד לפני כשבע שנים בפארק הסלעים המצוי כ-200 בלבד מבית הספר המשותף לשני הכפרים בהם גרו, כשהמניע לרצח היה אהבתו הנכזבת של הרוצח לנערה.

האירוע הקטלני התרחש ב-20 בדצמבר 2016. בשעות הצהריים, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה, על מציאת גופת נערה בפארק הסלעים של כיסרא כשעליה סימני אלימות. כוחות משטרה הגיעו למקום, סגרו את הזירה, פינו את ההמון שהתקהל סביב והחלו לבצע פעולות חקירה ראשוניות. במקביל, הוזעקו למקום כוחות משטרה מיוחדים בהם מעבדת זיהוי פלילי ניידת, חוקרי זירה, פיקוד מחוז צפון וחוקרי מחלק הרצח מהיחידה המרכזית של המחוז שפיענחו את הרצח.

וג'דאן אבו אחמד בת ה-17 מכפר כסרא. hledawy.net, אתר רשמי
נרצחה בהיותה בת 17, וג׳דאן אבו חמיד/אתר רשמי, hledawy.net

מהחקירה עלה כי באותו יום, המתין הנער המורשע לנערה אבו חמיד במסלול הליכתה מבית הספר בדרכה הביתה. לאחר שפגש אותה, הוביל הנער את אבו חמיד אל הפארק, שם התעורר בין השניים ויכוח
בנושא אהבתו הנכזבת של הנאשם כלפי הנערה. אבו חמיד ניסתה לעבוז את המקום אך הנאשם שלף את הסכין המתקפלת שברשותו, דקר אותה 46 פעמים, עד שגרם למותה, וברח משם.

בית המשפט בחן טענות בדבר ליקוי פסיכיאטרי ממנו סובל הנאשם לפי הנטען אך הגיע למסקנה, כי הנאשם אינו סובל ממחלת נפש או מהפרעת אישיות מז'ורית כלשהי. בגזר הדין ציין בית המשפט שמעשה הרצח שביצע הנאשם "קשה הוא מנשוא. הוא המיט טרגדיה נוראית על הנערה, על משפחתה ועל כל סובביה" וציין ש"הלב האנושי אינו יכול להתעלם מעומק העצב, הניבט מעיניהם של בני משפחת המנוחה עת נדון עניינו של רוצח בתם".

השופטים ציינו כי בכל הנוגע לגזירת עונשם של קטינים, הדגש בעניינם מופנה כלפי שיקולי השיקום. עם זאת, בשים לב לאופי העבירה החמורה שבוצעה, מצא בית המשפט להרשיע את הנאשם בעבירה שעניינה רצח בכוונה תחילה. הם הוסיפו כי כמעט שבע שנים חלפו מאז שבוצע המעשה הנורא והנאשם לא נטל מעולם אחריות על המעשה. "בכך, הוא אף מגדיל את סבלם של הוריה, אחיה ושאר קרוביה של המנוחה, סבל שהוא מלכתחילה כבד מנשוא", קבעו, "התנכרותו למעשיו מהווה פגיעה נוספת במשפחתה השכולה. התנהלות שכזו מלמדת לא על רצון להשתקם אלא על ניסיון להתחמק מאחריות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
כתב אישום נגד הרוצח של הנערה וג'דאן אבו חמיד, שנרצחה בכפר כסרא, בימ"ש מחוזי חיפה. ינואר 2017. ערן גילווארג
הוריה של הנערה וג'דאן אבו חמיד/ערן גילווארג

השופטים חתמו את גזר וקבעו כי הנער ישפט ל-27 שנות מאסר בפועל. עוד גזרו השופטים על הנער גם 18 חודשי מאסר על תנאי ופיצויים להורי הנערה בסכום כולל של 258,000 שקלים. "תם ולא נשלם. שנים ארוכות מלווים הוריה של המנוחה את משפטו של הנאשם, רוצח בתם האהובה. שנים ארוכות מלווים אנו אותם, במבט חטוף, באמירה קצרה, בניסיון להפגין את השתתפותנו האמיתית בצערם הבלתי נתפס", מסרו השופטים, "היום, משמלאכתנו תמה, מוצאים אנו לעצמנו חובה לומר את הדבר בפה מלא: הורים יקרים, איש אינו יכול להבין את הסבל הנורא שהוא מנת חלקכם יום - יום ושעה - שעה. מי שאינו עומד במקומכם לא יכול ולו להתחיל ולהפנים את החלל הנורא שנקרע בלבבכם באותו יום מר ונמהר, שבו נתבשרתם שאיבדתם את בתכם - יקירתכם. היה זה מוות חסר טעם; חסר הגיון; חסר אנושיות".

"אכן, רגע אחד של אובדן עשתונות הביא לאינסוף רגעים של יגון ושל כאב בלתי נתפס" הוסיפו השופטים, " מי ייתן ותזכו לנחמה ולו נחמה פורתא בבנכם, וג'דאן, אשר זה מקרוב מלאו לו ארבע שנים, ומי ייתן ולא תדעו עוד צער ודאבה. מי ייתן ועם סיום ההליך המשפטי תוכלו, בסיוע בני משפחותיכם, להביט קדימה, להשתלב בהליכי טיפול, ולמצוא בעתיד גם נקודות ושביבי אור".

בשנת 2016, עד אותו המקרה התרחשו 18 מקרי רצח של ערבים בתחום מחוז הצפון של המשטרה. השנה, בתקופה המקבילה, התרחשו 78 מקרי רצח של ערבים באזור זה.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully