וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית: לא נסכים לקבל כספי מסים מקוזזים מישראל

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 14:54

ראש הממשלה אשתייה הביע תקווה שלחץ בינלאומי יוביל לביטול ההחלטה שקיבל הקבינט שלא להעביר לרמאללה את הכספים המיועדים לעזה. גם במערכת הביטחון התנגדו לכך מחשש לערעור היציבות בשטחים, אך הממשלה התעלמה

פעילות כוחות אוגדה 36 בעומק רצועת עזה/דובר צה"ל

הרשות הפלסטינית לא תסכים לקבל מישראל את כספי המסים המקוזזים מהתשלומים המיועדים לרצועת עזה - כך אמר היום (שני) ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, בתגובה להחלטת הקבינט בשבוע שעבר. ההחלטה לקזז מכספי המסים של הרשות המיועדים לרצועה עברה למרות התנגדות ראשי מערכת הביטחון, שהזהירו כי יש להימנע מכל מהלך שיערער את היציבות בגדה בזמן המלחמה בחמאס בעזה.

אשתיה אמר כי הוא מקווה שלחץ בינלאומי יוביל להעברה מלאה של כל הכספים שגובה ישראל עבור הרשות בהתאם להבנות ארוכות שנים בין הצדדים. הסכום מכסים את משכורותיהם של צוותים רפואיים ועלויות אחרות בתחומי החינוך והבריאות בעזה, אף שהיא נשלטת בידי חמאס מאז ההפיכה נגד אנשי פתח ב-2007.

אנתוני בלינקן ואבו מאזן. רויטרס
אנתוני בלינקן ואבו מאזן/רויטרס

בתחילה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' עצר לחלוטין את העברת הכספים בטענה שאין הבדל בין הרשות הפלסטינית לחמאס. הוא ספג ביקורת על כך מצדו של שר הביטחון יואב גלנט, שהדגיש כי יש להפשירם במהירות על מנת לשמור על היציבות ביהודה ושומרון. בסופו של דבר, אחרי לחץ אמריקני בנושא, הוסכם בקבינט על קיזוז הכספים המיועדים לעזה. לפי אשתייה, מדובר בסכום של כ-140 מיליון דולר.

"אני אומר שזו החלטה פוליטית שמטרתה להפריד את עזה מהגדה המערבית, ולא נאפשר זאת", אמר אשתייה. "עזה היא חלק בלתי נפרד מהמרקם הלאומי שלנו ומרכיב גיאוגרפי חיוני של מדינת פלסטין".

גורמים פלסטיניים אמרו כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הדגיש את הצורך לשחרר את הכספים במלואם במהלך פגישתו אתמול ברמאללה עם שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully