וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט החליט - כספי המיסים לרשות הפלסטינית יועברו; בן גביר מתנגד

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 8:48

בהחלטה נקבע כי הכספים יועברו בקיזוז הסכום המיועד עבור רצועת עזה. עוד הוחלט להחזיר 3,200 פועלים פלסטינים ששוהים בישראל מתחילת הלחימה, זאת על אף החשש לחייהם. דרישת בן גביר לקיים הצבעה על הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועה לא עלתה לדיון

בנימין נתניהו בישיבת הקבינט החברתי כלכלי, 31.10.2023/רועי אברהם, לע"מ

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (חמישי) את העברת כספי המיסים של הרשות הפלסטינית, אולם בקיזוז כל הכספים המיועדים לרצועת עזה - וכן בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. בהחלטה לא נקבע מה הסכום הסופי שיקוזז. גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי מתאם הפעולות בשטחים אחראי לבדיקת הסכום. בהחלטה זאת, מנתקת ישראל כל מגע עם עזה, לאחר שהחליטה כי לא יעבדו בישראל פועלים פלסטינים מעזה, בנוסף להחזרת העובדים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה לרצועה.

כמו כן, הוחלט להחזיר לרצועה 3,200 פועלים פלסטינים שיצאו ממנה עם אישור ביטחוני ישראלי לעבודה בישראל, ובשלב זה מוחזקים על ידי הצבא בעקבות המלחמה. לפי הערכות במערכת הביטחון, המשימה להחזרתם לרצועה עשויה להתקיים בקרוב, והיא עלולה להיתקל בקשיים בשטח. מאחר ואין תיאום עם גורמים ברצועת עזה והפעולה היא חד צדדית, במרחב לחימה מאוים בפצצות מרגמה וטילי נ"ט, קיים סיכון לפועלים פלסטינים שיחצו את הגבול מישראל לשטח הפלסטיני.

פועל פלסטיני חוזר לביתו לאחר שנאסר עליו להיכנס לעבוד בישראל. במחסום ליד רמאללה. 22 במרץ, 2020. רויטרס
פועל עזתי חוזר לביתו לאחר שנאסר עליו לעבוד בישראל/רויטרס

יו"ר עוצמה יהודית, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הצביע נגד שתי ההחלטות שהתקבלו בקבינט - ההחלטה להעביר את הכספים המיועדים לרשות הפלסטינית, וההחלטה להחזיר את הפועלים ששהו בישראל ביום פרוץ המלחמה לעזה. בנוגע להחלטה להעברת הכספים, אמר בקבינט כי מדובר ב"המשך הקונספציה" לפיה יש הבדל בין החמאס לרשות הפלסטינית, שמממנת מחבלים ובכיריה התבטאו בתמיכה בטבח ה-7 באוקטובר.

בנוגע להחלטה להשבת הפועלים לעזה, טען השר לביטחון לאומי לחשד לפיו פועלים מעזה הכווינו מחבלי חמאס במהלך הטבח וסיפקו עבורם מידע מודיעיני, חשד שאכן נבדק על ידי כוחות הביטחון אך טרם אומת, ואמר כי בהמשך לחשד אין לשחרר את הפועלים אלא לכלוא אותם במתקנים צבאיים.

מקור שמעורה בתכני הדיון בקבינט אמר כי בן גביר הוסיף ודרש לחקור את הפועלים, וטען כי אם יחקרו יתגלו כבעלי קשר לכוח הנוחבה של חמאס וכמי שאספו מודיעין טרם פרוץ המלחמה. ראש השב"כ רונן בר דחה את דבריו, ואמר כי אין צורך בהליך היות ואחת לתקופה מתקף השב"כ את אישוריהם. "יש אנשים בשב"כ שכל מה שהם עושים זה לבדוק אותם ביטחונית, וכל פעם שמזהים קשר הכי קטן לחמאס הם מבטלים להם את האישורים", אמר.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית
בן גביר, סמוטריץ'. אתר רשמי, פלאש 90
לא הסכימו עם חברי הקבינט. איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, אתר רשמי

כמו כן, על אף דרישתו של בן גביר לקיים הצבעה על הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה - הנושא לא עלה לדיון וגם לא להצבעה.

יו"ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נמנע בהצבעה על העברת כספי המסים והצביע בעד ההחלטה להחזיר את הפועלים לעזה. מלבד השניים, כל שרי הקבינט המדיני ביטחוני הצביעו בעד שתי ההחלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully