וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נופלים מאופנועים, קופצים דרך טבעות אש: כך חמאס הרדים את צה"ל

עודכן לאחרונה: 6.11.2023 / 10:19

הערכה בקהילת המודיעין: חמאס ניהל לצד האימונים מאמץ "הרגלה" שנועד "להרדים" את קהילת המודיעין בפרט וצה"ל בכלל. פעילי חמאס הפיצו בשנתיים האחרונות סרטונים מתוך האימונים בהן נראות תקלות ופעולות מעוררות גיחוך כחלק ממאמץ ה"הרגלה"

לוחמי חמאס בסרטון מ-2015: מדמים השתלטות על זיקים, יישוב ישראלי בעוטף עזה/תיעוד מרשתות חברתיות

גורמי מודיעין במילואים שנחשפו לחקר תהליכים בבניין הכוח של חמאס והפעילות של חמאס, טוענים כי הזרוע הצבאית של הארגון הסוני ניהלו לצד בניין כוח צבאי, הרכבת תוכנית אופרטיבית, אימונים, ואבטחת מידע ברמה גבוהה מאוד - גם מאמץ לאורך השנה וחצי האחרונות של "הרגלה" (סוג של הונאה) לקראת המתקפה הרחבה בהפתעה.

לדברי הגורמים חמאס הצליח להביא את אימוני הגדודים והפלוגות לידי שגרה במסגרת ההכנות למתקפה על העורף הישראלי. האימונים הפכו להיות שגרה וכללו הודעות בכלי התקשורת הפלסטינים במסגרת תהליך ההרגלה, אך הן לא היו באופן לא סדור - כדי לדמות מצב של חוסר מקצועיות, להקהות את חושי קהילת המודיעין בפרט וצה"ל בכלל ועל מנת לפגוע בערנות של מפקדים בכירים בצבא שקיבלו דיווחים על מגוון של תהליכים: שיגורי רקטות לעבר הים ושיפור הטווחים (עד לערבה) ושילוב של ראשי קרב חדשים, אימונים תכופים באש חיה תוך שימוש באמצעי לחימה ותחמושת בכמות חסרת תקדים - שהצביעה על ארסנל הנשק העצום שהוברח לרצועת עזה דרך מעבר רפיח והמנהרות שנחפרו מתחת לציר פילדלפי וייתכן שגם דרך הציר הימי.

לוחמי חמאס מתפללים במהלך תצוגה צבאית נגד ישראל בדרום רצועת עזה ב-11 בנובמבר 2019. רויטרס
חמאס הצליח להביא את אימוני הגדודים והפלוגות לידי שגרה במסגרת ההכנות למתקפה על העורף הישראלי/רויטרס

עוד בנושא
ההתרעות שנדחו בעקבות הזלזול בחמאס: המחדל המודיעיני שקדם לשבת השחורה

מנהרות, הברחות ואימונים מאיראן: כך חמאס השיג כמויות אדירות של נשק לקראת המתקפה

עוד הדגישו הגורמים, כי לפי ההערכות במסגרת תהליך ההונאה וההרגלה שהפעילה הזרוע הצבאית של חמאס, הופצו סרטונים מתוך אימונים שנתפסו בצד הישראלי כלא מקצועיים עד כדי מעוררי גיחוך - כמו קפיצה לתוך טבעות אש וגלגולים על הריצפה או נפילה מאופנועים ורכבי שטח.

בתוך כך, בימים האחרונים הצליחו כוחות צה"ל לאתר מסמכים וחוברות במוצבים ועמדות של חמאס המלמדים על דרכי הפעולה, תוכניות מבצעיות ועוד. אחד הגורמים שנחשפו לחומר המודיעיני אמר כי חמאס למד את התמרון הקרקעי של צה"ל במבצע עופרת יצוקה בשנת 2008, ולפי השיטות בנה בהתאם את מערכי הביצורים, העמדות והתוואי של המנהרות ההגנתיות של הזרוע הצבאית כדי למנוע או לעכב תמרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully