וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים בעצרת התמיכה במשפחות החטופים בת"א; בי-ם - עימותים בהפגנה מול מעון רה"מ

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 21:11

ראש מועצת אשכול נאם תוך פניה לתושבי עזה: "הייתם שכנים, נתנו לכם עבודה - העידן הזה נגמר". תושבת ניר עוז שילדיה נחטפו התחננה: "אני בגיהנום, שומעת את הבן שלי צועק: 'תצילי אותי'", וסבתה של תצפיתנית ביקרה: "היא התריעה על פעילות חשודה - לאזניות ערלות"

עימותים ומעצרים בהפגנת משפחות החטופים בירושלים/דוברות המשטרה

אלפים הגיעו הערב (שבת) לעצרת הזדהות עם החטופים והנעדרים ברחבת מוזיאון תל אביב, שזכתה לכינוי "כיכר החטופים והנעדרים", בה השתתפו אמנים ותומכים מכל רחבי הארץ. בירושלים, הפגנה התקיימה סמוך למעון רה"מ ברחוב עזה, זאת בדרישה להתפטרות רה"מ נתניהו ובמחאה על תפקוד הממשלה.

כוחות משטרה רבים בסיוע פרשים הגיעו לאזור המעון, שם נרשמו עימותים ראשונים כשהמפגינים ניסו לפרוץ את הגדר. המשטרה הכריזה על ההפגנה כבלתי חוקית ומכת"זית נערכה בקרבת מקום.

במקביל, מחאות התקיימו גם בחיפה, ירושלים ובאר שבע. זהו היום ה-29 למלחמת "חרבות ברזל", כחודש להימצאות מאות החטופים בשבי חמאס ברצועת עזה.

עצרת למען החטופים והנעדרים, ת"א, 4 בנובמבר 2023. ללא, אתר רשמי
עצרת למען החטופים והנעדרים, ת"א, 4 בנובמבר 2023/אתר רשמי, ללא
רון חולדאי, ראש עיריית ת"א בעצרת למען החטופים, 4 בנובמבר 2023. ללא, צילום מסך
"הלב מפחד". חולדאי/צילום מסך, ללא

"כבר ארבעה שבועות שגינו דרוכים, לסתותינו חשוקות ולבנו כבד מנשוא", אמר ראש עיריית תל אביב יפו רון חולדאי בנאום שנשא בעצרת בתל אביב. "משפחות יקרות, אני עומד כאן כאב לילדים, סב לנכדים והלב מפחד. באופן סמלי, אנו מתכנסים ב-4 בנובמבר, תאריך הירצחו של רבין. הוא ידע לקבל הכרעות קשות וכך צריך לעשות גם היום - לעשות הכול, עכשיו, כדי להחזיר כל חטוף וכל חטופה".

"אני יודע שמילים מעל במה יכולות להישמע מנוכרות", אמר, למשמע קריאות "עכשיו", מהקהל. "דווקא עכשיו צריך מילים שיזכירו שיש תקווה. צריכים להיאבק. לא תהיה סליחה, מחילה או הבנה עד שיוחזרו כל החטופים. נצטרך אור ותקווה כדי להיבנות מחדש. כשהמלחמה תיגמר נצטרך לחזור להיות מי שאנחנו באמת יודעים להיות".

הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים למען שחרור חטופים, 4 בנובמבר 2023. רויטרס
הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים למען שחרור חטופים, 4 בנובמבר 2023/רויטרס

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול, הדגיש בנאומו בעצרת: "שיהיה ברור, החזרת החטופים היא אינטרס ביטחוני, לא הומניטרי. לא נוותר על אף חטוף. הייתם שכנים שלנו, האמנו בכם, רצינו שיהיו לכם חיים טובים", אמר תוך פניה לתושבי עזה, והמשיך, "הייתי הראשון להגיד את זה. העידן הזה נגמר. אין שכנות ואין חיים בלי החזרת החטופים והנעדרים".

"כמעט חודש שאנחנו לא עוצמים עין על אהובינו, הלב שלנו שבוי בעזה. אני פונה ליחיא סינוואר - אתה תצא מהמלחמה הזאת חי או מת. אנחנו לא במשוואה של מחבלים תמורת ילדים. אתה תחזיר אותם, ואם לא תחזיר אותם תמות. זו משימת חיי וחיינו - להחזיר את החטופים ואת הביטחון".

241 כיסאות ריקים בכיכר החטופים בת"א. (4.11.2023). olih, אתר רשמי
241 כיסאות ריקים בכיכר החטופים בת"א. (4.11.2023)/אתר רשמי, olih

רמוס אלוני, שבנותיו שרון ודניאל אלוני חטופות יחד עם נכדותיו אמה ויולי בנות השלוש, אמיליה בת החמש וחתנו, נאם גם הוא בכיכר החטופים. "שמענו בשידור ישיר איך הן בתוך הממ"ד, שנכנסים מחבלים, והודעה קולית משרון בקול מלא אימה: 'התחילו לשרוף לנו את הבית. כנראה שמזה אנחנו לא יוצאים. אוהבת אתכם'", סיפר. "מאז, חודש אחרי, אנחנו לא יודעים שום דבר".

דניאל אלוני הופיעה בסרטון שפרסם חמאס לצד שתי חטופות נוספות. "אנחנו שומעים הודעות מכל מיני גורמים ובשבילנו זה כמו רכבת הרים, מטריף לנו את הדעת", המשיך רמוס. "החטופים והנעדרים צריכים לקבל טיפול רפואי כמו שמבקשים מאיתנו לתת. אני שומע את ראש הממשלה מסיים הצהרות ב'ביחד ננצח' - ביחד אומר עם כל החטופים והנעדרים".

מחאה לשחרור החטופים מול בית המיליארדר סיימון פאליק , ירושלים,4 בנובמבר 2023. אילן פיגנבוים, אתר רשמי
מחאה לשחרור החטופים מול בית המיליארדר סיימון פאליק , ירושלים,4 בנובמבר 2023/אתר רשמי, אילן פיגנבוים
מחאה לשחרור החטופים מול בית המיליארדר סיימון פאליק , ירושלים,4 בנובמבר 2023. אילן פיגנבוים, אתר רשמי
מחאה לשחרור החטופים מול בית המיליארדר סיימון פאליק , ירושלים,4 בנובמבר 2023/אתר רשמי, אילן פיגנבוים

"אני מוצאת עצמי מתחננת כאם, אני בגיהנום"

הדס קלדרון מניר עוז, ששני ילדיה סהר וארז ואביהם חטופים, נאמה: "אני מוצאת עצמי מתחננת כאם ופונה לליבכם. הבית שלי עבר הכחדה, טבח, שואה. רבע מהקיבוץ נחרב. בתינו נשרפו עד כלות. פליטים בארצנו. החל מאותו יום אני בגיהנום. הסיוט לא נגמר כבר חודש. בכל יום אני קמה למלחמה. חמישה מבני משפחתי נחטפו באכזריות בפיג'מה ממיטתם, וכך נעלמו מחיי באחת לזמן לא ידוע שנראה כמו נצח. לפני זמן קצר עדכנו אותנו שאמי בת השמונים כבר לא בין החיים. אני שומעת את הבן שלי צועק: 'אמא תצילי אותי'".

זהבה אשל, סבתה של התצפיתנית רוני אשל שנחטפה, אמרה על נכדתה: "היא הנעדרת היחידה מנחל עוז, חיילת מסורה. כל החיילות שם היו מסורות. תקף אותן אסון על ידי בני בליעל. אמרתי לה, רוניל'ה, מתי נוכל להיפגש? היא ענתה, בחול המועד סוכות אני באה אלייך? נעשה יום כיף. חיכיתי לה, והיא לא באה".

"אנחנו רוצים לחבק ולהריח אותה. אני לא יכולה לשכוח את הריח שלה. היא הבטיחה שניפגש בסוכות. היא התריעה שיש פעילות חשודה. לא רק היא, כל החברות שלה. העבירו את זה, לאוזניים ערלות. אני מקווה שתחזור".

גל הירש במטה החטופים והנעדרים. אורי סלע, מערכת וואלה
התקבל בצעקות. הירש בהפגנת משפחות החטופים/מערכת וואלה, אורי סלע
מפגן תמיכה במשפחות החטופים, הקריה, תל אביב. 28 באוקטובר 2023. ניב אהרונסון
עצרת ההזדהות עם משפחות החטופים, שבת שעברה/ניב אהרונסון

מוקדם יותר היום, למחאת משפחות החטופים שהתקיימה בכיכר הגיע גם הממונה על הטיפול בסוגיית החטופים והנעדרים גל הירש, שהתקבל בקריאות "ביזיון" ו-"בושה" - וספג ביקורת קשה על התנהלות הממשלה בנושא שחרור החטופים.

במהלך ההפגנה, מסרו משפחות החטופים כי ישנו הלילה במאהל שהקימו מול שער שאול של בסיס הקריה, וכן כי לא יחזרו לבתיהם עד שכלל הישראלים ששבויים בידי חמאס לא יוחזרו. "אני כבר חודש מחוץ לבית, ארבעה שבועות בדיוק לא חזרתי הביתה", אומרת מירב לשם גונן, אמה של רומי גונן שנחטפה לעזה, בעודה נערכת ללילה הראשון במאהל, "היום אנחנו פותחים את המקום המדהים הזה, עם כל האהבה של עם ישראל. אנחנו מתכוונים לא לחזור הביתה עד שהם יחזרו הביתה. אנחנו מזמינים את כולם להיות איתנו פה, כדי לוודא שכולם מבינים שכל ישראל ערבים זה לזה, וכולנו ביחד נביא אותם חזרה הביתה, את כל 241 החטופים שנמצאים בעזה. אנחנו נהיה פה כל יום וכל לילה עד שהם יחזרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully