וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי נ"ט זוהה לעבר מרחב מטולה; צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בלבנון

כתבי וואלה!

עודכן לאחרונה: 5.11.2023 / 0:05

ביידן ענה "כן" כשנשאל אם יש התקדמות במגעים להפוגה הומניטרית בעזה. רקטה נפלה בשטח פתוח בנס ציונה. דובר צה"ל: נמשיך להעמיק את ההישגים בעזה. אלפים בהפגנה ליד מוזיאון תל אביב. המשטרה פזרה הפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים למען החטופים

תיעוד פעילות כוחות צה"ל בעזה 4.11.23/דובר צה"ל

23:45 - ביידן: יש התקדמות במו"מ על הפסקת אש הומניטרית בעזה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן השיב הערב "כן" כאשר נשאל על ידי כתבים אם יש התקדמות במאמץ להגיע להפסקת אש הומניטרית בעזה.

23:27 - צה"ל תקף תשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון

מטוסי קרב של צה"ל תקפו מוקדם יותר הערב תשתיות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון, לאחר שזוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר שטח מדינת ישראל. לא זוהו נפילות בשטחנו. בנוסף, זוהה ירי נ"ט לעבר מרחב מטולה, אין נפגעים.

22:40 המוסד בהודעה חריגה: רק ראש המוסד מוסמך לנהל מו"מ על החטופים

המוסד פירסם הערב הודעה חריגה שמבהירה כי ראש המוסד הוא הגורם המוסמך היחיד לנהל משא ומתן על החטופים והנעדרים בעזה. בהודעה שנמסרה באמצעות משרד ראש הממשלה נכתב כי "יש רק ציר רשמי אחד שמנהל את שחרור החטופים. כל גורם אחר הטוען שיש לו קשר לכך אינו מוסמך לעשות זאת". לפי גורמים במשרד ראש הממשלה, ההודעה פורסמה בשל פעילות של "דמויות שונות בארץ ובעולם שמנסות להתערב בתיווך ופוגעות בפעילות".

ההודעה פורסמה זמן קצר לאחר ראיון בחדשות 12 של ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, שבשבועות האחרונים פועל מול מנהיגים במדינות המפרץ ומדינות נוספות בסוגיית החטופים והנעדרים וסוגיות נוספות, הנוגעות ליום שאחרי המלחמה ברצועת עזה. הוא גם נפגש בקביעות עם משפחות החטופים והנעדרים ומתראיין על פעילותו בכלי התקשורת, שם הוא אומר כי הוא פועל ברשות וסמכות ראש הממשלה וכי יש לו תפקיד מוגדר.

בראיון בחדשות 12 הערב כהן אמר כי הוא "מתואם באופן מלא עם ראש המוסד וממשיכים מנסים לאתר הזדמנויות מבצעיות-מודיעיניות לשחרור חטופים". זמן קצר לאחר מכן המוסד פירסם את הודעת ההבהרה החריגה.

הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, 4 בנובמבר 2023. רויטרס
הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, הערב/רויטרס

22:18 - המטח על גוש דן: רקטה נפלה בשטח פתוח בנס ציונה

ממד"א נמסר הערב (שבת) כי התקבלו דיווחים על נפילת רקטה בשטח פתוח בנס ציונה. הדיווחים נבדקים.

נפילה בשטח פתוח סמוך לנס ציונה. 4.11.2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילת הרקטה בנס ציונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה לשחרור החטופים בתל אביב, 4 בנובמבר 2023. רויטרס
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב/רויטרס

22:10 - המטח למרכז ולשפלה: אין דיווחים על נפגעים

ממד"א וממשטרת ישראל נמסר הערב בעקבות מטח הרקטות לעבר גוש דן והשפלה כי בשלב זה לא דווח על נפגעים. המשטרה מבצעת סריקות כדי לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה.

22:00 - מטח כבד של רקטות לעבר גוש דן והשפלה

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בחולון, בת ים, לוד, רמלה, ראשון לציון ויישובים נוספים בשפלה. תושבים דווחו על מספר רב של פיצוצים באזור ראשון לציון ומודיעין.

יירוט רקטה בשמי מודיעין, 4 בנובמבר 2023. ביני אשכנזי, אתר רשמי
יירוט רקטה בשמי מודיעין/אתר רשמי, ביני אשכנזי

21:27 - רקטה פגעה בבית מגורים בשדרות, אין נפגעים

עיריית שדרות הודיעה שרקטה שנורתה במטח האחרון לעבר העיר פגעה בבית מגורים פגיעה ישירה. לא דווח על נפגעים בגוף, אך נגרם נזק לרכוש.

21:50 - גבר כבן 30 נפצע בינוני בגליל, ככל הנראה מרסיס יירוט

גבר בן 30 נפצע הערב בינוני, ככל הנראה מרסיס יירוט בגליל העליון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים זיו.

21:03 - התרעות נשמעו באזור עוטף עזה

20:54 - דו"צ: "נמשיך להעמיק את ההישגים ברצועה הלילה ובימים הקרובים"

דובר צה"ל אמר הערב בהצהרה: "נמשיך להעמיק את ההישגים שלנו בתוך הרצועה הלילה ובימים הקרובים". הוא ציין את היירוט של מערכת ה"חץ" בערבה, ואמר שמדובר ביירוט מוצלח.

20:53 - התרעות נשמעו באזור אשקלון ועוטף עזה

20:20 הלימודים בכיתות י"א-י"ב באשדוד ישובו מחר לסדרם

ראש העיר אשדוד יחיאל לסרי הודיע הערב לתושבי העיר כי כיתות י"א וי"ב יחזרו החל ממחר ללימודים רגילים בבתי הספר העירוניים. "הם מספיק בוגרים, ויוכלו להתמודד היטב כמונו המבוגרים, עם אזעקות בדרך, או בבית הספר, ועם כל התפתחות לא צפויה", כתב לסרי. בנוסף, החל ממחר, יתחילו לפעול מסגרות פרטניות בחינוך המיוחד.

לסרי הוסיף: "הורים יקרים, אנחנו מודעים לכך, שחלק מכם, תומכים במהלך ומעוניינים בו, וחלק חוששים ממנו. טבעי ומובן לחלוטין. יהיו הורים שישלחו את הילדים ללמידה הפיזית בבית הספר, ויהיו הורים שיעדיפו את הלמידה מרחוק בבית".

20:05 - אלפים בהפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב

אלפי משתתפים בעצרת התמיכה במשפחות החטופים והנעדרים ברחבת מוזיאון תל אביב - "כיכר החטופים". המפגינים מניפים שלטים עם תמונות החטופים, שמותיהם וגילם, לצד הכיתוב "Bring them home now". חלקם אוחזים בדגלי ישראל. הרחובות סמוכים נחסמו לתנועה על ידי המשטרה

הפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים למען שחרור חטופים, 4 בנובמבר 2023. רויטרס
המשטרה מפזרת את ההפגנה מול מעון ראש הממשלה בירושלים/רויטרס

20:00 - צה"ל פרסם את השיחה האחרונה של סא"ל חבקה בקשר

צה"ל פרסם הערב את קולות הקשר מהשיחה האחרונה של מפקד גדוד 53 בגולני סא"ל סלמאן חבקה עם מפקד גדוד 13. חבקה נפל ביום רביעי, 2 בנובמבר, לאחר קרב קשה בצפון הרצועה. הוא חבר למפקד גדוד 13 שניהל יחד איתו את הקרב. "אני חילצתי אותך ועכשיו אתה באת לעזור לי", נשמע מג"ד 13 אומר לחבקה בקשר.

השיחה האחרונה של סא"ל סלמאן חבקה ז"ל בקשר עם מפקד גדוד 13 של גולני

השיחה האחרונה: מפקד גדוד 53, סגן-אלוף סלמאן חבקה ז"ל, נהרג בקרב לחילוץ מפקד גדוד 13 של חטיבת גולני/דובר צה"ל

19:32 - הותרו לפרסום שמות ארבעה לוחמי צה"ל שנפלו בעזה

הערב הותרו לפרסום שמות ארבעה חיילי צה"ל שנפלו במלחמה בעזה: רס"ן יהודה נתן כהן, בן 25, משדמות מחולה, מפקד פלוגה בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סמ"ר גלעד נחמיה ניצן, בן 21, משילה, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. סמ"ר יונדב רז לוינשטיין, בן 23, מאילת, לוחם בסיירת גבעתי, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. רס"ר ליאור ארזי, בן 25, מגבעת חיים איחוד, פרמדיק לוחם ביחידת שלדג, נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

19:20 - גלנט: גדודי חמאס סופגים מכות קשות

שר הביטחון יואב גלנט אמר הערב בהצהרה בקריה בתל אביב: "במהלך השבת התנהלו קרבות קשים ברצועה. גמרנו והשלמנו את הכיתור לפני כמה ימים. כוחות צה"ל למעשה נכנסו לשטחים הבנויים. הם משמידים תשתיות, חדר קשר, בונקרים, מנהרות ומפעילים את מלוא העצמה של צה"ל שתוקף מהאוויר מהים והיבשה. הלחימה מתקדמת היטב, מחבלים רבים מחוסלים".

גלנט הוסיף: "גדודי החמאס סופגים מכות קשות ואנחנו מפרקים גדוד אחרי גדוד. המסגרות הגדודיות של החמאס הולכות ומתפרקות. 12 מפקדי גדודים של חמאס חוסלו והיד עוד נטויה. נגיע לכולם, לשרשרת הפיקוד ולמפקדים שבשטח. אנחנו נגיע לצמרת חמאס. נגיע ליחיא סינואר ונחסל אותו".

19:14 - חקירת מחבל חמאס הובילה לתקיפת מטרות בעזה

שב"כ וצה"ל מסרו הערב כי מידע שהתקבל מחקירת מחבל חמאס הוביל לתקיפת תשתית טרור בצפון הרצועה. מטוסי קרב תקפו מוקדם יותר היום תשתית טרור של חמאס שמוקמה על גג מבנה. בנוסף, בסמוך למבנה אותר פיר שהותקף והושמד. המידע אודות תשתית הטרור והפיר התקבל כחלק מחקירות השב"כ ובזכות הפעולה הקרקעית של צה"ל בשטח רצועת עזה. בנוסף, בהכוונה מודיעינית של אמ"ן ושב"כ ולאחר זיהוי ירי מהמרחב הותקף מבנה שממנו נוהלה לחימה כנגד הכוחות. לוחמי נח"ל, הנדסה ושריון ניהלו קרב עם המחבלים וחיסלו אותם. במרחב זוהה גם פיר מנהרה על ידי הלוחמים וכן אותרו חומרי מודיעין ואמצעי לחימה.

19:00 - דו"צ: 200 ממבצעי הטבח בדרום מתחבאים בביה"ח שיפא

דובר צה"ל מסר הערב כי כ-200 מחבלים שלקחו חלק בטבח בשבת השחורה ברחו, ומסתתרים בבית החולים שיפא בעזה. עוד אמר הדובר כי חיזבאללה עשה היום שימוש ברקטות מסוג בורקאן, בעלות ראש נפץ קרבי במשקל של מאות קילוגרמים.

18:59 - המשטרה מפזרת הפגנה מול מעון רה"מ, מכת"זית במקום

מאות מפגינים מתאספים סמוך למעון רה"מ ברחוב עזה בירושלים במחאה על תפקוד הממשלה ורה"מ ובדרישה שיתפטר. כוחות משטרה רבים בסיוע פרשים במקום ועימותים ראשונים נרשמו כשהמפגינים ניסו לפרוץ גדר לפני זמן קצר. הפרשים מנסים לפזר את ההפגנה, שהוכרזה כלא חוקית. מכת"זית נמצאת במקום.

18:50 - מאות מפגינים בצומת כרכור למען השבת החטופים

מאות מפגינים הגיעו הערב לצומת כרכור, להפגנה למען השבת החטופים מעזה. המפגינים אחזו בשלטים שעליהם תמונות של החטופים.

מפגינים בצומת כרכור למען השבת החטופים, 4 בנובמבר 2023. ללא קרדיט, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה למען השבת החטופים בצומת כרכור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא קרדיט

18:45 הרמטכ"ל ללוחמים בעזה: מבין שזה מורכב, גאה מאוד באנשים

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אמר היום בעת הערכת מצב שקיים עם הלוחמים בעזה: "תזכרו שבשבת לפני ארבעה שבועות קרו דברים נוראים. זה הולך איתנו קדימה, זה דבר שצריך לדעת שאנחנו מודעים לזה שהוא נעלם. אני מפרגן כאן גם לחטיבות האש, לאיסוף המקומי, חיל האוויר ולמפקדים שלו ולעבודה של המפקדים בתיאום הזה. אני מבין שזה מורכב, לכו תעזרו לאנשים ללמוד, חזקו את הרוח, אני יודע שהיא מאוד חזקה. גאה מאוד באנשים, גאה בכם.

הרמטכ"ל בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה

הרמטכ״ל בהערכת מצב עם הלוחמים בעזה: ״חזקו את הרוח, גאה בכם״/דובר צה"ל

18:24 - אותרה נפילה בשדרות, אין נפגעים

עיריית שדרות הודיעה הערב שרקטה נפלה בשטח ציבורי בעיר. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק.

18:01 - אזעקות נשמעו בשדרות וביישובי עוטף עזה

17:55 - מחאה למען שחרור החטופים בכמה ערים בארץ

במקביל לעצרת למען שחרור החטופים המתקיימת הערב בתל אביב, מחאות לשחרור החטופים מרצועת עזה נערכות גם מול בית המיליארדר סיימון פאליק בירושלים, שם מתגורר ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכן בצומת העוגן. בהמשך הערב צפויות הפגנות גם בחיפה, בירושלים ובבאר שבע.

הפגנה בירושלים למען שחרור החטופים, 4 בנובמבר 2023. אילן פיגנבוים, אתר רשמי
הפגנה למען שחרור החטופים בירושלים/אתר רשמי, אילן פיגנבוים

17:46 - הרקטה ששוגרה לערבה יורטה על ידי מערכת החץ

צה"ל הודיע הערב שזיהה שיגור של רקטה על ידי חמאס מעזה לעבר הערבה. הרקטה יורטה על ידי מערכת החץ.

17:37 - משרד החוץ: החזרת השגריר הטורקי היא צעד נוסף של התייצבות לצד חמאס

דובר משרד החוץ פרסם הערב הודעה שבה נאמר כי החלטת ממשלת טורקיה להחזיר את השגריר להתייעצויות בזמן שמדינת ישראל נמצאת במלחמת הגנה עצמית שנכפתה עליה, היא צעד נוסף של נשיא טורקיה המתייצב לצד חמאס.

17:30 - חמאס תקף כוח צה"ל שפתח ציר הומניטרי לתושבי עזה

דובר צה"ל הודיע היום שארגון חמאס תקף כוח של צה"ל בשעה שעסק בפתיחת ציר הומניטרי לטובת תושבי הרצועה. דובר צה"ל בערבית עדכן מוקדם יותר היום כי בין השעות 13:00-16:00 ציר "צאלח אלדין" שבעזה ישמש למעבר הומניטרי לתושבי צפון הרצועה שטרם נעו דרומה למען שמירה על ביטחונם. ארגון הטרור חמאס ניצל את חלון ההזדמנויות ההומניטרי שצה"ל העניק לתושבי עזה ומחבלי הארגון תקפו בירי מרגמות וטילי נ"ט את כוחות צה"ל שהגיעו לציר ועסקו בפתיחתו, זאת על מנת למנוע את פתיחתו לתנועת תושבי הרצועה. באירוע זה אין נפגעים לכוחותינו.

ההוכחה שחמאס תקף את כוח צה"ל בעת פתיחת ציר הומניטרי

ההוכחה שחמאס ביצע תקיפה על ציר הומניטרי/דובר צה"ל
שיגורי חמאס לעבר הציר ההומניטרי, 4 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
תקיפת חמאס לעבר הציר ההומניטרי/דובר צה"ל
שיגורי חמאס לעבר הציר ההומניטרי, 4 בנובמבר 2023. דובר צה"ל
שיגורי חמאס לעבר הציר ההומניטרי, 4 בנובמבר 2023/דובר צה"ל

17:25 - בלינקן - הפסקת אש תאפשר לחמאס להשתקם ולתקוף שוב

שר החוץ של ארצות הברית אמר היום בתום שיחה עם שרים ממדינות ערב כי הפסקת אש בעת הזו תשאיר את חמאס במקומו, ותאפשר לו לשקם את יכולותיו ולבצע שוב מתקפות נגד ישראל.

17:14 - חמאס טוען ששיגר רקטה ארוכת טווח לאילת

ארגון חמאס טען היום ששיגר רקטה ארוכת טווח לעבר העיר אילת.

17:05 - אזעקות באזור הערבה

התרעות הופעלו היום באזור הערבה, מצפון לאילת. ממד"א נמסר כי עד כה לא דווח על נפילות או נפגעים.

17:05 - בלינקן שוחח עם ראש ממשלת קטר על שחרור החטופים

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן שוחח היום עם ראש ממשלת קטר על שחרור החטופים. בלינקן נפגש עם כמה שרים ממדינות ערב, ובתום הפגישה הצהיר שכולם מבינים שלא ניתן יהיה לחזור לסטטוס-סקוו שקדם למתקפת חמאס. בהצהרה שמסר אמר בלינקן כי 100 משאיות סיוע נכנסות לעזה מדי יום, וזה לא מספיק כלל. לדבריו, על ישראל לעשות כל שביכולתה למנוע פגיעה באזרחים.

16:12 - קטר - המשך ההפגזות בעזה מקשה על התיווך לשחרור החטופים

משרד החוץ של קטר אמר היום כי המדינה ממשיכה במאמצי התיווך עם חמאס, אך המשך ההפגזות של ישראל בעזה מקשה על שחרור החטופים. שר החוץ של קטר אמר את הדברים בעת פגישה עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן.

16:01 - גלנט: "אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון"

שר הביטחון יואב גלנט הגיעה היום (שבת) להערכת מצב במפקדת אוגדה 146 והעביר מסר ישיר לנסראללה בעקבות נאומו אתמול: "הטעות של סינוואר חרצה את גורל חמאס ועזה, אם נסראללה יעשה טעות הוא יחרוץ את גורל לבנון".

16:00 - אזעקות נשמעו באזור אשדוד ואשקלון

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות באזור אשדוד, אשקלון וניצנים.

15:46 - פצוע קל בפיגוע ירי בשומרון

15:45 - בכירים אמריקנים: בלינקן הביע דאגה מקיזוז כספי המיסים לפלסטינים

שר החוץ של ארה"ב טוני בלינקן הביע דאגה במהלך שיחותיו בתל אביב אתמול מהחלטת הקבינט לקזז חלק מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, כך אמרו בכירים אמריקנים.

14:55 - בשל המלחמה, משרד החוץ הטורקי הודיע על החזרת השגריר בישראל

משרד החוץ הטורקי הודיע על החזרת השגריר בתל אביב להתייעצויות באנקרה בשל המלחמה בעזה. בהודעת משרד החוץ הטורקי נמסר כי השגריר מוחזר להתייעצויות "לנוכח הטרגדיה ההומניטארית בעזה שנגרמת בשל המשך ההתקפות הישראליות נגד אזרחים וסירובה של ישראל להפסקת אש"

13:29 - גל הירש שוחח בכיכר החטופים עם המשפחות

גל הירש הגיע לכיכר החטופים והנעדרים כדי לשוחח עם בני משפחות, וגורש בצעקות: "בושה של נציגים, הביתה, איפה אתם? ביזיון".

צפו: גל הירש מגורש בצעקות מכיכר החטופים

בווידאו: גל הירש גורש בצעקות על ידי בני משפחות החטופים/ליזי שאנן

13:11 - צה"ל קורא לתושבי צפון הרצועה לנוע דרומה

צה"ל קורא לתושבים בצפון הרצועה לנוע דרומה ומודיע על מעבר בטוח למשך שלוש שעות, מ-13:00 עד 16:00.

13:00 - מנטרול מטענים ועד השמדת מנהרות: תיעוד לוחמי הנדסה קרבית ברצועה

לאורך ימי הלחימה ברצועת עזה כוחות הנדסה פרצו צירים, טיהרו מרחבים ממטעני חבלה וסיכלו תשתיות טרור וחוליות מחבלים שנמצאו בשטח. כמו כן, כוחות הנדסה וחי"ר בפיקוד חטיבה 460 איתרו והשמידו מתחמי לחימה ששימשו לתכנון ולהוצאת פעולות טרור.

צפו בפעילות של לוחמי הנדסה קרבית בעזה

בווידאו: תיעוד פעילות לוחמי ההנדסה ברצועה/צילום: דו"צ

12:33 - ארדואן: "פלסטין חייבת להיות חלק ממדינה עצמאית"

נשיא טורקיה, רג'יב ארדואן, התייחס גם היום למלחמה בעזה: "אחרי שהכול ייגמר, פלסטין חייבת להיות חלק ממדינה עצמאית. אם ישראל לא תפסיק, האמון במערכת הגלובלית פשוט ייעלם ויהיה עליה לשאת באחריות לפשעים והפרת זכויות אדם". עוד הודיע ארדואן כי נשיא איראן, אבראהים ראיסי, יגיע לביקור בטורקיה בסוף החודש.

12:31 - דיווחים על תקיפות נרחבות בדרום לבנון

בווידאו: דיווחים על תקיפות נרחבות בדרום לבנון/מערכת וואלה!

12:13 - הפלסטינים טוענים: "לפחות 15 נהרגו בתקיפה של חיל האוויר בג'בליה"

על פי דיווח פלסטיני, לפחות 15 נהרגו בתקיפה של חיל האוויר על בית ספר של האו"ם במחנה הפליטים ג'בליה. "עוד עשרות נפצעו, כשמספר ההרוגים צפוי לגדול באופן משמעותי", נכתב בדיווח.

11:32 - נציג ארה"ב הכריז: "ישנה הסכמה להכניס דלק לרצועה"

שליח ארה"ב לאזור, דייויד סטרפילד, ציין כי "ישנה הסכמה להכניס דלק נוסף לרצועה אחרי שהאספקה הנוכחית תסתיים".

11:01 - אזעקות נשמעו בגליל העליון

אחרי האזעקות שנשמעו בעוטף עזה, גם בצפון הופעלו התרעות צבע אדום - במלכיה ובדישון שבגליל העליון. בעקבות הירי, כל השוהים במלכיה ודישון התבקשו להיכנס למרחבים מוגנים, בעוד שהצירים אל הרכס נסגרו.

נזקי תקיפות צה"ל ברצועת עזה
4.11.23. רויטרס
נזקי תקיפות צה"ל ברצועת עזה 4.11.23/רויטרס
מחנה הפליטים ג'בליה אחרי תקיפת צה"ל
4.11.23. רויטרס
מחנה הפליטים ג'בליה אחרי תקיפת צה"ל 4.11.23/רויטרס

10:53 - אחרי 13 שעות ללא ירי: אזעקות נשמעו בעוטף עזה

ירי ראשון אחרי 13 שעות: אזעקות נשמעו כעת בעוטף עזה.

10:51 - מספר שיגורים זוהו מלבנון, אין דיווחים על נפגעים

צה"ל הודיע כי לפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל במרחב דבורנית ובמרחב יקינטון. אין דיווח על נפגעים, כוחות צה"ל תוקפים את מקורות הירי.

תיעוד הפעילות הקרקעית של לוחמי צה"ל,חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות של חמאס. דובר צה"ל
השיבו אש בצפון. חיילי צה"ל/דובר צה"ל

10:38 - ירי בוצע לכיוון מוצב ברכס חניתה

צה"ל משיב אש תותחים באזור הצפון, אחרי שירי בוצע לכיוון מוצב ברכס חניתה. נפילות אותרו באזור ראש הנקרה וחניתה.

10:01 - ראש ממשלת לבנון נפגש עם בלינקן וקרא להפסקת אש

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הדגיש בפניו של שר החוץ של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, את מחויבותה של ארצו לתיאום עם יוניפי"ל וליישום החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם, ברקע הלחימה בין ישראל לחיזבאללה שנמשכת כבר חודש. לפי סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון, בפגישתם בעמאן, שנערכה יום לאחר נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שאיים להרחיב את הלחימה נגד ישראל, קרא מיקאתי לארצות הברית לפעול להפסקת אש בעזה ו"התוקפנות של ישראל בדרום לבנון".

שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן בדרך לישראל, 2 בנובמבר 23. רויטרס
נפגש עם ראש ממשלת לבנון. בלינקן/רויטרס

9:22 - אזעקה נשמעה באילת, דו"צ: "מדובר בהתרעת שווא"

הבוקר נשמעה אזעקה באילת, אך דובר צה"ל, דניאל הגרי, מיהר להרגיע: "בהמשך לדיווח הראשוני, מערכות צה"ל זיהו מטרה חשודה שהתקרבה לשטח מדינת ישראל. לאחר תחקור, מדובר בהתרעת שווא".

9:21 - חיל האוויר תקף את ביתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה, שנמצא בקטאר

חיל האוויר תקף את ביתו של מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה במחנה הפליטים שאטי בעזה - כך דיווחה רשת אל-ג'זירה. הנייה לא נמצא ברצועה, אלא שוהה בקטאר.

9:15 - צה"ל חיסל שתי חוליות מחבלים בגבול הצפון

צה"ל פגע הלילה במחבל בשטח הלבנוני מול שלומי. בנוסף לכך, נפגעה חוליית נ"ט מול יפתח, ובשעות האחרונות סיכלו כוחות פיקוד הצפון בסיוע חיל האוויר שתי חוליות מחבלים מול ראש הנקרה ומול עירון.
חרף הדריכות של ישראל לקראת נאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אתמול בצוהריים, במהלכו איים, התריע מפני מתקפת מנע ישראל ואף שיקר לגבי כמה תיאורים, הזהירו גורמים בכירים במערכת הביטחון: "נשמרת כוננות גבוהה של צה"ל בגבול לבנון וההיערכות מול חיזבאללה. אין שאננות ואנחנו לא מתרשמים מהלוחמה הפסיכולוגית. אם חיזבאללה ינסה להפתיע הוא יופתע בעצמו". עוד אמר הגורם הבכיר: "אין כוונה לישראל להחריף את המצב בגבול. אבל כל מי שיתקרב אל הגבול לאיים עלינו ייהרג. לא נשלים עם התוקפנות של חיזבאללה".

יצוין, כי גורמים במערכת הביטחון הדגישו כי חיזבאללה מסוגל להפעיל מחבלים פלסטינים במסגרת הכוחות שאימן בשנים האחרונות לאורך הגבול הישראלי, אותם הוא הציב אותם במתחמי הלחימה שלו סמוך לכפרים. עד כה נהרגו פחות מעשרה מחבלים פלסטינים.

9:06 - כוחות צה"ל התקדמו לתוך עזה: "נערכים לפעולה הנדסית גדולה"

במהלך הלילה התקדמו כוחות צה"ל לכיוון לב העיר עזה והרחיבו את השליטה תוך כדי תקיפת מוצבי חמאס, ומחבלים חמושים שנעו בין מבנים. במקביל החלו כוחות הנדסה להשמיד פירי מנהרות, חמ"לים תת-קרקעיים, ועמדות מסוגים שונים. "יש פירים שאנחנו מקריסים ויש תוואי תת קרקע שלפי החלטות מפקדים אנחנו חוקרים בשיטות שונות". הסביר קצין בכיר במילואים, "יש מערכה הנדסית שלמה לשלול מהחמאס יכולות ולמנוע ממנו לחזור למקומות בהם צה"ל נמצא. אנחנו נערכים לפעולה ההנדסית הגדולה בלב עזה. צה"ל נערך לפרק את המתחמים בכמה דרכים".

8:05 - הפעילות הקרקעית נמשכת; צה"ל חיסל מחבלים והשמיד תשתיות של חמאס

צה"ל הודיע הבוקר כי במהלך היממה האחרונה פעלו לוחמי חי"ר ושריון בפיקוד חטיבה 460 בצפון רצועת עזה, באיזור ממנו זוהו ניסיונות רבים לתקוף את הכוחות באמצעות פירי מנהרות ומתחמים צבאיים.
הכוחות חיסלו מחבלים באזור, חשפו פירי מנהרות ואיתרו אמצעי לחימה של הארגון.

באחד מהקרבות אתמול, נלחמו לוחמי חי"ר ושריון ב-15 מחבלים בצפון הרצועה. הלוחמים חיסלו מספר מחבלים והכווינו טנקים שהשמידו שלוש עמדות תצפית של חמאס.

כמו כן, במהלך פשיטה ממוקדת בדרום רצועת עזה, כוחות שריון והנדסה בפיקוד אוגדת עזה פעלו למיפוי מבנים ונטרול מטענים. במהלך הפעילות, נתקלו הכוחות בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה. בתגובה, ביצעו הלוחמים ירי פגזים לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

תיעוד הפעילות הקרקעית של לוחמי צה"ל,חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות של חמאס. דובר צה"ל
תיעוד הפעילות הקרקעית של לוחמי צה"ל,חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות של חמאס/דובר צה"ל
תיעוד הפעילות הקרקעית של לוחמי צה"ל,חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות של חמאס. דובר צה"ל
תיעוד הפעילות הקרקעית של לוחמי צה"ל,חיסלו מחבלים והשמידו תשתיות של חמאס/דובר צה"ל

7:15 - צה"ל תוקף בצפון רצועת עזה

חיל האוויר תקף לפני זמן קצר מבנים בשג'עאיה שבצפון רצועת עזה. לפני כשעה צה"ל תקף מבנה בלב חאן יונס. הפלסטינים מדווחים על הרוג אחד לפחות.

01:31 - מגעים אינטסיביים להשבת החטופים

בכיר בבית הלבן אמר כי מתנהלים מגעים אינטנסיביים לגבי החטופים, "זה קשה מאוד. לוקח הרבה מאוד זמן. יש מגעים רציניים אבל אין הסכם עדיין", אמר הבכיר בבית הלבן. לדבריו אם יושג הסכם בנושא החטופים יהיה צורך בהפוגה משמעותית בלחימה כדי לאפשר את יציאת החטופים מהרצועה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא דברים בנורת'פילד, מינסוטה, 1 בנובמבר 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
מתנגד להחלטת הקבינט מיום חמישי. ביידן/עיבוד תמונה, רויטרס

01:28 - הבית הלבן: "חמאס מנסה למלט את אנשיו דרך מעבר רפיח"

בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים כי הוצאת הפצועים והאזרחים הזרים מעזה התעכבה כיוון שחמאס ניסה להוציא כמה מלוחמיו שנפצעו לטיפול במצרים. "שליש מהאנשים שהיו ברשימה שחמאס הגיש התבררו כלוחמי חמאס", אמר הבכיר בבית הלבן.

01:08 - הבית הלבן: "הרשות הפלסטינית היא אויבת של חמאס, זה לא הזמן למנוע ממנה כספים"

ממשל ביידן מתנגד להחלטת הקבינט מיום חמישי לקזז חלק מכספי המיסים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית. בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים כי "זה לא הזמן למנוע כספים מהרשות הפלסטינית - צריך לעשות את ההיפך". הבכיר בבית הלבן ציין כי יש לנקוט בצעדים שיגבירו את היציבות בגדה המערבית. "חמאס הוא האויב של הרשות הפלסטינית - זו דעתנו", אמר הבכיר בבית הלבן.

כוח שריון בעזה. רויטרס
כוח שריון בעזה/רויטרס

21:45 - דיווח: צרפת הגיבה "בתדהמה" על הפצצת מרכז תרבות צרפת בעזה

משרד החוץ הצרפתי אמר היום כי הוא קיבל "בתדהמה" את הדיווח על הפצצת מרכז התרבות הצרפתי בעזה לפני כמה ימים. שרת החוץ הצרפתית קתרין קולונה אמרה שהיא דרשה מישראל הסבר למעשה. "אנחנו מבקשים להבין מדוע מרכז תרבות צרפתי משמש מטרה להפצצה ישראלית. לשם כך יצרנו קשר עם עמיתינו הישראלים", נאמר בהודעתה.

21:35 - מד"א: לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים במטח הרקטות למרכז

בהמשך לאזעקות בדקות האחרונות בגזרת גוש דן והשפלה הערב, נמסר ממד"א כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפילות או נפגעים.

21:28 - אזעקות נשמעו בגוש דן

אזעקות נשמעו בדקות האחרונות בתל אביב, בת ים, חולון ובאזור השפלה - לוד, רמלה, בן שמן ויישובים נוספים.

תיעוד יירוט רקטות במטח לגוש דן

בווידאו: מטח בגוש דן/צילום: ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully