וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלון לתושבים שהיו במוקד המתקפה: "באיזה תנאים תחזרו לגור בעוטף?"

עודכן לאחרונה: 4.11.2023 / 12:38

חודש אחרי הטבח ביישובי הדרום ופרוץ המלחמה, תושבי מועצה אזורית אשכול, שחטפה את המכה הקשה ביותר, מתבקשים לענות על שאלות בנוגע לכוונה שלהם להמשיך לגור באזור

ההרס בזירת הטבח בקיבוץ בארי. 17באוקטובר 2023. רויטרס | רונן זבולון, עיבוד תמונה
ההרס בזירת הטבח בקיבוץ בארי. 17באוקטובר 2023/עיבוד תמונה, רויטרס | רונן זבולון

חודש לאחר מתקפת הפתע של ארגון הטרור חמאס על ישראל ופרוץ מלחמת חרבות ברזל, מועצה אזורית אשכול שלחה אתמול (שישי) שאלון קצר לתושבים, שספגו אבדות קשות ונאלצו לעזוב את בתיהם. "בעזרת השאלון נוכל לפנות לכל מקבלי ההחלטות, בכל רובד, עם הרצון שלנו שצריך וחייב להתממש", לשון המסר לתושבים.

בשאלון נדרשו התושבים לדרג משפטים בין 1 (לא מסכים בכלל) ל-5 (מסכים מאוד). למשל: "עד שיהיה בטוח בישוב שלי, נרצה לגור בישוב מארח באשכול שיאפשר לקיים חיי קהילה בישוב, כולל גנים, חגים, חוגים ומסגרת חינוך", וגם: "במידה ותהיה רצועת בטחון של 4 ק"מ (קו הפצמר"ים), נרצה לחזור לישוב".

אחד הבתים שנשרפו והושחתו, קיבוץ ניר עוז. באדיבות המצולמים
בית שנשרף בניר עוז/באדיבות המצולמים

בנוסף, נשאלו תושבי המועצה האם הם דורשים "שמערכת אבטחת הישובים והמועצה ישודרגו באופן ניכר (כולל אמבולנסים ממוגנים, הקמת לוטר אשכול, כיתות כוננות חמושות היטב)", והאם הם "חוששים שמגורים רחוק מהאזור במשך שנתיים ימנע את חזרת התושבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
השאלון לתושבי המועצה אזורית אשכול. צילום מסך,
השאלון לתושבי המועצה אזורית אשכול/צילום מסך

בחלוף חודש ממדי האסון והטבח ביישובי עוטף עזה מתבהרים. מאות רבות נרצחו בבתיהם, משפחות שלמות נמחקו ועשרות נחטפו לתוך רצועת עזה. מאז, החלה המלחמה, אזרחים טרם קיבלו את הפיצוי המגיע להם, מלונות מחכים לתשלום על שיכון המפונים, ויוזמות פרטיות ממשיכות להאכיל, לצייד ולהסיע את חיילי צה"ל ואת אזרחי הדרום והצפון.

קיבוץ ניר עוז היה מאלה שחטפו את המכה הקשה ביותר - בקיבוץ, הממוקם על גבול עזה מול חאן יונס, התגוררו כ-400 אנשים וכרבע נרצחו או נחטפו במתקפת הטרור של חמאס. שאר חברי הקיבוץ פונו למלון באילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully