וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ראשי מערכות הביטחון הזהירו מפני קיזוז כספים לרשות - השרים התעלמו

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 20:15

הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד וראש אמ"ן התנגדו להחלטת הקבינט לקזז חלק מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. על פי מקורות שמעורים בנושא, ראשי מערכת הביטחון אמרו לשרים כי צעדים אלו עלולים להביא לקריסת מנגנוני הביטחון הפלסטינים ולפתיחת חזית נוספת

בנימין נתניהו בישיבת הקבינט החברתי כלכלי, 31.10.2023/רועי אברהם, לע"מ

ראש השב"כ רונן בר, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש אמ"ן אהרון חילווה ומתאם הפעולות בשטחים רסאן עליאן הביעו כולם התנגדות במהלך ישיבת הקבינט אמש (חמישי) להחלטה לקזז חלק מכספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית, כך לפי שלושה מקורות שמעורים בנושא.

על פי אותם מקורות, ראשי מערכת הביטחון אמרו כי צריך למקד את המאמץ בלחימה בעזה ולהימנע מצעדים שעלולים לערער את הרשות הפלסטינית עוד יותר, וכתוצאה מכך להביא לפתיחת זירה נוספת בגדה המערבית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. 7 באוקטובר 2023. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
החלטת הקבינט - לקזז 100 מיליון דולר בחודש/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראשי מערכת הביטחון הזהירו כי על ישראל לנקוט בצעדים שימנעו קריסה של הרשות הפלסטינית וציינו כי מדובר בקיזוז של כמעט מחצית מכספי המיסים הפלסטינים. "אמרו לשרים שהמהלך הזה עלול לפגוע במנגנוני הביטחון הפלסטינים, שעובדים בשטח בשבועות האחרונים כדי למנוע הסלמה", אמר אחד המקורות.

למרות דברי ראשי מערכת הביטחון, הקבינט החליט לקזז מכספי המיסים הפלסטינים את החלק היחסי שבאמצעותו שילמה הרשות הפלסטינית משכורות לאנשי פת"ח בעזה וכן את חשבונות החשמל והמים. חלק זה עומד על כ-100 מיליון דולר בחודש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הרס בעזה, חברות ברזל, 3 נובמבר 23. רויטרס
עוד הוחלט - 3,200 פועלים פלסטינים יוחזרו לעזה/רויטרס

אתמול, החליט הקבינט המדיני ביטחוני לקזז מכספי הרשות את כל הכספים המיועדים לרצועת עזה. זאת, בנוסף לקיזוז המתבצע על פי חוק של כספים המשולמים למחבלים ולמשפחותיהם. כמו כן, הוחלט להחזיר לרצועה 3,200 פועלים פלסטינים שיצאו ממנה עם אישור ביטחוני ישראלי לעבודה בישראל, ובשלב זה מוחזקים על ידי הצבא בעקבות המלחמה. לפי הערכות במערכת הביטחון, המשימה להחזרתם לרצועה עשויה להתקיים בקרוב, והיא עלולה להיתקל בקשיים בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully