וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה מחבלי חיזבאללה התקרבו לגדר הגבול. תושייה של תצפיתנית אחת מנעה אסון

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 12:11

א', שמתגוררת בקרית שמונה, זיהתה בשעת בוקר מוקדמת תנועה חשודה על הגדר, שהתבררה כחוליית מחבלים חמושים שמנסים לחדור לישראל. היא הפעילה את חיל האוויר, וניתן אישור לירי: "כל השירות חיכיתי לרגע הזה"

בווידאו: ניק קוליוחין מראיין את פרופסור זאב חנין/יח"צ

בגבול הצפון, ומול ניסיונות חיזבאללה לתקוף את ישראל, מערך התצפיתניות שוב גילה תושייה, כשא', המשרתת בגזרה המזרחית בעוצבת הגליל זיהתה חוליית טרור על גדר הגבול שניסתה לחדור לשטח ישראל - והביאה לחיסולה.

היום ה-28 למלחמה - כל העדכונים

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה שיחרר את הרסן לזרוע הצבאית של הארגון, ואישר לשלח אל הגבול הישראלי חוליות מחבלים רבות, ביניהן חוליות חדירה, או כאלה היורות טילי נ"ט, צולפות, משגרות רקטות ופצצות מרגמה ומפעילות רחפנים. בתגובה, צה"ל פגע במעל 50 חוליות טרור בדרום לבנון, והרג מעל ל-60 מחבלים, רובם פעילי חיזבאללה - אותם בתחילה ניסה הארגון השיעי להסתיר מהתקשורת הלבנונית. בצה"ל הדגישו את השילוב הקריטי בין התצפיות - לכוחות האש מהאוויר ומהקרקע. יחד, אומרים בצבא, הם נותנים מענה לתקיפה אופטימלית.

אחת החוליות המסוכנות שניסו לחדור לשטח מדינת ישראל זוהו על ידי א'. "השעה הייתה 06:30 בבוקר. זיהיתי תנועה חשודה בסך. מול מרגליות. עלינו מול חיל האוויר. הם אישרו לי שמדובר בארבעה מחבלים חמושים שמתקרבים אל הגבול. אני ממש רואה אותם פיזית מתקרבים אל הגדר. הכוחות קיבלו אישור לירי והפציצו אותם. מדובר באירוע גדול כי זה על הגדר. חלק מהחוליות בכלל נמצאות עמוק בשטח", סיפרה.

התצפיתניות שראו את הכל מגיע, גם את מותן שלהן (אילוסטרציה). דובר צה"ל
התצפיתניות שראו את הכל מגיע, גם את מותן שלהן (אילוסטרציה)/דובר צה"ל

א', שמתגוררת בקרית שמונה, אמרה כי לתרחיש כזה היא התכוננה כל השירות. "התגייסתי לפני שנתיים, נפצעתי ולכן לא יכולתי ללכת לקרבי. רציתי תפקיד עם משמעות ולכן בחרתי בתפקיד הזה", סיפרה. "כל התפקיד אני מחכה לרגע הזה. יש תחושה של אחריות, קור רוח, התלהבות. מעריכים אותי ויודעים מה אני שווה".

עוד בוואלה!

הורי התצפיתניות מנחל עוז: "הן הכירו את השטח הכי טוב, אבל אמרו להן - 'אתן המודיעין הכי נחות'"

לכתבה המלאה

היא הביעה תמיכה בחברותיה התצפיתניות שפעלו בגבול הדרום ב-7 באוקטובר. "זה מפחיד. גם אנחנו היינו לא רחוק מהגבול. חשבנו על זה שגם לנו זה יכול לקרות. מה שקרה להן זה לא נורמלי. אנחנו מנסות להראות לכל ישראל שיש לנו תפקיד משמעותי", אמרה. "כאב לי שהייתה ביקורת עלינו, כי גם אני חלק מזה. אנחנו מרגישות גאווה למרות הכאב על מה שקרה. אני חושבת שמה שאנחנו עושות בגבול יעלה את המוטיבציה להגיע לכאן. אני לא מאמינה שמה שקרה בגבול עזה יקרה שוב. אני די בטוחה שהרבה בנות יבינו את המשמעות ויבואו לתרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully