וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר במסר מאיים לנסראללה: להקת מטוסי ה"אדיר" נכנסת למלחמה

עודכן לאחרונה: 3.11.2023 / 9:14

כחלק מהיערכות רחבה להידרדרות בגזרת הצפון וכמסר מאיים לחיזבאללה, צה"ל העמיד את מערך מטוסי החמקן (F-35i) בכוננות עליונה והחל ולשלוח אותם למשימות סודיות. גורמים בחיל האוויר מדגישים: יש לו יתרון על כל מטוס אחר באזור, ותוספת "כחול לבן" שהפכה אותו לקטלני במיוחד

הרמטכ"ל באיום על נסראללה: חיל האוויר משתמש במחצית כוחו/רוני כנפו

צה"ל העמיד בכוננות עליונה את מטוסי ה"אדיר" (F-35i), כחלק מהיערכות רחבה להידרדרות בגזרת הצפון וכמסר מאיים לחיזבאללה ושותפיה בלבנון ובסוריה - כך נודע לוואלה. בדומה לדברי הרמטכ"ל הרצי הלוי אתמול, גורמים בחיל האוויר אמרו על רקע החרפת המערכה בגבול לבנון באמצעות שיגורי רקטות והפעלת רחפני נפץ, כי למרות מצב המלחמה הפעיל בכמה גזרות - החיל הפעיל עד כה רק כמחצית מכוחותיו. מטרתה של חלוקת הקשב וכוח האדם של חיל האוויר, היא האפשרות שהגזרה הצפונית תתלקח מאוד.

היום ה-28 למלחמה - כל העדכונים

בחיל האוויר שבעי רצון מהביצוע של טייסת האדיר בהפלת טיל שיוט תוצרת איראן ששוגר מתימן, הרחק מאוד מגבולות המדינה, ומהשתתפות בתקיפות בזירות שונות ביניהן רצועת עזה. עם זאת, גורמים בחיל האוויר הדגישו כי מטוס החמקן רחוק מאוד מלממש את יכולותיו פורצות הדרך.

גורם בכיר בחיל האוויר אמר כי לרוב יש נטייה בעולם לייחס חשיבות עליונה ליכולת החמקנות של המטוס, אך בפועל יש אלמנטים אחרים שמעניקים לו יתרון דרמטי על פני כל מטוס אחר במזרח התיכון.

אף-35i מטוסי האדיר. דובר צה"ל
נכנס למערכה. מטוס ה"אדיר"/דובר צה"ל

"יש לו יכולות חישוב מטורפות, הוא יודע לקלוט מידע עצום ולהתיך אותו כמידע רלוונטי למשימות תקיפה והגנה של כל צה"ל, בגלל כמות סנסורים גדולה מאוד שיש לו", אמר הגורם הבכיר, שהסביר כי התוספת, תוצרת כחול לבן, שיש למטוס האדיר בתחומים שונים, מעניקה לו יתרון משמעותי ויכולות שמפתיעות את צה"ל כל פעם מחדש. כשמשלבים את זה עם יכולותיו שלו, אמר הגורם, "זה הופך אותו להרבה יותר קטלני".

עוד בוואלה!

דובר צה"ל: "ממוקדים בלפרק את החמאס, המושג הפסקת אש לא נמצא על השולחן בכלל"

לכתבה המלאה

לוואלה! נודע כי חיל האוויר החל להפעיל את מטוסי ה"אדיר" באופן המאפשר להם לראות תמונה חדה ורחבה לאיתור מטרות, וכפועל יוצא מזה הם מגדילים את יכולות התקיפה. בנוסף לכך, המטוסים מבצעים משימות נוספות המוגדרות כסודיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully