וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התרעה חלקית הגיעה בלילה שלפני המתקפה. ראשי מערכת הביטחון נמנעו מפעולה כדי לא "לשרוף את המקורות"

עודכן לאחרונה: 2.11.2023 / 9:22

מידע ראשוני על תנועות חשודות ברצועת עזה הובא לידיעת הרמטכ"ל, ראש שב"כ, ראש אמ"ן ומפקד פיקוד דרום. בשיחת ההתייעצות הלילית, הם דנו בצורך למצות את המודיעין, והביעו חשש כי מהלך מחשיד בצד הישראלי יחשוף כיצד הוא התקבל. ההכרעה נדחתה לבוקר, כשהיה כבר מאוחר מדי

בווידאו: הערכת מצב שקיים הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי עם המפקדים והכוחות הלוחמים בדרום/דובר צה"ל

לוואלה! נודע כי בלילה שלפני מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, הגיע לראשי מערכת הביטחון מידע מודיעיני ראשוני וחלקי על התארגנות חשודה ברצועת עזה, אך הם נמנעו מפעולה כמו תגבור של הכוחות או הגברת כוננות כדי לא "לשרוף את המקורות".

היום ה-27 למלחמה - כל העדכונים

המידע הראשוני התקבל בלילה שקדם למלחמה, והצביע על תנועות חשודות בצד הפלסטיני ועל היערכות שהתפרשה בהתחלה כהתארגנות לקראת פיגוע מאוד מתוחם ומצומצם. הוא הובא לידיעת הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ולבסוף נערכה שיחת התייעצות לילית שכללה אותו, את ראש שב"כ רונן בר, ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה, ומפקד פיקוד הדרום האלוף ירון פינקלמן.

המשתתפים דנו על המידע המודיעיני הראשוני שהתקבל. לדברי מקורות ביטחוניים, עיקר המתח בתהליך קבלת ההחלטות נגע לצורך למצות את המידע החלקי מחד, לבין החשש שמהלך מחשיד בצד הישראלי והגברת כוננות, לו היו מתבצעים, עלולים "לשרוף את המקורות". הצדדים החליטו לדחות את ההכרעה לבוקר.

הרמטכ״ל הרצי הלוי וראש השב״כ רונן בר בחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב"כ 27 באוקטובר 2023. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
הרמטכ״ל הרצי הלוי וראש שב״כ רונן בר בחמ״ל המבצעים המיוחדים של השירות, בשבוע שעבר/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

ראש שב"כ החליט בכל זאת, בעקבות המידע המודיעיני, לשלוח את לוחמי היחידה המבצעית של השירות אל השטח. ההגעה של אנשי שב"כ אל קו הגבול על גבי ג'יפים באותו לילה, פורסמה לראשונה באתר וואלה. גם מפקד פיקוד הדרום האלוף פינקלמן החליט לסיים את החופשה שבה שהה, נסע אל מחנה פיקוד דרום בבאר-שבע תוך שהוא מקפיץ בעלי תפקידים במטה. כשהוא מגיע למחנה, נפתחת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully