וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להעביר מיידית" או "טעות חמורה"? הקפאת כספי הרשות מעוררת ויכוח בממשלה

1.11.2023 / 21:00

שר הביטחון קרא להעביר בהקדם את כספי המסים של הרשות הפלסטינית לרמאללה, אחרי ששר האוצר החליט להקפיא אותם, והזכיר את תפקידם של מנגנוני הרשות במניעת טרור. סמוטריץ': "לא נממן את אויבינו"

בווידאו: שר הביטחון מצהיר כי בפני מחבלי חמאס עומד האפשרות להכנע או למות/צילום: לע"מ

החלטת שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להקפיא את העברת כספי המסים של הרשות הפלסטינית, בטענה כי אלו עשויים להגיע לידי חמאס בעזה, ממשיכה לעורר היום (רביעי) מחלוקת בממשלה. שר הביטחון יואב גלנט אמר במסיבת עיתונאים כי "מן הראוי להעביר ולהעביר באופן מידי את הכספים האלה", והזכיר כי "הרשות הפלסטינית מונעת גם טרור".

סמוטריץ' דחה את הביקורת. "אני מעריך את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל. עמדתו בעד העברת הכספים לרש"פ היא טעות חמורה", מסר שר האוצר. "אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבינו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה-7.10 שרצחו וטבחו בנו".

כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית כחלק מההסכמים בין הצדדים מהווים חלק משמעותי מתקציב הרשות הפלסטינית, שנמצאת במשבר כלכלי חמור ומתקשה לשלם משכורות לעובדיה ולאנשי כוחות הביטחון שלה.

יואב גלנט, בצלאל סמוטריץ'. יונתן זינדל, פלאש 90
גלנט וסמוטריץ' במליאה, ינואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

סמוטריץ' דרש מוקדם יותר השבוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים דיון בקבינט לפני החלטה על העברת הכספים אך בינתיים הודיע על הקפאתם. אליו הצטרף היום גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין שפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה לעצור את העברת הכספים לרשות הפלסטינית עד לגיבוש עמדה מעודכנת בנושא.

עוד בוואלה!

סמוטריץ' לא חוזר בו אחרי בקשת ארה"ב שפורסמה בוואלה!: "על טעויות משלמים ביוקר"

לכתבה המלאה

בשל כך, בכירים אמריקנים פנו ללשכת רה"מ והביעו דאגה מפני החלטת סמוטריץ' והשלכותיה. ארה"ב מודאגת מכך שהשהיית העברת כספי המיסים תערער עוד יותר את הרשות הפלסטינית ואת מנגנוני הביטחון שלה ותוביל להסלמה נוספת בגדה המערבית, בעיצומו של המשבר בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully