וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב ביקשה מישראל לשחרר את כספי המיסים הפלסטינים שהוקפאו על ידי סמוטריץ'

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 19:20

בכירים אמריקנים פנו ללשכת ראש הממשלה והביעו דאגה עמוקה לגבי החלטתו של שר האוצר והשלכותיה. ארה"ב סבורה שהשהיית העברת כספי המיסים עלולה לערער עוד יותר את הרשות הפלסטינית ואת מנגנוני הביטחון שלה ותוביל להסלמה נוספת בגדה המערבית, בעיצומו של המשבר בעזה

בווידאו: יממה אחרי הציוץ שמטיל אחריות על הצבא והשב"כ נתניה אומר כי הוא נותן אמון מלא בהנהגת הצבא/צילום: לע"מ

ממשל ביידן ביקש הבהרות מישראל לגבי החלטתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' להשהות את העברת כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית על רקע המלחמה בעזה - כך אמרו לוואלה! שני בכירים אמריקנים.

בצלאל סמוטריץ. ינון שלום יתח, עיבוד תמונה
בכירים במל"ל הופתעו מהמכתב שלו. סמוטריץ'/עיבוד תמונה, ינון שלום יתח

למה זה חשוב

  • כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית כחלק מההסכמים בין הצדדים מהווים חלק משמעותי מתקציב הרשות הפלסטינית, שנמצאת במשבר כלכלי חמור ומתקשה לשלם משכורות לעובדיה ולאנשי כוחות הביטחון שלה.
  • ארה"ב מודאגת מכך שהשהיית העברת כספי המיסים תערער עוד יותר את הרשות הפלסטינית ואת מנגנוני הביטחון שלה ותוביל להסלמה נוספת בגדה המערבית, בעיצומו של המשבר בעזה.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

במוקד החדשות

  • אתמול שיגר שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו והודיע לו כי הנחה לעצור החודש את העברת כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית. סמוטריץ' דרש דיון דחוף בקבינט המדיני-ביטחוני בנוגע להעברת כספי המיסים לרשות.
  • שר האוצר טען כי הרשות הפלסטינית לא גינתה את מתקפת הטרור של חמאס "והוכיחה כי היא ארגון תומך טרור". לכן, טען סמוטריץ', כספי המיסים שישראל מעבירה לרשות משמשים לפעילות נגד מדינת ישראל. "לא יעלה על הדעת שבמציאות זו, נמשיך להעביר את הכספים האמורים כאילו דבר לא קרה".

מאחורי הקלעים

  • בעקבות המכתב ששלח סמוטריץ', פנו בכירים אמריקנים לבכירים במל"ל ולשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר והביעו דאגה עמוקה לגבי החלטתו של שר האוצר והשלכותיה, כך אמרו הבכירים האמריקנים.
  • "אמרנו להם שמהלך כזה יחתור תחת הרשות הפלסטינית והיציבות בגדה המערבית באופן שסותר לחלוטין את האינטרסים של ישראל. אנחנו לא יכולים פשוט לתת להכל להתמוטט", אמר בכיר אמריקני.
  • השר רון דרמר, ובכירים במל"ל ובלשכת רה"מ, הופתעו מהדברים, אמרו שלא הכירו את מכתבו של סמוטריץ' והבטיחו כי יבררו את העניין.
  • שר החוץ האמריקני אמר בשימוע בוועדת ההקצבות של הסנאט האמריקני היום כי הממשל האמריקני ביקש מממשלת ישראל לתת לרשות הפלסטינית את המשאבים שהיא זקוקה להם ושישראל מונעת מהם - כמו כספי המיסים. "ביקשנו מהם לשחרר את הכספים", אמר בלינקן.
  • בלינקן הוסיף: "הרשות הפלסטינית עושה כל מה שהיא יכולה כדי לשמור על הביטחון והיציבות בגדה המערבית, אבל היא סובלת ממשבר כלכלי וזו חלק מהבעיה".

התמונה הגדולה

  • בחודש יולי האחרון הקבינט המדיני-ביטחוני קיבל החלטה למנוע את קריסת הרשות הפלסטינית ולנקוט צעדים כדי לחזק אותה. נתניהו עצמו אף אמר בדיון בוועדת החוץ והביטחון כי זהו אינטרס ישראלי שהרשות הפלסטינית תמשיך לתפקד.
  • סמוטריץ', שעליו מוטל חרם לא רשמי מצד הממשל האמריקני, לא הצביע בעד החלטת הקבינט לחיזוק הרשות הפלסטינית. בעבר אף התבטא סמוטריץ' כי הרשות הפלסטינית היא נטל על ישראל בעוד שחמאס הוא נכס עבור ישראל בעולם.

מה הם אומרים

  • מלשכת ראש הממשלה ומלשכת סמוטריץ' לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully