וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ' לא חוזר בו אחרי בקשת ארה"ב שפורסמה בוואלה!: "על טעויות משלמים ביוקר"

עודכן לאחרונה: 1.11.2023 / 13:37

אחרי הפרסום בוואלה! על בקשת ממשל ביידן לשחרר את הכספים שהוקפאו לרשות הפלסטינית, שר האוצר שב על התנגדותו להעביר את הכספים. "יש מי שחושב שבשעה שהגיבורים שלנו נלחמים, צריך להעביר כסף לאויב", אמר. גם אדלשטיין פנה לנתניהו בקריאה לעצור את העברת הכספים

בנימין נתניהו בישיבת הקבינט החברתי כלכלי, 31.10.2023/רועי אברהם, לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חזר היום (רביעי) על התנגדותו להעברת כספים לרשות הפלסטינית. דבריו מגיעים לאחר שאתמול פורסם בוואלה! כי בכירים אמריקנים פנו ללשכת רה"מ והביעו דאגה מפני החלטת סמוטריץ' והשלכותיה.

"אני שומע שיש מי שחושב שבשעה שהלוחמים והמפקדים הגיבורים שלנו מחרפים נפשם על הגנת המולדת אנחנו צריכים להעביר כסף לאויב הנתעב הזה ביהודה ושומרון", כתב סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו. "לא חוזרים על טעויות וקונספציות ששילמנו עליהם ביוקר".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23. חיים גולדברג/ פלאש 90, עיבוד תמונה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ', 9.8.23/עיבוד תמונה, חיים גולדברג/ פלאש 90

סמוטריץ' דרש מוקדם יותר השבוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לקיים דיון בקבינט לפני החלטה על העברת הכספים אך בינתיים הודיע על הקפאתם. אליו הצטרף היום גם יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין שפנה לראש הממשלה בנימין נתניהו בקריאה לעצור את העברת הכספים לרשות הפלסטינית עד לגיבוש עמדה מעודכנת בנושא.

"כל בר דעת מבין כי הכספים הללו יזלגו בין אם בקצתם ובין אם ברובם מהרשות לעזה ומשם לחמאס", אמר אדלשטיין. "מדינת ישראל צריכה לבצע הערכה מחודשת של נושא זה ורבים אחרים. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אנחנו מבינים זאת, וכעת גם הטרוריסטים, תומכיהם ושולחיהם מבינים זאת".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023/ראובן קסטרו

כספי המיסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית כחלק מההסכמים בין הצדדים מהווים חלק משמעותי מתקציב הרשות הפלסטינית, שנמצאת במשבר כלכלי חמור ומתקשה לשלם משכורות לעובדיה ולאנשי כוחות הביטחון שלה.

ארה"ב מודאגת מכך שהשהיית העברת כספי המיסים תערער עוד יותר את הרשות הפלסטינית ואת מנגנוני הביטחון שלה ותוביל להסלמה נוספת בגדה המערבית, בעיצומו של המשבר בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully