וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לנו לאן ללכת": המלון שאליו פונו תושבי מושב עבדון - נסגר

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 10:46

אחרי שאזל הכסף שנועד לממן את שהותם של תושבי המושב הסמוך לגבול לבנון, הם נותרו בלי פתרון: "הבת שלי נתקפת חרדה מהמחשבה לחזור למושב, הופקרנו". המלון: "פנינו לגורמים רבים, אבל איש לא קיבל אחריות"

אין גבול לאטימות: המושב הפך לשטח צבאי - המלון אליו פונו דורש מהם לעזוב/מערכת וואלה!

על רקע המתיחות בצפון, תושבי מושב עבדון הסמוך ליישוב שלומי נתקלים במצוקה קשה: המלון שבו הם שוהים הודיע היום (שני) כי הוא סוגר את שעריו ומבקש מהם להתפנות. נכון לעכשיו, שוהים במלון פרימה גליל בטבריה לא פחות מ-60 מתושבי המושב, הממוקם קילומטרים ספורים מגדר הגבול עם לבנון, ושבו שוהים מאות חיילים הממתינים להצבה לאורך הגבול.

לכל העדכונים על המלחמה

משרד הביטחון ומשרד התיירות טרם מצאו פתרון לתושבי המושב. שהותם במלון מומנה תחילה בידי המועצה האזורית מעלה יוסף, אך כעת אזל הכסף שהוקדש לשיכונם שם. "אין לנו תלונות למלון, קיבלו אותנו יפה", סיפרה תושבת המושב אורית פחימה, "אנחנו רוצים שיתנו לנו פתרון. אין לנו לאן ללכת. הילדה שלי מפתחת חרדה, כי היא יודעת שהיא צריכה לחזור לשם. לאן נלך? אנחנו מופקרים".

המכתב ששלח המלון פרימה גליל למפונים מהמושב עבדון. ללא, אתר רשמי
המכתב ששלח המלון פרימה גליל למפונים מהמושב עבדון/אתר רשמי, ללא

"בסופו של דבר זו צריכה להיות החלטה של משר הביטחון ומשרד האוצר", אמר יו"ר החברה הכלכלית של המועצה האזורית מעלה יוסף. "ברור לכולם שלנו, כרשות מקומית, אין את היכולת הכלכלית להחזיק את התושבים במלונות".

מאז יום שבת, שהותם של תושבי עבדון ממומנת בידי המלון, אך גם הוא, בדומה למועצה, לא יכול לשאת לבד בעול הכלכלי ונאלץ לסגור את שעריו. מהנהלת המלון נמסר: "מאז יום חמישי האחרון, כשהבנו כי היישוב עבדון אינו נכלל ברשימת היישובים לפינוי, פנינו לכל גורם העוסק בנושא במטרה לעזור לקהל המפונים. לצערנו, שום גורם שאליו פנינו לא קיבל אחריות. לנוכח העובדה כי עד כה לא נמצא פתרון לבעיה, הודענו לחמ"ל משרד התיירות כי אנו נאלצים לסגור את שערי מלון".

שלטי אזהרה מנ"ט במושב עבדון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שלט אזהרה מנ"ט במושב עבדון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

תגובת משרד הביטחון: "החלטה על פינוי או התרעננות של ישוב מתקבלת משיקולים מבצעיים, מאושרת ומתוקצבת בהחלטת ממשלה. נכון להיום, הישוב עבדון, כמו גם ישובים אחרים בגזרה, אינו נכלל ברשימת הישובים שאותם הוחלט לפנות משיקולים ביטחוניים".

ממשרד התיירות נמסר: "הסמכות להגדרת אזורי הפינוי היא של משרד הביטחון. משרד התיירות הוא זרוע הביצוע להחלטות, ומאכלס את המלונות בהתאם. משרד התיירות פנה לגורמי הביטחון לשקול מחדש את עניין הישוב עבדון. יודגש כי אין מחסור בחדרי מלון זמינים ולכל זכאי הפינוי יש חדרי אירוח ואף יש עודף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully