וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן משחק לרעתו: חילוץ התצפיתנית מגדיל את הלחץ על סינוואר

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 1:15

המבצע שבו הושבה ארצה החיילת אורי מגידיש מעיד על עוצמת האחיזה המודיעינית ברצועה, וגם על היוזמה שגילה צה"ל באישורה של פעולה מורכבת ומסוכנת. בחמאס מבינים בחשש: כל שעה שחולפת פותחת בפני ישראל אופציות נוספות

בווידאו: חגיגות שחרורה של החיילת אורי מגידיש/מערכת וואלה!

חילוץ התצפיתנית אורי מגידיש בידי צה"ל ושב"כ יגדיל את הלחץ על הנהגת חמאס, ויגביר את הסיכוי לשחרר חטופים נוספים. בה בעת, הוא ממחיש את המספר הבלתי נתפס של 238 חטופים שעדיין מוחזקים ברצועת עזה - ובהם תינוקות, ילדים, קשישים וחולים - ומדגיש את האתגר הגדול והמורכב שעומד בפני מערכת הביטחון.

מקורות ביטחוניים מספרים כי מבצע חילוץ התצפיתנית, שנחטפה ממוצב נחל עוז, היה מורט עצבים. המבצע התבסס על מודיעין מדויק של השב"כ, ולפי המעורבים כל דקה בו חלפה כמו נצח. אותם גורמים מוסיפים כי עם הכרזת הלוחמים כי מגידיש נמצאת בידיהם, בריאה ושלמה, ולאחר חצייתה את הגבול לשטח מדינת ישראל - החלו גורמי המודיעין בחמ"ל להזיל דמעות של אושר.

שמחה מחוץ לבית החיילת אורי מגידיש, ששוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס, קרית גת, 30 באוקטובר 2023. רויטרס
עוררה שמחה בכל הארץ. חגיגות מחוץ לביתה של החיילת אורי מגידיש בקריית גת/רויטרס

ניתן להניח כי בהנהגת חמאס הופתעו מאוד מהתעוזה הישראלית ובמידת הדיוק שהפגינו הכוחות במהלך הפעולה ההרואית. כדי לנסות ולסדוק את הרושם שהותירה פעולת החילוץ, נאלצו בארגון לפרסם סרטון ובו נראות שלושת החטופות המבועתות מרצועת עזה - אולם בפועל התרחש ההפך הגמור. חמאס רק הוכיח כמה הוא אכזרי, מניפולטיבי, חסר מעצורים ונטול גבולות.

הפעולה מלמדת על עוצמת האחיזה המודיעינית של שב"כ בשטחי רצועת עזה, וכן על היוזמה שגילה צה"ל באישורה של פעולה מורכבת ומסוכנת מאוד, שיכולה היתה להסתבך קשות. ייתכן שמעל הכל, מלמד מבצע החילוץ על היקף שיתוף הפעולה ועל רמת האמון בין צה"ל ושב"כ. לא לחינם מדובר כאן בפעולת שחרור החטופים הראשונה זה 20 שנה, אז חולץ על ידי לוחמי סיירת מטכ"ל נהג המונית אליהו גוראל, שנחטף על ידי פלסטינים במזרח ירושלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טוראית אורי מגידיש, שוחררה במהלך פעולה קרקעית, לאחר שנחטפה על ידי חמאס ב-7/10. שב"כ
בחמ"ל הזילו דמעות של אושר. מגידיש עם משפחתה/שב"כ

חילוץ התצפיתנית הנועז הוביל לפרצי שמחה בחברה הישראלית, וחיזק במעט את האמון במערכת הביטחון, שטולטל לאחר ה"שבת השחורה". מנגד, עדיין אי אפשר להתעלם מהמספר הבלתי נתפס - 238 חטופים שנמצאים בידי חמאס, כולל תינוקות, ילדים, חולים וקשישים. נתון חסר תקדים ומחריד זה מעמיד את ממשלת ישראל ומערכת הביטחון בפני קושי משמעותי, שבהחלט עלול להשפיע על תהליך קבלת ההחלטות ככל שיתקדם התמרון הקרקעי.

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר הגיע להשתתף בצעדה במזרח חאן יונס, 30 במרץ 2018. --, מערכת וואלה! NEWS
בהנהגת חמאס הופתעו מהתעוזה הישראלית. סינוואר בעזה/מערכת וואלה! NEWS, --

התצפיתנית היא החטופה החמישית שמשוחררת מידי חמאס, אך הפעולה הנועזת מרחיבה את הגיבוי לפעולות צה"ל בשטחי רצועת עזה. הכוחות זקוקים לאורך נשימה וללגיטימציה כנגד הביקורת ברחבי העולם. תמרון קרקעי בתוך שטחי רצועת עזה פורש בפני מדינת ישראל נתיבי פעולה מגוונים - לא רק לחיסול הנהגת חמאס ולפגיעה קשה בתשתיות הטרור, אלא גם להבטחת שחרור חטופים נוספים מידי חמאס. הפעולה תגדיל את הלחץ על מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר, שיבין כי הזמן משחק לרעתו: כל שעה פותחת בפני ישראל אופציות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully