וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיה של חן שנחטפה לעזה עם 3 ילדיה: "אם החטופים לא יוחזרו - לא תהיה פה מדינה"

עודכן לאחרונה: 30.10.2023 / 8:54

"אחותי היא בעצם אלמנה, אימא שכולה וחטופה עם 3 ילדים, יושבת באיזה מקום בתוך הרצועה הקטנה הזאת", אמר עומרי אלמוג שמשפחתו ספגה מכה אנושה במתקפה על כפר עזה והוסיף: "יש פה שבר שהוא לא נורמלי בין האזרחים למדינה"

נחשפים ממדי הזוועה שהותירו המחבלים בקיבוץ כפר עזה/אבי רוקח

חן גולדשטיין־אלמוג בת ה־49 נחטפה מביתה בכפר עזה לצד שלושת ילדיה, טל בן ה־9, גל בן ה־11 ואגם בת ה־18. נדב, בעלה של חן, וים, בתה הגדולה, נרצחו במהלך חדירת המחבלים. עומרי אלמוג, אחיה של חן, סיפר בריאיון לתוכנית 'שבע תשע' עם אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103fm על תחושותיו בעקבות הטרגדיה המשפחתית האיומה.

"עוברים את הימים בקושי. אתה קם בבוקר איתם והולך לישון איתם, הם כל היום לנגד עיניך" הוא תיאר בכאב, "אני חושב על חן לפני קצת יותר מ-3 שבועות, היא בעצם אלמנה, אימא שכולה וחטופה עם 3 ילדים, יושבת באיזה מקום בתוך הרצועה הקטנה הזאת. אני מנסה לשדר לה כוחות, אבל הסיפור הזה הוא מעבר לכל דמיון. אני לא יודע מה היא יודעת וחושבת, אני יודע שהיא חזקה. יש פה שתי משפחות, גם משפחת גולדשטיין, ההורים של נדב, שגם אין להם בית, הבית שלהם נשרף. וההורים שלי, שאנחנו שני אחים בסך הכול ואני הפכתי ברגע אחד להיות בן יחיד והילדים שלי הפכו להיות הנכדים היחידים שאפשר לגעת בהם, אבל אני לפחות מנסה לתעל את כל האנרגיה שלי ואת כל הכעסים שלי לעשייה ולהיפגש עם אנשים ולדבר עם העולם - כי יש פה בעיה עולמית ואני חושב שאנחנו לא מספיק מעירים את העולם לתוך הבעיה הזאת - חמאס זה ארגון שאין לו זכות קיום ושותף עם האנושות".

משפחת גולדשטיין אלמוג מקיבוץ כפר עזה: האם חן אלמוג-גולדשטיין (48) ובניה אגם (17), גל (11) וטל (9) חטופים בעזה. האבא נדב והבת ים נרצחו בביתם. באדיבות המשפחה
משפחת גולדשטיין אלמוג מקיבוץ כפר עזה: האם חן אלמוג-גולדשטיין (48) ובניה אגם (17), גל (11) וטל (9) חטופים בעזה. האבא נדב והבת ים נרצחו בביתם/באדיבות המשפחה

עומרי סיפר על אחותו ובעלה שהכירו בגיל 14 "חן ונדב בנו את הבית שלהם בכפר עזה, לא עזבו את הבית מעולם. ים שנרצחה בבית, בעודה חיילת, גדלה לתוך האירוע הזה. במשך 20 שנה יש שם סבבים ויורים ולא קרה שום דבר עד האירוע הזה. רק אירוע כזה הצליח להוציא אותם מהבית. מעבר לכל המחדלים וכל מה שקרה - היום אנחנו במצב שאין לנו ברירה ואנחנו צריכים לסמוך על מי שמנהל את המאבק הזה לצד מדינת ישראל".

סמל ים גולדשטיין אלמוג - שנרצחה במהלך חרבות ברזל. דובר צה"ל
"ים שנרצחה בבית, בעודה חיילת, גדלה לתוך האירוע הזה"/דובר צה"ל

חו נשאל האם הוא סומך על המדינה וענה: "יש לי ברירה אחרת? אין לי אפשרות אחרת. אני נפגש עם אנשים וכל מה שהם אומרים לי זה שכל מה שהם עושים וכל התמרונים של הצבא זה בשביל להחזיר את החטופים. יש פה שבר שהוא לא נורמלי בין האזרחים למדינה, והדבר הראשון שהמדינה צריכה לעשות זה להחזיר את החטופים האלה. יש לי בעיה אישית, פרטית, ויש פה 4 בני משפחה שנשארו, שצריך להחזיר אותם לבית - אבל זה כמעט 240 חטופים ואם המדינה לא תשכיל להחזיר את כל החטופים האלה הביתה - לא תהיה פה מדינה. יהיה פה משהו אחר. אנשים לא יבואו לגור פה".

הוא המשיך ואמר: "התחושה האישית שלי זה שאין לי על מי לסמוך. זה אירוע שלא קרה בשום מקום אחר בעולם. אנחנו לומדים אותו תוך כדי תנועה".

נדב גולדשטיין - שנרצח במהלך חרבות ברזל. פייסבוק, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נדב גולדשטיין - שנרצח במהלך חרבות ברזל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, פייסבוק

זו לא הפעם הראשונה שהמשפחה נפגעת מאירוע טרור - לפני 20 שנה התרחש פיגוע ההתאבדות רצחני במסעדת מקסים בחיפה, בו נרצחו 21 בני אדם, ביניהם חמישה מבני משפחת אלמוג: סא"ל (מיל') זאב אלמוג (אברוצקי) (71), לשעבר מנהל בית הספר לקציני ים, רעייתו רות (70), בנם משה (מושיק) אלמוג (43) והנכדים תומר אלמוג (9) ואסף שטייר (10) ז"ל.

"אני בא ממשפחה שנתנה הכל למדינה ושילמה מחירים מאוד כבדים", אמר הבוקר עומרי אלמוג, "גם בפיגוע במסעדת מקסים שהמשפחה שלנו נרצחה בו לפני 20 שנה וגם עכשיו - וזה מה שנשאר לנו. אנחנו סומכים על כך שהמדינה מבינה היום שאם היא לא תחזיר את החטופים תהיה פה בעיה גדולה מאוד.

"יש פה אירוע מאוד מורכב, עם ארגון מתעתע וזו מלחמה פסיכולוגית. אני לא יודע אם מדינת ישראל שולטת באירוע. זה משחק מורכב. הם יושבים בתוך בית חולים, מסתתרים מאחורי אזרחים במשך כל כך הרבה שנים וכל פעולה כירורגית שאתה רוצה לעשות מבחינה צבאית - אתה חושב עליה 10 פעמים מה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully